کد خبر: ۶۱۴۰۵۳
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
«محسن لرستانی» به اتهام فساد فی‌الارض در زندان به‌ سرمی‌برد

از دختران جوان و رقصنده‌های اینستاگرامی تا چت‌های دردسرساز/ ماجرای "محسن لرستانی"، خواننده سرشناس چیست؟

خواننده پاپ ایرانی که از اسفند ماه‌سال گذشته بازداشت شده بود، حالا با اتهام سنگینی روبه‌روست. خواننده‌ای که به دلایل نامعلوم در خانه‌اش در سعادت آباد دستگیر شد و هنوز هم جرایم مربوط به بازداشتش مشخص نیست. حالا در تازه‌ترین خبر، او با اتهام مفسد فی‌الارض در مقابل قاضی دادگاه قرار گرفته و اگر این اتهامش اثبات شود، مجازاتش اعدام خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن لرستانی خواننده پاپ ایرانی 12 اسفند‌سال 97 ‏بازداشت شد. در ابتدا گفته می‌شد که این خواننده در مهمانی دستگیر شده، اما بعد از ‏آن خبر رسید که او در خانه‌ای با چند نفر دیگر بازداشت شده است. اتهاماتی که ‏وکیل این خواننده همه آنها را تکذیب می‌کند. از اسفند‌سال گذشته تا الان در ‏بازداشت به سر می‌برد و اطلاع‌رسانی دقیقی درباره او نشده است. ‏با این حال پرونده‌اش پس از بررسی‌های لازم در دادسرای امنیت اخلاقی، به اتهام ‏افساد فی‌الارض برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارسال شد. ‏

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سید کاظم حسینی، وکیل مدافع این خواننده در گفت‌وگویی با شهروندآنلاین درباره ‏ماجرای این پرونده و روند رسیدگی به آن توضیحاتی داد: «پرونده موکلم با صدور ‏کیفرخواست از سوی دادسرای امنیت اخلاقی یا همان ارشاد سابق، به اتهام افساد فی‌الارض به دادگاه انقلاب تهران ارسال و برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب ‏اسلامی تهران ارجاع شد‎. اتهام موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود ‏که در فضای مجازی منتشر شده بود‎. درباره اتهام موکلم نمی‌توانم بیشتر از این ‏صحبت کنم. در این حد باید بگویم که به چت‌های خصوصی ایشان دسترسی پیدا و آنها را منتشر کردند. البته خودش هم آن چت‌ها را پذیرفته است. اما شاکی ‏خصوصی ندارد و آن چیز‌هایی که در برخی از شبکه‌های مجازی آمده که در مهمانی دستگیر شده یا افراد دیگری در خانه‌اش هنگام دستگیری حضور داشتند، ‏اصلا درست نیست. چنین چیزی صحت ندارد. روزی که موکلم دستگیر شد در خانه ‏مادرش در سعادت‌آباد بود و به جز مادرش هم کسی در خانه نبود. این حرف‌ها همه‌‏اش کذب است و به هیچ عنوان چنین مسائلی وجود ندارد. هنوز مشخص نیست دادگاه ‏چه زمانی تشکیل می‌شود، ولی همه چیز در دادگاه مشخص می‌شود. من به‌عنوان ‏وکیل محسن لرستانی مطمئنم که اتهام فساد فی‌الارض اساسا درست نیست و درواقع ‏شخصیت ایشان جوری است که اگر هم بخواهد توانایی فساد ندارد. در هر حال یک ‏سری مباحث مطرح شده، ولی اگر بخواهیم بگوییم که افساد فی‌الارض است، اساسا ‏این‌طور نیست و من از وی دفاع خواهم کرد.»

چت‌های دردسرساز خواننده سرشناس/ ماجرای

او همچنین تأکید کرد: «هیچ ارابطه فیزیکی‌‌ای رخ نداده است.» او با اعلام این‌که «هرکس در عالم خصوصی خودش چت‌های خصوصی دارد»، در پاسخ به این‌که چطور این چت‌ها سر از جایی درآورده که باعث دستگیری لرستانی و صدور کیفرخواست با اتهامی سنگین برای او شده است، گفت: «شاید برخی افراد دسترسی پیدا کردند، به ‌هرحال لرستانی ادمین هم داشته است و مرتب گوشی تلفنش در اختیار خودش نبوده است.»

حسینی همچنین با اعلام این خبر که در این پرونده «چندنفر دیگر هم درگیر شده‌اند»، گفت، در ارتباط با وضع پرونده آنها نمی‌تواند اظهارنظر کند اما گفت که «این پرونده ناخواسته به پرونده دیگری وصل شده است. در ‏کیفرخواست صادره برای موکل من و یک متهم دیگر درخواست مجازات افساد ‏فی‌الارض و‌ سه نفر دیگر معاونت در افساد فی‌الارض شده است. ولی من به دادگاه ‏خوش بین هستم و امیدوارم بتوانیم ایشان را از این اتهام تبرئه کنیم. با این حال همه ‏چیز در دادگاه مشخص می‌شود و باید صبر کنیم تا جلسه تشکیل شود.» ‏

بهمن بابازاده، خبرنگار موسیقی در رابطه با این پرونده جزییات بیشتری را رسانه‌ای کرد. او گفت: «محسن پورمست معروف به محسن لرستانی از 6‌سال پیش فعالیت موسیقی خود را آغاز کرد و تا پیش از دستگیری‌اش 11 ترک یا قطعه منتشر کرده است که مهمترین آنها که بسیار شنیده شد، تک‌تراک (قطعه) بچه قرتی به زبان کردی بوده است. این خواننده کرمانشاهی در بین طرفدارانش بسیار محبوب بود.» بهمن بابازاده درباره دستگیری و علت اتهام این خواننده نیز، گفت: «چت‌هایی از این خواننده در فضای مجازی منتشر شده و به همین اتهام در اسفندماه در خانه‌اش بازداشت شده است، ولی آن‌طور که وکیلش گفته است هیچ ارتباط فیزیکی وجود نداشته است.»

در همین حال، سایت باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیما نوشته است: بر اساس شنیده‌ها از دادگاه انقلاب، اتهام لرستانی به موضوع دیگری باز می‌گردد که در آن پرونده عده زیادی از دختران جوان نیز حضور دارند.

بر اساس شنیده‌ها اخیرا تعدادی از رقصنده‌های اینستاگرامی و فعال در فضای مجازی که در قالب باند و شبکه فعال بودند، بازداشت یا احضار شده‌اند و لرستانی نیز در همین ارتباط بازداشت شده است.

البته تا این لحظه هیچ مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده است، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پرونده‌های رقصنده‌ها و لرستانی دارای بازپرس مشترک و زمان رسیدگی یکسانی هست.

محسن لرستانی ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است. در این میان حتی طی چند روز اخیر شایعات زیادی از به قتل رسیدن این خواننده معروف در زندان منتشر شده بود.

در قانون مجازات اسلامی در خصوص اتهام افساد فی الارض آمده است: «هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن‌ها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.

تبصره- هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
9
20
به امیدخداونددانا، بی گناهیش ثابت میشه و آزادش می کنند___سپاس فراوان
سمیه
|
France
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
9
20
خیلی ناراحت شدم کاش تبرئه بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
13
24
بابک زنجانی افسادفی الارض کرده یا این ؟
ناشماس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
7
15
خدایا به جوانیش رحم کنند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
1
10
خیلی ناراحت شدم که چرا بعد از اینکه محبوب شده از این کارا میکنه،انشاالله که دروغ باشه اونچه نوشته شده ودوباره باصداش به طرف داراش روحیه بده خدا قوت میگم به خانواده اش
hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
5
6
بعضا انسانها در زندگی وارد کارهایی میشوند که که ادم فکرشم نمیکنه....
فریدون
|
United States of America
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
3
6
دوستان
غرور و رفیق ناباب آدم به این روز میرسونه
امید وارم زندگش ادامه داشته باشه
سمیه -جیرفت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
7
آقای محسن لرستانی هنرمند نجیب باشخصیت وبزرگواری هستن اصلا این اتهامات این وصله ها به ایشون نمیچسبه ...ما خیلی دوستش داریم و برای آزادیشون ثانیه شماری میکنیم به امید روز آزادی محسن جان عزیز دوباره برامون آهنگ های جدید و شاد بخونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
ببین. ی چیزی بهت بگم تو این کشور شاید کسی رو الکی تبرئه کنن اما الکی کسی رو متهم نمیکنن
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
6
والا چی بگم گریم‌ گرفت...
من میگم هرکی هرچی واس خودش این مثلا چت خصوصی کرده به هیچکس به نظرم جز خودش مربوط نیس من بخدا نمیدونم چرا به خصوصیات توجه داریم همیشه محسن لرستانی هم مثل ما ادمه احساس داره،نفس میکشه یعنی چی اخه این نباشه من میمیرم
رویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
1
3
خیلی مسخرس با چت حکم مفسد الارض بدن؟؟؟؟
هیچی نمیشه گفت ایشالا به امید
آزادیت
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
1
1
انشالله ازادمیشه خدابزرگه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
2
1
واقعا مسخرس یعنی چی اخه چت خصوصی بوده ب اینا چه ربطی داره اخه مفصد فی الارض یعنی چی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین