کد خبر: ۶۱۳۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

پامپئو: دموکرات‌ها از تاکتیک‌های قلدرمآبانه درباره موضوع اوکراین استفاده می‌کنند

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که دموکرات‌ها برای تحقیق درباره موضوع تماس تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین از تاکتیک‌های قدرمآبانه استفاده می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به شدت از اقدام دموکرات‌ها برای تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور آمریکا به دلیل رسوایی تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین انتقاد کرد.

پامپئو دموکرات‌ها را متهم کرد که از تاکتیک‌های «قلدر مآبانه» برای انجام تحقیقات درباره موضوع اوکراین استفاده می‌کنند.

این در حالی است که سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا جمعه گذشته وزیر امور خارجه این کشور را برای ادای شهادت در ارتباط با تحقیقات استیضاح از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا احضار کردند.

طبق نوشته خبرگزاری رویترز، قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا پامپئو را به دلیل اسنادی که ممکن است در ارتباط با اوکراین در اختیار داشته باشد احضار کرده‌اند. 

از سوی دیگر دردسر جدید برای دولت ترامپ حاکی از آن است که مایک پامپئو نیز در ماجرای تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین حضور داشته است؛ رسوایی که به «اوکراین‌گیت» شهرت یافته است.

نشریه «وال استریت ژورنال» بامداد سه‌شنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گزارش داد پامپئو نیز جزو مقاماتی بوده که در تاریخ بیست‌وپنجم جولای در زمان تماس ترامپ با زلنسکی حضور داشته و به درخواست وی برای فشار آوردن به «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گوش می‌داد. 

حدود دو هفته پیش یک مقام امنیتی آمریکا شکایتی را علیه ترامپ به دادگاه فدرال این کشور ارائه کرد که در آن گفته شده بود رئیس‌جمهور آمریکا، همتای اوکراینی خود را تحت فشار قرار داده تا در ازای دریافت حمایت نظامی، اطلاعاتی را علیه پسر بایدن و با هدف تخریب رقیب انتخاباتی خود، در اختیار وی قرار دهد.

ترامپ در مکالمه تلفنی خود از زلنسکی درخواست می‌کند تا احتمال فساد اقتصادی پسر بایدن را که برای یک شرکت انرژی در اوکراین کار می‌کرده است، پیگیری کند. بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، در متن شکایت افشاگر این اطلاعات آمده است که ترامپ در ازای دریافت این اطلاعات علیه رقیب سیاسی خود، وعده افزایش کمک نظامی را به اوکراین داده بود.

در پی افشای مکالمات ترامپ با زلنسکی، مجلس نمایندگان آمریکا،‌فرایند استیضاح ترامپ را آغاز کرده است و درخواست ترامپ از زلنسکی برای کمک سیاسی به وی به عنوان موضوع اصلی استیضاح ترامپ بررسی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین