کد خبر: ۶۱۳۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

فشار حداکثری واشنگتن با حداکثر مقاومت تهران پاسخ داده شده است/ با لغو تحریم‌ها مسیر دیپلماسی باز می‌شود

واشنگتن اگزمینر در تحلیلی به تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: تهران استراتژی فشار حداکثر واشنگتن را با حداکثر مقاومت پاسخ داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از واشنگتن اگزمینر، امانوئل ماکرون در یک ماموریت جدی قرار گرفته است. او می‌خواهد از جنگ میان ایران و‌ آمریکا جلوگیری کند و تنش‌ها را میان این دو کشور کاهش دهد. دو کشوری که سال‌هاست با یکدیگر دشمن‌اند.

درست است که هدفی که ماکرون انتخاب کرده، بسیار بزرگ است. اما یک هدف منطقی است؛ چراکه ترامپ باید از جنگ با ایران جلوگیری کند. ترامپ هم متوجه عواقب جنگ با ایران شده است بعد از آن که دستور حمله به ایران را بعد از سرنگونی پهپاد لغو کرد به نظر می‌رسید که او هم خواهان جنگ با ایران نیست.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ترامپ و حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در آستانه یک تماس تلفنی بودند که روحانی در این مکالمه حاضر نشد و این تماس برقرار نشد.

تنش میان ایالات متحده و ایران بیش از یک سال است که شدت یافته هر کدام دیگری را تهدید می‌کنند و امیدوارند طرف مقابل به قدر کافی بترسد و تسلیم شود، استراتژی فشار حداکثر دولت ترامپ تحمیل حداکثر فشار مالی به ایرانیان است تا زمانی که ایران تسلیم شود و به خواسته‌های ایالات متحده تن دهد. این تحریم‌ها تأثیرات کوتاه بر اقتصاد ایران داشته است - اما تأثیر طولانی‌مدت بر سیاست خارجی ایران ندارد.

در واقع، اگر تأثیری در سیاست خارجی ایران داشته باشد، تاثیر معکوس بوده است. تجاوز بیشتر در خلیج فارس، سانتریفیوژ پیشرفته‌تر نصب شده توسط ایران و تولید اورانیوم غنی‌تر. تهران استراتژی فشار حداکثر واشنگتن را با حداکثر مقاومت پاسخ داده است.

رهبران هر دو طرف باید متوجه شوند که شرایط کنونی می‌تواند به رویارویی متقابل تبدیل شود.

ترامپ بارها خواستار دیدار با روحانی شده و میانجی‌هایی را برای این اتفاق واسطه کرده است از طرفی هم روحانی اعلام کرده است تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود با ترامپ دیدار نخواهد کرد.

ترامپ باید بداند با برداشتن تحریم‌ها راه را برای دیپلماسی باز می‌کند و ایران نیز به تعهدات هسته‌ای خود باز می‌گردد

با بازگشت امکان صادرات نفت خام ایران، تهران هیچ انگیزه‌ای برای درگیری در خلیج فارس و حمله به تانکرهای نفتی ندارد. اوضاع تا حدی تثبیت می‌شود شرایط برای هر دو طرف فراهم می‌شود که وارد یک گفت‌و‌گوی جامع می‌شوند.

اکنون باید امیدوار باشیم که رهبرای ایران و آمریکا سیاست ‌های کنونی خود را کنار بگذارند و برای استفاده از دیپلماسی وارد عمل شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
تحلیل درستی است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین