کد خبر: ۶۱۴۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

حناچی: تلاش شهرداری تهران برای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین

شهردار تهران بر تلاش مدیریت شهری پایتخت برای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین تاکید کرد.
حناچی: تلاش شهرداری تهران برای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین
آفتاب‌‌نیوز :

پیروز حناچی عصر امروز در گردهمایی ۴٠٠ نفر از خادمین داوطلب پاکسازی مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی که شامگاه روز گذشته در سالن خلیج‌فارس باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: آن‌چه شاید این روزها بسیار مبتلابه ما باشد و جزو فرمایشاتی است که از حضرت سیدالشهدا (ع) باقی مانده، این است که «اِن لم یکن لکم دین و کنتم لا تخافون المعادَ کونوا احراراً فی دنیاکم»؛ من از فرمایش حضرت این‌طور برداشت می کنم که اگر کسی اعتقاد اخروی و ترسی از قیامت نداشته باشد، اما آزاده و منصف باشد و آزادگی را پیشه کند؛ خداوند در طول زندگی دستش را خواهد گرفت و عاقبت‌به‌خیر خواهد شد. امیدوارم توصیه آن بزرگوار را سرلوحه زندگی‌مان قرار دهیم.

شهردار تهران ادامه داد: شهید مطهری نقل می کرد از حضرت سیدالشهدا (ع) پرسیدند شما که دوران حضرت رسول (ص) را درک کردید، جمله‌ای و عبارتی درباره ایشان نقل کنید تا به برکت زندگی ما بیافزاید. امام حسین (ع) تأملی کردند و فرمودند خداوند اندیشه‌های بالا و قصدها و عزم‌های بلند را دوست دارد. مرحوم شهید مطهری نیز این‌طور نتیجه گرفت که آدم چیزی را به خاطر می‌سپارد که با روحیاتش منطبق‌تر است.

حناچی گفت: امیدوارم با افق دید بلند و عزم جدی اهداف بزرگی داشته باشیم؛ کاری که داوطلبان مراسم اربعین انجام می‌دهند در همین راستا خواهد بود. البته در این حرکت عظیم که متکی به عشق حسینی است، ایده‌های ناپاکی نیز وجود دارند که به دنبال وارونه جلوه دادن این شور عظیم هستند؛ ما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد: کار مهم همکارانم قبول این مسئولیت است که تلاش کنند تا زوار حسینی در بهترین فضا قدم به سمت عشق بگذارند.

پیروز حناچی شهردار تهران اظهاراتش در این گردهمایی را با بیتی از مرحوم حاج مرشد چلویی به پایان رساند: «من غم مهر حسین با شیر از مادر گرفتم، روز اول کآمدم دستور تا آخر گرفتم.»

در بخش دیگری از این گردهمایی سعید صادقی مشاور شهردار تهران گفت: امسال با توجه به رویکرد شخص شهردار تهران مبنی بر این‌که حرکت خودجوش سال‌های گذشته آن‌طور که باید و شاید پشتیبانی نمی‌شد، با تمام وجود به این موضوع پرداختیم.

وی با تاکید بر این‌که شهرداری علاوه بر مدیریت شهری وظیفه مردم‌داری را نیز بر عهده دارد، اضافه کرد: این نقش با همین رویکرد آغاز شد. تشکل‌هایی از پیش وجود داشتند؛ بچه‌های «جای پای یار» کار را شروع کرده بودند و تشکل‌هایی نیز امسال چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت گروهی یا از طریق پورتال شهرداری به این حرکت پیوستند.

صادقی تأکید کرد: با پشتیبانی ستاد اربعین شهرداری و حمایت شخص شهردار تهران تلاش داریم این حرکت را توسعه دهیم و هدفمان نیز عمدتا تشویق مردم به تقویت فرهنگ پاکیزگی است.

جواد سلیمی رئیس اداره رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز در این مراسم با تاکید بر این‌که جمع حاضر شامل تشکل‌های مردمی است، خاطرنشان کرد: حتی پرسنل شهرداری نیز که قصد تشرف دارند، با هزینه شخصی و اخذ مرخصی شخصی به کربلا مشرف می‌شوند و تمام این اقدامات ذیل یک پویش مردمی اتفاق می‌افتد.

ارایه خدمات پاکسازی در طول مسیر ۱۰۰ کیلومتری نجف به کربلا

همچنین پیروز حناچی در حاشیه گردهمایی ۴۰۰ نفر از خادمین داوطلب پاکسازی مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی تحت عنوان خادم‌المنتظر در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری تهران مطابق سال‌های گذشته خدمات خود را در مرزهای کشور عراق ارایه می‌دهد و در نجف و کربلا بویژه در کربلا نیز خدمات ویژه شهرداری تهران به زائران سیدالشهدا ارایه می‌شود.

وی افزود: امسال خدماتی به شکل مردمی شامل ارایه خدمات پاکسازی در طول مسیر ۱۰۰ کیلومتری نجف به کربلا توسط نیروهای داوطلب با لباس ویژه خادم‌المنتظر ارایه خواهد شد تا بدین وسیله مسیر دلپذیرتری برای زائران سیدالشهدا در راهپیمایی اربعین مهیا شود.

وی تاکید کرد: این خدمات کاملا داوطلبانه از سوی نیروهای داوطلب انجام می‌شود و شهرداری تهران تنها نقش تسهیل‌گری در این موضوع دارد.

شهردار تهران با اشاره به اعزام یکهزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای شهرداری به کربلا برای ارایه خدمات در مراسم راهپیمایی اربعین، گفت: قطعا هزینه اعزام این افراد هزینه زیادی نیست و این افراد در آنجا مهمان اباعبدالله‌الحسین هستند. امیدواریم همه زائران در کمال امنیت و سلامت در مسیر راهپیمایی حضور پیدا کنند و ما نیز خادم آنها باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین