کد خبر: ۶۱۳۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

وزیر خارجه استرالیا؛ در حال کمک به کاخ سفید در خصوص منافع ملی آمریکا هستیم

وزیر خارجه استرالیا از کمک این کشور به واشنگتن در خصوص تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا خبر داد.
وزیر خارجه استرالیا؛ در حال کمک به کاخ سفید در خصوص منافع ملی آمریکا هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، بعد از اعلام رسانه های آمریکایی در خصوص درخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، از برخی کشورها برای کمک به تحقیقات این کشور در خصوص انتخابات ۲۰۱۶، «ماریس پین» وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد که کشورش در حال کمک به واشنگتن در این رابطه است.

گفته شده ترامپ از نخست‌وزیر استرالیا و برخی دیگر رهبران خارجی خواسته تا به ویلیام بار در پیوند با تحقیقات جدید مربوط به روسیه یاری برسانند.

علاوه بر آن شماری از رسانه‌های ایالات متحده، گزارش داده‌اند که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، از برخی مقام‌های امنیتی کشورهای خارجی خواسته تا به وزارت دادگستری در زمینه تحقیقات مربوط به شکل‌گیری پرونده «دخالت روسیه در انتخابات آمریکا» کمک کنند.

پرونده تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات را رابرت مولر، مستشار ویژه وزارت دادگستری، رهبری می‌کرد و در نهایت نیز به ارائه مستندات و مدارکی دال بر دخالت‌های مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ انجامید.

بنا بر این گزارش‌ها که شبکه سی‌بی‌اس و روزنامه واشنگتن‌پست منتشر کرده‌اند، از مقام‌های امنیتی انگلیس نیز خواسته شده به روند تحقیقات کمک کنند و خود بار، دادستان کل، برای دیدار با مقام‌های ایتالیایی به این کشور سفر کرده بود.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا نیز به آسوشیتدپرس گفته دونالد ترامپ از طرف ویلیام بار با این رهبران تماس گرفته‌ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین