کد خبر: ۶۱۳۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

دمشق: شرط حضور «قسد» در کمیته قانون اساسی سوریه پایان یافتن خیانت و مزدوری است

اعضای هیئت دولت سوریه در کمیته قانون اساسی تاکید کردند که گروه موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) تا زمان تداوم رویکرد خیانت آمیز خود جایی در این کمیته ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از العهد، اعضای هیئت دولت سوریه در کمیته قانون اساسی این کشور بر آمادگی بالای خود برای بحث درباره قانون اساسی در راستای منافع ملت سوریه و رد دیکته های خارجی تاکید کردند.

این هیئت افزود: تا زمانی که قسد خیانت و همدستی با دشمنان میهن را دنبال می‌کند، جایی در کمیته قانون اساسی ندارد.

ریاض طاووز عضو مجلس مردم و هیئت دولت سوریه در کمیته قانون اساسی گفت: من یک سوری کرد هستم.. قسد یک گروه خائن است که علیه دولت سلاح به دست گرفته است و ملت سوریه را به چالش طلبیده است لذا محال است که به هیچ شکلی نماینده سوری ها باشد و طبیعی است که در ساختار هیئت دولت سوریه جایی نداشته باشد.

وی افزود: همه کردها در سوریه از قسد رنج می‌برند، زیرا وجود این گروه به منزله ظلم کردها بر کردها به شمار می‌رود. این گروه اموال کردها را توقیف و جزیه بر آنها می‌بندد، لذا تنها نماینده خودش است. قسد با این رفتارهای خود مشابه گروه تروریستی داعش است.

طاووز گفت: به محض اینکه قسد سلاح خود را زمین بگذارد و تحت امر دولت سوریه قرار گیرد و نهادهای کشور را به دولت سوریه تحویل دهد و از زیر فرمانبرداری از آمریکا و فرانسه و انگلیس خارج شود و رویکرد ملی را دنبال کند، به طور طبیعی از آن در هر گونه بحث ملی درباره قانون اساسی یا نظایر آن استقبال خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین