مهرشاد کاظمی معاون فرهنگی و رسانهای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران، درباره حواشی که اخیراً پیرامون محتوای یک بیلبورد شهری به وجود آمده است، گفت: این تبلیغ کارشناسی شده و مشکلی ندارد. نرمافزار «یقه» مربوط به خرید و فروش کت و شلوار از طریق فضای مجازی است؛ دیگر قرار نیست مشتری به صورت حضوری به مغازه برود.
وی افزود: این تبلیغ قرار بود سه روز نمایش داده شود و فردا جمع آوری میشود. جمله آن کاملاً با آیه قرآن فرق دارد. اگر بخواهیم تشابهسازی کنیم خیلی چیزها را میتوان با هم شبیه دانست. برخی دوست دارند حاشیه درست کنند؛ شاید هم خودشان به این مسائل دامن میزنند تا در فضای مجازی بیشتر مطرح شوند.
کاظمی اظهار کرد: این تبلیغ چیز بدی نمیگوید؛ میگوید «ما از یقه -که نرمافزار است- هم به شما نزدیک تریم». کالایش هم کالای موردداری نیست و کت و شلوار ایرانی است. بسیار پیش آمده که بعضیها از روی قصد و غرض کالاهایی میآورند و اجازه تبلیغ هم نمیگیرند؛ سپس همه جا میگویند ارشاد به کالای ما مجوز نداد. برای مردم هم جذاب میشود که این کالا چه بوده که ارشاد مجوز تبلیغ آن را نداده است.
وی ادامه داد: شهرداری می خواست این تبلیغ را بردارد؛ اما ارشاد اجازه نداد، زیرا در این صورت حواشی بدتری ایجاد می شد. باید هوشیار باشیم و فریب افکار مغرض را نخوریم. رسانه هم وظیفه اصلی خودش را که بیان حقایق است، انجام دهد و این توطئهها را خنثی کند.
«ما از یقه به شما نزدیکتریم» یادآور آیه معروف قرآن با معنای «ما از رگ گردن به شما نزدیکتریم» است. همین امر حاشیههایی را در این روزها به وجود آورد.
قران در خصوص همه موارد زندگی صحبت کرده و هر حرفی را به واسطه مستقیم یا غیر مستقیم می توان به قران مرتبط کرد . اینجوری که نباید هیچ کاری کرد!