کد خبر: ۶۱۳۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

واکنش مسکو به تحریم‌های جدید آمریکا: بی پاسخ نمی‌ماند/ بازی بی‌معنی تحریم را پایان دهید

پس از اعلام دولت آمریکا در تحریم دو فرد حقیقی و سه شرکت وابسته به آژانس تحقیقات اینترنتی به اتهام دخالت در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ این کشور، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به تحریم‌های نامعقول و غیرمنطقی آمریکا پاسخ خواهد داد.
واکنش مسکو به تحریم‌های جدید آمریکا: بی پاسخ نمی‌ماند/ بازی بی‌معنی تحریم را پایان دهید
آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت خارجه روسیه همچنین از واشنگتن خواسته است بازی بیهوده تحریم‌ها را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است: ما از بخش جدید تحریم‌های ضد روسی از سوی دولت آمریکا متعجب شدیم. آنها بطور اتفاقی افراد روس، شهرندان تایوانی و سازمان‌های تجاری را در سیشل،‌جمهوری چک و دیگر کشورها هدف می‌گیرند. معلوم نیست چه چیزی آمریکا را به انتخاب این افراد و تشکیل لیست تحریم‌ها وا می‌دارد معلوم نیست هواپیماها و کشتی‌ها چه ارتباطی با دخالت در انتخابات آمریکا دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچون قبل اقدام ضد روسی بدون پاسخ نخواهد ماند همزمان ما از سیاستمداران آمریکا می خواهیم این بازی بی‌معنی و مضحک تحریم‌ها را تمام کنند چرا که هیچ نتیجه‌ای ندارد بهتر است به عقل سلیم بازگردند.

به تازگی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو کارمند دیگر از آژانس تحقیقات اینترنت مستقر در سن پترزبورگ را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. این سازمان و یوگنی پریگوژین، تامین کننده مالی آن که قبلا بابت مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار داشتند، بار دیگر توسط خزانه داری این کشور در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

این اقدام جدید از سوی خزانه‌داری آمریکا در افزایش فشار بر دارایی‌های مالی پریگوژین است چون یک قایق تفریحی و سه هواپیمای شخصی متعلق به این فرد در فهرست تحریم‌های خزانه‌داری قرار گرفته است.

پریگوژین با نام مستعار "سرآشپز پوتین"‌ شناخته می‌شود چون روابط بسیار نزدیکی با رئیس جمهوری روسیه دارد. وی از سوی رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به کمک چندین میلیون دلاری به ترامپ برای پیروزی در این انتخابات متهم شده است؛ به گفته مولر، این فرد روس با استفاده از حساب‌های کاربری جعلی در رسانهء‌های اجتماعی و برگزاری راهپیمایی‌های حمایتی تحت کنترل کمپانی‌اش به ترامپ کمک کرد.

یک گروه دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی به دولت این کشور تاکید دارند تا به مجازات دولت روسیه بابت دخالتش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین