کد خبر: ۶۱۳۸۹۵
تعداد نظرات: ۱۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
 مردم معترض شیشه‌های ساختمان شبکه بهداشت روستا را شکستند

شایعه ابتلای مردم یک روستا به ایدز بخاطر سرنگ آلوده؛ در "چنار محمودی" لردگان چه‌خبر است؟

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ابتلای بیماران روستای «چنار محمودی» به اچ‌ای وی را تایید کرد و گفت: ابتلا به ویروس از طریق حجامت یا تست دیابت صحت ندارد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفته است: ۲۶ نفر به ایدز مبتلا شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی انتشار خبری در شبکه‌ها‌ی مجازی درخصوص روستای «چنار محمودی» از روستاهای شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، مبنی بر احتمال ابتلای حدود ده‌ نفر به ویروس اچ ای وی، سید راشد جزایری رییس مرکز بهداشت و درمان استان به خبرگزاری ایلنا گفت: موضوع در دست بررسی است. وی حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در این باره نشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ به گفته یک منبع آگاه صبح امروز- چهارشنبه 10 مهرماه- جلسه‌ای به منظور بررسی بیشتر در این‌خصوص در فرمانداری لردگان با حضور فرماندار، معاون بهداشت و درمان استان و برخی از مسئولان درمانی وشهری استان برپا شده است.

این منبع آگاه افزود: برخی از اهالی روستای چنار محمودی حدود دوماه پیش، پس از دادن آزمایش دیابت متوجه شدند که تعدادی از آنها مشکوک به داشتن بیماری اچ ای وی ایدز هستند. این بیماران به نتیجه این آزمایش اکتفا نکرده و برای اطمینان بیشتر به مراکز درمانی اصفهان و شیراز مراجعه کردند که در آنجا نیز نتیجه مثبت بود.

وی مدعی شد: در حال حاضر رئیس شبکه بهداشت این روستا در بازداشت بوده و اهالی آن نیز صبح امروز جلوی ساختمان مرکز بهداشت این روستا و فرمانداری لوردگان تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند. مردم معترض شیشه‌های ساختمان شبکه بهداشت روستا را شکستند.

برخی از اهالی روستا احتمال آلوده بودن وسایل حجامت و اندازه‌گیری دیابت را دلیل این اتفاق می‌دانند.

یک منبع آگاه گفت: تیم درمان در حال بررسی این ویروس است و تا نتیجه بررسی‌ها اعلام نشود در این باره نمی توانیم اظهار نظر کنیم.

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت نیز در واکنش به شیوع ویروسی ناشناخته در روستای چنار محمود گفت: وزارت بهداشت گزارش لازم را دارد، ولی از آن‌جهت که مربوط به اخلاق پزشکی است، نمی‌توانیم با رسانه‌ها در میان بگذاریم. این ادعا تا حدی واهی است؛ فعلا نیاز به بررسی دارد و در صورت لزوم وزارت بهداشت در این زمینه موضع‌گیری خواهد کرد.

وی اذعان کرد: یک سری از افراد تلاش دارند، مسئولیت این اتفاق را متوجه سازمان یا افرادی کنند. و سوال این است مگر در آن روستا تست دیابت داشته‌ایم؟ در ضمن دیابت کجا چک می‌شود، به طور حتم هرجا این کار صورت گرد، سوزن یک بار مصرف استفاده می‌شود. دو نفر هم اظهار کرده‌اند، برای کمپین فشار خون رفته بودند که مبتلا شده‌اند. حال سوال این است مگر ما در فشار خون از کسی خون می‌گیریم؟

این منبع آگاه گفت: این ماجراهائی که درست شده است، درست نیست. یکی می‌گوید دندانپزشکی رفته‌ایم و ویروس گرفته‌ایم. چطور در کل استان این آمار از بیماری را نداریم؟ در مجموع باید بگویم؛ چون موضوع خلاف اخلاق پزشکی است، ما نمی‌توانیم درباره آن صحبت کنیم.

مردم نگرانند

شایعه ابتلای مردم یک روستا به ایدز بخاطر سرنگ آلوده؛ در

همچنین یکی از اهالی روستا گفت: مردم نگرانند و ترسیده‌اند و انتظارشان از مسئولان این است که یک تیم پزشکی برای آزمایش از همه اهالی به روستا اعزام کنند.

ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنارمحمودی به ویروس HIV تائید شد

سیدمرتضی خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV بر اثر انجام تست دیابت اظهار داشت: خبر ابتلا به ویروس به دلیل تست دیابت درست به نظر نمی‌رسد. وی مدعی شد؛ بنا بر اطلاع موثق، ابتدا در این روستا کانون خطری مشاهده شده و در راستای اقدامات پیشگیرانه از جمله برای اینکه معلوم شود، میزان آلودگی چه میزان است، آزمایشاتی صورت گرفته است.

ابتلا بر اثرحجامت یا تست دیابت صحت ندارد

وی افزود: این که در اثر حجامت یا تست دیابت ابتلا به این ویروس رخ داده، به نظر نمی‌رسد که صحت داشته باشد و همواره در جریان بیماریابی احتمال پیدا کردن موارد بیشتری وجود دارد.

خاتمی اظهار داشت: خبرهای اولیه حاکی از این است که به دنبال مشاهده یک کانون پرخطر از لحاظ آلودگی، مبادرت به انجام تست در بین جمعی از روستائیان می‌شود و مواردی از ابتلا به دست می‌آید.

وی افزود: امروزه آزمایشات با سرنگ‌های یک‌بار مصرف انجام می‌شود و به نظر نمی‌رسد، اخباری از این دست صحت داشته باشد که به دنبال تست دیابت این اتفاق رخ داده باشد.

خاتمی افزود: لازم است کم و کیف بیشتر این خبر را مقامات بهداشتی کشور و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به اطلاع مردم برسانند.

تعداد مبتلایان انگشت‌شمار هستند

وی در خصوص آمار تعداد افرادی که به ویروس HIV مبتلا شده‌اند، گفت: آمار را باید مسئولان ذیربط اعلام کنند، اما به نقل از منبع آگاه این آمار تعداد انگشت‌شماری را شامل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وقتی چنین بیماریابی می‌شود، ممکن است افرادی علت آن را بر مبنای دیگری حمل کنند که این مساله در جریان نمونه‌گیری اتفاق افتاده است.

وی همچنین در خصوص بازداشت رئیس شبکه بهداشت روستای چنارمحمودی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به نوشته خبرگزاری فارس، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز درباره کلیپ منتشر شده در فضای مجازی توضیح داد: موضوعات مطرح شده در مورد علل ابتلای تعدادی از سکنه یکی از روستاهای شهرستان لردگان ویروس اچ آی وی به هیچ وجه هیچگونه ارتباطی با تست قند خون و اقدامات غربالگری در منطقه نداشته بررسی های انجام شده در هفته های اخیر در آن منطقه کماکان ادامه دارد و با توجه به قواعد و اصول اخلاق پزشکی اطلاعات خصوصی این افراد به هیچ وجه قابل انتشار نیست. لذا توصیه می شود رسانه ها از گمانه زنی پرهیز کنند و این نکته را در نظر داشته باشند که ابعاد کلی موضوع برای وزارت بهداشت روشن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز از مردم خواست ضمن حفظ آرامش و خویشتن‌داری، اخبار مربوط به ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این استان به ویروس HIV را از کانال‌های رسمی پیگیری کنند.

دکتر مجید شیرانی با بیان این مطلب، اظهار داشت: از حدود یک ماه قبل در پی کشف چند مورد بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری، تیم‌های بهداشت و درمان تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی و تماس با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولین استانی اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از اشاعه بیماری شروع شد و کماکان ادامه دارد. در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

بنابر اعلام وبدا، شیرانی همچنین، از همه مسئولین، بزرگان و تاثیرگذاران در فضاهای اجتماعی و اصحاب رسانه تقاضا کرد که در حفظ امنیت، حرمت و آرامش مردم و حفظ محرمانگی اطلاعات مردم، دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند.

یک بهیار بازداشت شد

قوه قضاییه نیز اعلام کرده است، در پی انتشار اخباری مبنی بر آلوده شدن برخی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس ایدز به دنبال استفاده از سرنگ آلوده توسط بهیار خانه بهداشت، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امروز جلسه شورای تامین استان چهارمحال و بختیاری در رابطه با این موضوع برگزار خواهد شد و آخرین اقدامات در این جلسه ارزیابی خواهد شد.

بهرامی تصریح کرد: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد. در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسئولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند.

توضیحات نماینده لردگان

محمد خالدی سردشتی، نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تجمع مردم روستای چنارمحمودی از توابع لردگان استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به ابتلای افرادی به ویروسی ناشناخته در پی استفاده از سرنگ آلوده بیان کرد: چند روز پیش گزارشات مشکوکی در این روستا دیده شد و بنده شخصا با وزیر در این زمینه صحبت کردم و قرار شد بازرس ویژه برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شود.

وی در ادامه اظهار کرد: تمام بخش‌های استان و مجمع نمایندگان درگیر این موضوع هستند و جلسات مکرری از هفته گذشته تاکنون در این زمینه برگزار شده و گزارشات ضد و نقیضی در این خصوص ارائه شده است. در برخی از گزارشات بیان شده که افراد مبتلا به ویروس مشکوکی هستند. آزمایش‌های مختلف نتایج متفاوتی داشته است. ما این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم. مردم باید آرامش خود را حفظ کنند. از بعد کارشناسی و علمی باید به طور دقیق آزمایش‌ها بررسی شود و اگر به قطعیت برسیم به اطلاع مردم خواهیم رساند. تاکنون گزارشات دقیق نیست و جواب قطعی داده نشده است. پس از جمع‌آوری تمامی گزارش‌ها می‌توان پاسخ قطعی داد که ابتلای افراد به چه ویروسی است. تاکنون گزارشات ضد و نقیض بوده اما موارد مشکوک نیز دیده شده است. زمانی که به قطعیت برسیم موضوع را از مراجع رسمی اعلام می‌کنیم.

نماینده مجلس: اعتیاد باعث شیوع ایدز در روستا شده

محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به خبرگزاری فارس گفته است: بر اساس اطلاعات رسیده این روستا حدد 1800 نفر جمعیت دارد و متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان معیشتی 240 نفر از اهالی روستا به اعتیاد روی آورده‌اند که از این تعداد نیز 20 نفر معتاد تزریقی هستند. همین موضوع باعث شیوع بیماری ایدز در روستای (چنار محمودی) لردگان شده است و تنها 26 نفر از اهالی این روستا به ایدز مبتلا شده‌اند.

وی در خصوص بازداشت بهورز منطقه توضیح داد:‌ این فرد به دنبال بیماریابی بوده است و شجاعت این کار را داشته که به شناسایی بیماران بپردازد و گزارشات خود را به مراجع بالاتر اعلام کند. باید این حس اعتماد و همکاری در بین مردم کشور ایجاد شود تا متخصصان نیز بتوانند با بیمار یابی برنامه‌ریزی دقیقی برای نظام سلامت کشور داشته باشند. ما تاکنون تنها توانسته‌ایم 42 درصد از مردم کشور را در حوزه بیماری‌های واگیر بیماریابی کنیم که این کار نیازمند همکاری مردم و سازمان‌ها است.

قربانی با بیان اینکه رسانه‌ها در موضوع اخیر باید به دنبال تزریق آرامش به جامعه باشند، گفت: در این زمینه لازم است مراجع قضایی اقدام لازم را برای رسیدگی به وضعیت فرد بازداشت شده انجام دهند. مبتلایان در گروه سنی نوزاد تا بزرگسال قرار دارند.

اظهارات فرماندار لردگان

فرماندار لردگان گفت: دستگاه‌های امنیتی و قضایی با جدیت با مقصران احتمالی انتشار ویروس ایدز در روستای چنار محمودی برخورد خواهند کرد.(جزئیات بیشتر)

نامه وزیر بهداشت به وزیر دادگستری درباره ماجرای ایدز در لردگان: کانون آلودگی، معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شده

وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر دادگستری ضمن انتقاد از آنچه که "ورود و بیان مطلب غیرکارشناسانه از سوی یکی از مقامات قضایی استان مربوطه" خواند، رسیدگی سریع به این موضوع و اعاده حیثیت کارمند نظام بهداشتی درمانی را خواستار شد.

سعید نمکی گفته است "جهت حفظ شئونات مردم منطقه به نحو کاملا" محرمانه موضوع پیگیری و با آزمایشات گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متاسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد."(جزئیات بیشتر)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
1
38
آخر و عاقبت ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
......... که تو این قائله کاسه داغتر از آش شده جوری که انگار بچه ی اون ایدز گرفته بفرماید ببینم چرا اقدامات پیشگیرانه ر ا انجام نداده که اینهمه ایدز به دیگران سرایت نکند در آن منطقه
؟
..........به خاطر سهل انگاری در پیشگیری از سرایت ایدز به دیگران باید در دادگاه محاکمه گردد

چرا به مادران بارداری که ایدز داشتند اجازه بارداری دادند؟ چرا آنها را آگاه نکردند؟
مگر نمیگوید سیر ایدز را کاملا میدانسته؟
اگر میدانسته چرا سرنگ رایگان در اختیار معتادان قرار نداده که از سرنگ مشترک استفاده نکنند؟
اینجا دیگه کجاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
6
38
اینجا دیگه کجاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
62
6
حالا چی شده مگه چند نفر الوده شدن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
۲۵۰نفرآلوده شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
اگه خودتم آلوده می شدی اینجور می گفتی؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
۵۰۰نفر ایدز دارن. این بدبخت بیچاره حتی نمیدونن ایدز چیه ماسک میزنن بعد شما میگین روابط نامشروع؟؟؟بیاین اگر یک نفر تزریقی پیدا کردین خوده مردم قبول میکنن جریان.ولی تورا ب جان مادرتان قسم اگر مسولیین توان کمک ندارند با ابروی مردم با شرف بختیاری غیرتشون بازی نکنند.اخه تو ی خانواده پنج نفر ایدز میگیره فرزند هس ۱۱ساله ک پدرمادرش سالمن ولی خودش بیماره.این بچه رابطه داره؟؟؟تزریق داره؟؟؟تو را قضاوت بی جا نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
خواهرت اگه بیگناه مبتلا شده بود همینطوری با خونسردی حرف میزدی؟
دکتر تخصصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
آخه سوادم خوب چیزیه. دوره کمون ویروس اچ آی وی طولانیه. دست کم چهار ماه طول میکشه تا تست آنتی بادیش مثبت شه. بیست روز قبل سرنگ رو وارد روستا کردن. چطور تست ویروس تو ۲۰ روز مثبت میشه؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
8
11
برخی زنان سرگردان خیابانی غیر بهداشتی , کنترل نشده از شهر و روستا را مبتلا و اطلاع رسانی , اذهان عمومی رانگو یید , متهم تشوش می شوید .
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
2
36
اینکه همش شد به نظر نمیرسه پس ویروس از کجا و چه طریقی منتقل شده؟؟
بررسی هم کنید دیگه فایده ای نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
بوم گردان شاید
Amd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
47
10
گویا مسئله چیز دیگه ای هست انگار تعداد قابل توجهی از مردای این روستا از طریق رابطه با یک یا چند خانمی که بدکاره بودن و از شهر رفتن به اون روستا به ایدز مبتلا شدن و زیر بار اینکه از رابطه واگیر کردن نمیرن و میگن که به خاطر سرنگ الوده بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
بوم گردی حسن دارد. عیب هم دارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
تو راست میگی
Abcd
| Netherlands |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
250 نفر....؟؟ چه خبره مگه؟ :/ بچه 10 ساله هم بینشون بوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
ببین تویی که ادعای مسلمونی میکنی چرا با آبروی مردم بی گناه بازی میکنین من ساکن همین روستام بهورز بی وجود اگه واقعا کاسه ای زیر نیم کاسش نبود چرا از بچه ۸ساله خون گرفت این بچه رابطه نامشروع داشته درصورتی که پدر و مادرش مبتلا نیستن.تورو بقران ایقد آبروی این مردم بدبخت و ستم دیدرو نریزید چطور میخوابد اون دنیا جواب آبروی مسلونو بدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
وقتی طرح غربالگری باشه . بله از بچه کوچیک هم خون میگیرن. اما بچه ای که تو یه منطقه آلوده است ممکنه به طریق مختلف آلوده بشه. حالا شمابدون اینکه اثبات بشه به اون بهورز تهمت میزنی. انگار همه جا یکطرفه شده. ایدز دوره کمون داره بلافاصله بعد از آلوده شدن به راحتی تشخیص داده نمیشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
4
34
تقریبا مشخصه دیگه قضیه چی بوده. فقط مسئولین محترم می‌ترسند علنی بگن.

...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
مورد داریم پدر و مادر سالم بچه ۱۱ ساله مثبت شده اصلا این حرف درست نیست به شایعات گوش ندین و اینکه این مردم بار روانی زیادی را تحمل میکنن با این صحبتها بدتر بشون فشار نیاریم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
27
11
بهیار خانه بهداشت خودش ایدز داشت با سرنگ آلوده مردم رو هم آلوده کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
اونوقت شما آزمایش اونو دیدی؟ واقعا که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
17
16
ازبس ک مهاجر وارد کشور میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
مهاجر ایدز داره که..... میزنی
عذرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
3
36
در زمان خونگیری باید پرستار جلوی چشم بیمار سرنگ را از کاغذش در بیاورد.تا مریض مطمن شود .که سرنگ برای او باز شده است . و استریل می باشد.و اگر در اتاق دیگری سرنگ را باز کرده باشد. آن سرنگ را نمی توانیم استریل بنامیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
چون این بهورز بی وجود سرنگو از ی اطاق دیگه میاورد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
8
31
یه بار انگشت نوزاد قطع میکنند حالا هم گسترش ایدز .خدا به داد ما برسه .به نظرم حداقل کار اینه که وزیر بهداشت برکنار بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
9
47
...بشخصه وزارت بهداشت رو در باب راستگویی یک درصد هم قبول ندارم و در بین تمام وزارت خانه ها رتبه آخر رو دارند علت اونهم کاملا واضح هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
2
26
خدابه دادمان برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
4
37
صد رحمت به نیجریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
5
40
بیش از دویست نفر مبتلا شدن چرا دروغ میگن 20نفر
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
ما به این دروغای صدا وسیما عادت کردیم متاسفانه
ناشناس
|
Ireland
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
3
12
بله دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
4
9
وقتی نماینده وزارت تایید میکند , شایعه نیست .

امکانات پیشگیری. , شامل سامان دهی زنان خیابانی است.
نه وزارت ارشاد و بهداشت و کشور و...به عنوان تابو از ان گریزانند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
2
10
سازمان انتقال خون که از مردم خون میگیرد .
وازمایش میکند امار ایدز را به خبرنگاران نمی گویند .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
2
42
اگر مثل کشورهای دیگر در مسولین ما وجدان و پاسخگویی بود ،همین فردا وزیر استعفا میداد و رییس جمهور عذر خواهی میکرد .لذا از فردا تقصیر ها به گردن دیگری انداخته میشه و باز خود مردم مقصرند.

مطمئنم این حادثه در جاهای دیگر هم اتفاق افتاده ولی کسی پیگیر نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
3
28
اون دخترایی که نامزد داشتن الان نامزداشون ولشون کردن کی میخواد جواب دل شکستشونو بده . خدا کنه باعثو بانیش خیر نبینه
انسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
7
24
اول کلا تکذیب کردن بعد ک تو فضای مجازی پیچید گفتن ی ویروسی هست ولی ایدز نیست بعد گفتن ک ایدرزه بعد گفتن ک ۲۲ نفر مبتلا شده حالا میگن ۲۶ نفر اول گفتن از عید اینطور شدن ک تست قندخون دادن الان میگن از ۸سال پیش داشتن..جدیدا میگن بخاطر اختلافات قومی و فسادهای اخلاقی کلا میخوان بگن مردم چنار از بچه شیرخوار تا پیرزن پیرمرد همه دچار فسادن و رابطه جنسی پرخطر داشتن...۳۶۰نفر تا الان مبتلا شدن...این بنده خداها حالشون بده این حرفا بیشتر حالشونو بد میکنه.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
1
4
همش دروغ بدبختی
پاسخ ها
علوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
وزیر بهداشت می گویید , از دوماه قبل وجود ایدز را می دانستیم ,
کارشناسان نگران اتهام , تشویش اذهان بودند , خود مردم اطلاع رسانی کردند , برای اگاهی دیگران برای مراقبت از خود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
8
33
به خدا مردم این منطقه انسان‌های فقیر و آبرومندی هستند وپایبندی به خانواده برایشان خیلی مهم تر از زنان خیابانی است کاش مسئولین آنقدر غیرت داشته باشند که موضوع را ریشه یابی کنند وبه مردم اطلاعات درست بدهند وبه این زودی تهمت وگناه را به سمت مردم بیچاره نکشانند مردم استان ما اگر هم معتاد باشند معتادتزریقی انگشت شمار دارد چه کسی پاسخ این نوزادان وبچه های بیگناه را می‌دهد به جای این همه دزدی ودروغ یک جواب درست به این خانواده ها بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
3
8
به خدا مردم این منطقه انسان‌های فقیر و آبرومندی هستند وپایبندی به خانواده برایشان خیلی مهم تر است کاش مسئولین آنقدر غیرت داشته باشند که موضوع را ریشه یابی کنند وبه مردم اطلاعات درست بدهند وبه این زودی تهمت وگناه را به سمت مردم بیچاره نکشانند مردم استان ما اگر هم معتاد باشند معتادتزریقی انگشت شمار دارد چه کسی پاسخ این نوزادان وبچه های بیگناه را می‌دهد به جای این همه دزدی ودروغ یک جواب درست به این خانواده ها بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
8
24
خدايا عجب روزگاري شده اخه نوزادا هم مبتلا شدن اونا هم بازناى بدكاره خيابانى بودن حالتون خوش نيست بخدا اين... چي اند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
لطفا در مورد شیوه های انتقال ایدز کمی مطالعه کنید. از نوزاد تست قند خون میگیرند؟ احتمال خیلی زیاد از مادر یا پدر منتقل شده. به معنای دیگه حداقل دو سال پیش پدر یا مادرش مبتلا به ایدز شدند، واضح هست که نمیتونه به خاطر تست قند خون در عید امسال بوده باشه. اینکه یه زمانی قرار بود سرنگ و ......رایگان پخش کنند و این کار رو نکردند، بزرگترین اشتباه بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
نوزاذ از طریق مادر مبتلا میشه.مادر هم از همسر مبتلا میشه.
ناشناس
| - |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
باید بگم اول اطلاع کافی از ویروس ایدز باید کسب کنید ومطالبی را در خصوص نحوه انتقال بیماری دوره کمون .پنجره.وعلائم وغیر را خوب بدونید واین ویروس به کودکان هم قابل انتقال است اگر مردی معتاد باشد وترزیق ارپز طریق سنگ الوده رفیقش انجام بدهد به این بیماری مبتلا ودر اثر زناشویی فوری به به خانواده منتقل واز طریق مادر به جنین با درصد کم قابل انتقال است پس دوراه اصلی انتقال ویروس این بیماری 1-از طرق فراورده های خونی که می شود از طریق استفاده از سرنگ های آلوده به ویروس در بین معتادان وزندان که باز معتاد هستند -2- از طریق کار پرخطر مثل روابط جنسی اگر فردی آلوده باشد متاسفانه از طریق روابط جنسی نیز قابل انتقال است وبه همین سادگی نیست که بیماری خودش را نشان بدهد در هر حال باید حرمت وامنیت در نظر گرفت قضاوت عادلانه کرد واگر فردی به دلایلی یا درزندان یا از رفتار پرریسک وترریقی بوده ورعایت نکند وبعدها متوجه شود به ویروس مبتلا شده شاید به دلیل حفظ حرمت خود بروز ندهد وهمنشینی با دوستان به افراد دیگر انتقال وبه صورت زنجره ای به افراد دیگر انتقال یاید.به نظر می رسد باییستی شبکه بهداشت وواحد مبارزه با بیماریها جلسات آموزشی در خوص بیماری برگزار نمایند ومردم روستا از در مورد بیماری کاملا آگاه سازی نمایند.پس باید همه جوانب موضوع را درنظر گرفت
Sh.G
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
3
17
دارن دروغ میگن مسعولین چون خودم شاهدم الان نزدیک ۲۵۰ نفر تا الان ویروس ایدز گرفتن ولی دارن سرپوش میزارن میگن ۲۰نفر ایدز گرفتن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
1
2
مرغداری و دام داری بهداشتی تر از ..... داری .
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
2
........ این گونه تفکر ها است که در طرح و برنامه بهداشت و ارشاد و وزارت کشور سنگ اندازی می کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
2
19
داریم به کجا میریم ؟؟ دارید با مردم چه میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
6
وقتی اطلاع رسان مشکلات متهم به تشویش اذهان میگردد .
نباید شاهد مشکلاتی باشیم که در کشورهای همسایه ندارند , باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
1
9
مسافرت به عراق با شرط سلامت خون ِ
انوشیروان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
2
20
طوری میگه فقط 26 نفر توی روستا مبتلا شدن انگار متوجه نیست که توی 1800 نفر 26 نفر مبتلا شدن یعنی فاجعه ....حتی توی افریقای جنوبی که بالاترین امار ایدز را داره به این مقدار نیست
سنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
6
35
اخرشم افتاد گردن خود مردم ب دلیل فساد و تزریق!در یک روستای کوچیک یعنی مردم چهل برابر تهران ایدز دارن؟!همشون هم باهم یهو متوجه شدن.گردن نمیگیرید حداقل با ابروشون بازی نکنید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
5
11
فقط ی سوال بچه سه ساله هم تزریق میکنه یا رابطه نامشروط برقرار میکنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
1
8
بنظر من وزیر بهداشت که هیچ رییس جمهور و رییس مجلس باید پاسخگو ی مردم باشندباید حضورا بیان حال مردمو ببینن.مگه برای دفاع از جان وناموس مردم قسم نخوردند زمان انتخابات دکتر روحانی آمدن لردگان برای جمع رای الانم بیان جهت روحیه دادن به مردم.بحث فقط جان مردم نیست بلکه آبرو و شرف مردم فلک زده است.اگر شبکه بهداشت مقصر نیست چطور خانواده سالم فرزند مبتلا دارند.دولت وزارت بهداشت در هر صورت در حق مرم محروم چنار بی تدبیری کردند اگر شبکه بهداشت مقصر نیست چرا آموزش های لازم رو نداد چرا پایش سلامتی وجود نداشت. باید برای افراد مبتلا مستمری ماهیانه تعیین و بیمه رایگان بشن.امیدوارم هر کاری که انجام میشه در راستای از بین بردن شرف و آبروی مردم نباشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
4
12
آخ سی لرهای لردگان و چنار محمودی. لرها اصالت و شرف دارن این وصله ها بهشون نمیچسبه. علت اصلی رو نمیگن
پاسخ ها
سامان
| Russian Federation |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
لرهای بختیاری مردمان بسیار شریف و خوبی هستن. من لردگان رفتم. مردم مهمان نواز و خونگرم. این تهمت ها ب قوم بختیاری درست نیست
قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
5
6
باسلام اچ آی وی بعداز سه ماه تشخیص داده میشه پس چرا بچه های دوسالشون هم گرفته حرف مردم دقیقتر است
افسانه
|
Poland
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
1
2
گفتند یه ویروس دیگه بوده ایدز نبوده موضوع پیچیده هست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
1
4
انهای که امدند و اعتراف کردند به رفتارهای جنسی مشکوک . وزارت بهداشت از انها تقدیر و به انها لو ح راستگویی و رستگاری بدهد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
4
9
رابطه ی نامشروع اونم تو یه روستا کوچیک چطور ممکنه... چون اصولا توی روستا دهن ب دهن میچرخه مسلما ایقد ک میگن نیست ... برا مورد بچه ۶ماهه ک پدر و مادر سالمن چی؟؟ ایشون هم رابطه داشتن اره؟! یا کلا بخاطر گرانی و کوفت و زهرمار گفتین سرنگ کمه چیزی نیست همه رو با یه سوزن بزنیم .... من خودم پرستارم و اینو میدونم ک با تست قند انتقال پیدا نمیکنه در صورتی ک زیاد عمقی نباشه و اینکه فرد خودش سیستم ایمنیش قوی باشه ولی بچه ی ۶ماهه چی؟؟!! هیچ وقت ممکن نیست توی یه روستا ۲۵۰نفر بیمار باشن مگر اینکه دستی تو کار باشه و چیزی باعث شده باشه .. مردم نباید سکوت کنن اگه ایدز گرفته باشن تموم زندگیشون نابود میشه و اینده شون تباه میشه کم درد اجتماعی داریم این درد هم میاد روش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
شما که پرستاری فکر میکنی چرا از یه بچه ۶ ماهه تست قند میگیرن؟؟؟؟؟
مریم
| United States of America |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
آقا یا خانم ناشناس منم بهورزم بیخود به همکار من تهمت نزن ما هر نوع سرنگی که بخوایم در اختیارمون میزارن
اصلا کمبود نداریم که مجبور باشم سرنگ مشترک استفاده کنیم ایشون در حال بیماریابی اکتیو بوده ........
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
2
3
سلام.ما که داریم از گرسنگی جون میدیم..همه چی گران شده..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
4
4
همش دروغه کار سرنگ الودست یکی‌از روی قست همرو مبتلا کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
1
4
چرا راستشو به مردم نمگید همش دروغ همش دروغ اینم مثل بقیه کارا سرشو بپوشونید از هر طریقی که هست وچند نفرند راستشو بگید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
5
اصلاً نميشه باور كرد كه اينهمه ادم (٢٥٠) نفر با يك سرنگ آلوده مبتلا شده باشند حتى بيست نفر هم قابل باور نيست قضيه چيز ديگه اى است بايد تحقيق كرد ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
1
4
چرا دروغ میگین .... ۲۴۰ نفر دارن پرپر میشن انوقت شماها میگین ۲۰نفر..... وزارت بهداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
1
10
پناه برخداااااا اللهم عجل لولیک فرج...یا صاحب الزمان خودت ب دادمون برس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
3
8
خانواده ای که پدر و مادر منفی نشان داده و بچه ی ۱۸ماه مثبته آیا این هم رابطه نامشروع داشته واقعا شرم اوره واقعیت را بپذیرید مردم آگاه هستند با آبروی مردم بازی نکنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
3
7
غلط کردن کار خودشونه کسی از روی قست این کارو کرده حالا بهیار یا هر کسی با سرنگ آلوده مردمو مبتلا کرده خدا لعنتشون کنه
Msa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
6
8
تهمت زدن اونم به مردمی زحمت کش و آبرومند. اینبار هم کوتاهی و نامردی مسئولین به حساب مردم نوشته شد تا دوباره نتونیم چیزی بگیم. اما عالم محضر خداست. تا کجا میشه رفت؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
1
6
خداباعث وبانی این کاررونبخشه وهرچه زودترراه درمانی برای اونهابفرسته
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
3
8
بچه های کوچیک ک پدرومادرشون سالمن هم حتما روابط نامطلوب داشتن ومعتاد تزریقی هستن؟واقعا جای تاسف هست ک اینجور به مردم فقیر وبدبخت اون روستا که به سختی دارن زندگی میکنن تهمت میزنن..واقعا خدا خیرشون نده...تازه سریع هم برچسب محرمانگی میزنن روماجرا..اگ مردم ازراه بد مبتلا میشدن نمیرفتن جلوی فرمونداری ک آبروی خودشون بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
3
13
اقای...... شما ک میگید ویروس از طریق تزریق معتادا وارد بدنشون شده ایا بچه هفت ساله معتاده ایا ارتباط جنسی داشته چرا ابروی مردم بیچاره رو میبرید شما باید شخصا از مردم چنار عذرخواهی کرده واز انها دلجویی کنید در غیر اینصورت مردم سکوت نخواهند کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
1
5
وزیر محترم بهداشت که تو این قائله کاسه داغتر از آش شده بفرماید ببینم چرا اقدامات پیشگیرانه ر ا انجام نداده که اینهمه ایدز به دیگران سرایت نکند در آن منطقه
؟
... به خاطر سهل انگاری در پیشگیری از سرایت ایدز به دیگران باید در دادگاه محاکمه گردد

چرا به مادران بارداری که ایدز داشتند اجازه بارداری دادند؟ چرا آنها را آگاه نکردند؟
مگر نمیگوید سیر ایدز را کاملا میدانسته؟
اگر میدانسته چرا سرنگ رایگان در اختیار معتادان قرار نداده که از سرنگ مشترک استفاده نکنند؟
چنارمحمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
5
11
از چنار استم .از خانواده فقط برادرم مبتلا نشد ک ازمایش نداد بقیه مبتلاییم .افراد میانسال ما چیزی درمورد بیماری دقیق نمیدانند ولی ما جووان ها میدانیم و مناظریم تا مرگ کل روستای زیبای مارا از بین ببرد.
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
الهی بمیرم
نگو اینو. خدا بزرگه عزیز دل ابجی
یه حکمت بزرگ وجود داره
اصلا خودتو نگران نکن
معجزه خدا کم اتفاق نیفتاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
5
7
بخدا حق این مردم این نبود اگر دیدن اضافه هستن با چاقو سرشونو می‌بریدید اما این کارو براشون نمی کردید این روستا هیچ تزریقی نداره چرا حرف ناموسی میزنید این ها خودشون مریضن درد هارو معمول کنن یا حرف هارو خدا خودش رحم کنه به این مردم بی گناه
پاسخ ها
مریم
| United States of America |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
یکی به من بگه چرا همکار من باید یه همچین کاری میکرد ؟؟؟
دانیال
|
United States of America
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
2
7
اعدام باید گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
6
4
بر فرض مثال که علت روابط نا مشروع باشه باید علت را در بی اخلاقی در تورهای مسافرتی که اونجا میرن جست و جو کرد وگرنه مردم اونجا همه چیشون سنتی است از اخلاق گرفته تا چیزهایی مثل اعتیادشون
فدک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
1
13
خدا باعث و بانیش رو نیامرزه
فدک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
1
9
خدا باعث و بانیش رو نیامرزه
کیارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
10
....... تا کی دروغ تا کی تهمت تا کی افترا ها بلخره ماه پشت ابر نمی ماند بجایی عذر خواهی و پیگیری مشکلات مردم اشتباه می روید ......
التماس نامه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
5
14
مردمه عزیز و بزرگوار من خودم ساکن این روستا هستم اولا وزیر بهداشت میگه از قبل آلوده بودن چطور بچه یک سال و نیمه که پدر و مادرش الان مبتلا شدن اما این طفل بدبخت مبتلا نشده پس ثابت میشه که این بنده خداها از قبل نداشتن چون بچشونو قبل عید از شیر بریدن.دوما ........میگه از طریق رابطه نامشروع و تزریق بوده خب اقایه باسواد چطور بچه۸ساله که پدرو مادرش مبتلا نیستن خودش الان مبتلا شده ایا تزریقی بوده یا رابطه نامشروع داشته تورو به دینت قسم اول تحقیق کن بعد دهنتو بازکن حرف بزن.سوما ... میگه از راه تست قند خون نبوده چون قند خونو از راه نوک انگشت میگیرن درجوابت باید بگم خاک عالم بر سرت که خبر از ارگان خودت نداری که این شخص بجای تست از نوک انگشت از طریق سرنگ از مردم خون میگرفته. و از مردم عزیزم میخوام حداقل شماها که کمکی به مردمتون نمی کنید تورو بقران قسمتون میدم شماها که اطلاع نذارید الکی با آبروی این مردم بدبخت ستم دیده بازی نکنید آقای مسئول آقای وزیر خواهش میکنم نمیخوام به مردمم کمک کنید لطف کنید فقط بخاطر شانه خالی کردن آبروی مردمو نریزید التماس میکنم به دست و پاتو میفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
2
10
قدیما میگفتن هرکی خربزه میخوره پالرزش هم می مونه
اما باعوض شدن زمونه ضربالمثلا هم عوض میشن
یکی دیگه خربزه میخوره بقیه پا لرزش می میرن.
واقعا برا هموطنای خوبم ناراحت وغمگینم و براشون آرزوی سلامتی‌ دارم.
ماه پشت ابرنمی مونه بالاخره حقیقت روشن میشه
مردم عزیزتوهرپست ومقامی هستید متعهد باشیدبه عهدوپیمانی که درپیشگاه خدا می بندید
ایرانیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
طبق آمار و حرفهای مسولین:
این روستا ۱۸۰۰ نفر جمعیت داره که حداقل ۱۲۰۰ نفرش زن و بچه هستن.
۴۰ نفر از معتادها را از خانمهای روستا درنظر میگیریم که با این حساب از ۶۰۰ نفر باقیمانده اهالی که شامل مردها میشن ۲۰۰ نفرشون معتاد تشریف دارن!!!
خدا را شکر که فقط تو این روستا وضعیت معیشتی خرابه و بیکاری بیداد می‌کنه وگرنه همین حالا و از بین خانواده پنج نفری ما دستکم دو تا سه نفرمون معتاد بود.
البته دروغ.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
8
بر باعث بانیش لعنت ........ ولی خوب باید سریع یه غربالگری در این روستا و روستا های اطراف بشه و افرادی که خدای نکرده مثبت هستند شناسایی بشن و سریع آموزش های لازم داده بشه به اهالی روستا و اقدامات درمانی به مبتلایان . خوشبختانه با دارو هایی که موجود هست افراد مبتلا میتونن همچون افراد سالم عمر طبیعی بکنن
خدا به حق آبروی فاطمه زهرا هیچ خانواده ایی را گرفتار هیچ بیماری نکنه و هرچه زود تر عوامل این فاجعه شناسایی بشن و بسپارشون به خود مردم چنار محمودی خودشون بلدن باهاش چیکار کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
3
واقعا که .....
Nasm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
10
خدایا خودت به فکر این مردم باش اخروالزمان شده دلم برای هموطنام میسوزه تهمت خیلی بده از خدا بترسین باابروی کسی بازی نکنید
پاسخ ها
شکوفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
واقعا همینطوره
خراسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
5
برچسب ایدز
برچسب
...............
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
7
واقعا این مردم گناه دارن
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
6
واقعا این مردم گناه دارن
عبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
4
بلا که فقط سیل و زلزله نیست این هم یک نوعش. مردم صبور باشند و اونو رد کنند.
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
3
واقعا یه فاجعه است
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
8
4
الخیر فی ما وقع
خیر ما در ان چیزی است که اتفاق می افتد.
عزیزان همه بیماری ها، قابلیت درمان دارن
این ویروس هم مثل ویروس انفولانزا و سرماخوردگی هستش منتهی با شکل و ساختار مولکولی دیگر
آلوده شدن به این ویروس که از سرطان و هپاتیت و ... خطرناکتر نیست
ما در کنار این عزیزان خواهیم بود و با دادن روحیه به این مردم با شرف که هشت سال به غیرت با دشمن جنگیدند در کنارشان خواهیم ایستاد
دوستان حادثه خبر نمی دهد
برای هر کسی از هر راهی احتمال هر بیماری وجود دارد
پس نباید به مردم خرده گرفت
مسولان ذیربط بهداشت و درمان می بایست در امر بهداشت و درمان مردم دقت و عمل بیشتری داشته باشند
و عاملان می بایست مجازات شوند.
مردم عزیز خدا همیشه با مومنان بوده و هست
محکم و استوار و با اراده باشید.
جامعه پزشکی و اندیشمندان و محققان این حوزه هم لطفا به جای کیسه دوختن برای جیب مردم (در هر نوع درمان)، به دنبال کشف دارو و ازمایشات دقیق بالینی و درمان این بیماری ها باشند
تا ان شا الله عاقبت بخیر شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
کمتر حرف بزن
زهرا
|
Netherlands
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
3
این بیماران هم از لحاظ روحی و روانی اسیب دیده ان.مردم لردگان هر چقدر هم معترض باشند ..تو رو خدا شما به ارامش دعوتشون کنید ..حداقل زودتر به فکر درمان باشن براشون..اتفاقی که نباید میفتاده ..افتاده....الان باید به فکر چاره برای این بیماران بود .....امیدوارم حداقل در زمینه درمان دولت کوتاه نیاید
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
2
2
خداوکیلی سرم درد کرد از ناراحتی ..لعنت به باعث وبانیش...الله اکبر خدایا خودت کمک کن
کژال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
5
خیلی متاسفم از شرایطی که برای هموطنان عزیزم به هر دلیلی پیش اومده، ولی من با خواندن کامنت ها متوجه نشدم بالاخره بچه 11 ساله مبتلا به ایدز شده یا کودک شش ماهه، حس میکنم مردم هم دارن یکم غلو میکنن و این اصلا خوب نیست. ی موضوع دیگه هم که عزیزان گفتن که تست رو از طریق سرنگ آلوده انجام شده!! اگر ی مطالعه بکنید متوجه میشید که ویروس ایدز در فضای آزاد خیلی زنده نمی مونه و از بین میره، حالا چطور ممکنه که از این طریق انتقال پیدا کرده باشه، این اتفاق فقط زمانی ممکن هست افتاده باشه که دو نفر بلافاصله از یک سرنگ استفاده کنن، آیا بهورز روستا در یک لحظه سرنگ رو به بدن دو نفر میزده؟
ان شا الله که دیگه شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و این موضوع باعث بشه مردم کشورم بیشتر از قبل به اعتیاد و عواقبش فکر کنن، بیشتر از قبل به اخلاقیات پایبند باشن، بیشتر از قبل بهداشت رو اهمیت بدن.
پاسخ ها
مریم
| United States of America |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
خدا امواتتون رو بیامرزه حرف منم همینه .لعنت به اعتیاد لعنت به بی اخلاقی ....
نه اینکه چپ وراست به همکار من لعنت میفرستن اون وظیفه شو انجام داده خدا جا حق نشسته هر تهمت وافترایی جواب داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
3
2
ایدز امریکا ملعون درست کرده
بیرجندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
1
پدر بزرگ ها تعریف میکنند,
زمان قدیم دو گروه را , تاکسی ها سوار نمیکردند , یک گروه , زنان مشکوک بیماری واگیر دار .
یگ گروه معلم ها اخلاق که از چهارچوب اخلاق خارج شده اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
6
2
......
همه گرفتاریها از بد حجابی ...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
یکی نیست بپرسه؟
مرکزبهداشت لردگان چکاره بودکه یهوفهمیدندامارHiVاین روستاچرایه مرتبه فهمیدنداین همه زیادشده.
چراقبلش امارنگرفتندکه جلوگیری کنند؟
ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
میدونم سخته ولی تو رو خدا قضاوت نکنید خدا همه رو شفا بدهد و از خطر حفظش کند اما ما باید مواظب دسیسه های دشمنان باشیم من مطمین هستم تو پیام هایی که دوستان عزیز فرستادن آدم های وابسته به دشمن که میخاد تفرقه بندازه هم هست پس فقط دعا کنید براشون و سلامتی شون از خدا بخایین زیاد به پیام ها توجه نکنید
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
1
3
زنده باد قوم بختيار كه اين وصله ها بهشون نمي ياد
سمیخدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
1
خدا لعنت کنه هر کس که این بلا رو سر این مردم بدبخت آورد.
افتخار میکنم که بختیارییم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
اگه بهورزمون این کاروه نکرد چرا شبانه فرار کرد اگه قسطی نداشت دستی تو کار نبود بابا این مردوم بدبخت اصلا نمیدونستن اچ ای وی چیه اون وقت .... بجایه این که بیاد ازمردوم دل جوی کنه اومد میگه از رابط جنسی هست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین