کد خبر: ۶۱۳۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

عبدالمهدی: تحقیقات فوری درباره حوادث تظاهرات بغداد انجام می‌شود

نخست وزیر عراق تاکید کرد، تحقیقاتی فوری برای بررسی دلایل بروز برخی حوادث در تظاهرات بغداد انجام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اظهار کرد: تحقیقاتی فوری برای بررسی دلایل بروز برخی حوادث در جریان تظاهرات بغداد که به کشته شدن یک تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد، انجام می‌شود.

عبدالمهدی گفت: ما به تمامی مردم‌مان اطمینان می‌دهیم که اولویت ما برآوردن خواسته‌های قانونی مردم و پاسخ به تمامی درخواست‌های عادلانه آنها بوده و خواهد بود.

نخست وزیر عراق افزود: پیش از آغاز تظاهرات، کمیته‌هایی را برای کسب اطلاع از تمامی خواسته‌های مردم و تلاش برای رفع آنها مطابق با قانون تشکیل دادیم و این کمیته‌ها به شکل جدی به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

وی در ادامه مردم عراق را به آرامش دعوت کرد و از آنها خواست فرصت را از آنهایی که برای عراق و مردم آن کمین کرده‌اند، بگیرند.

عبدالمهدی ادامه داد: اولویت اول ما باید حفظ امنیت و ثباتی باشد که با فداکاری‌های مردم و دفاع آنها از خاک و مقدسات کشور به دست آمد.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد، در درگیری‌هایی که در بغداد میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی شکل گرفت، یک تن کشته و 200 تن دیگر زخمی شدند. در این درگیری‌ها پلیس عراق از گاز اشک‌آور، آب پرفشار و گلوله واقعی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین