کد خبر: ۶۱۴۳۵۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
فروش لاستیک‌های غیراستاندارد و منقضی شده، فاجعه‌بار است

بازی با جان مردم؛ ماجرای توزیع لاستیک خودرو تاریخ مصرف گذشته در بازار چیست؟

فروش لاستیک‌های غیراستاندارد و منقضی شده یک موضوع فاجعه بار است، چراکه با استفاده از این لاستیک‌ها خطر بروز ترکیدگی تایر و تصادف چندین برابر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

 کمیسیون عمران مجلس با فاجعه‌بار خواندن فروش لاستیک‌های غیراستاندارد و منقضی شده در بازار، گفت:‌ قوه قضائیه باید با متخلفان برخورد و آن‌ها را به اشد مجازات برساند تا دیگر برای کسب سود‌های کلان با زندگی و جان مردم بازی نکنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ مجید کیانپور با بیان این‌که عرضه لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته در بازار غیرقابل گذشت و بخشش است، اظهار کرد: به طور حتم وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به موضوعات مطروحه درباره فروش لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته در بازار پاسخ دهد، چون متولی اصلی این حوزه است.

ماجرای توزیع لاستیک تاریخ مصرف گذشته در بازار

به نوشته خبرگزاری تسنیم، وی افزود: فروش لاستیک‌های غیراستاندارد و منقضی شده یک موضوع فاجعه بار است، چراکه با استفاده از این لاستیک‌ها خطر بروز ترکیدگی تایر و تصادف چندین برابر می‌شود.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید با متخلفان برخورد و آن‌ها را به اشد مجازات برساند تا دیگر برای کسب سود‌های کلان با زندگی و جان مردم بازی نکنند.

به گفته وی، کمیسیون عمران در صورت صحت موضوع، به مسئله عرضه لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته در بازار ورود خواهد کرد و در این رابطه نشستی با حضور مسئولان وزارتخانه‌های راه و صنعت برگزار می‌شود.

چندی پیش نیز گزارش‌هایی مبنی بر کمبود لاستیک به خصوص برای کامیون‌داران منتشر شد و گفته شد لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته در بازار توزیع شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت این مساله را تکذیب کرد اما دبیر کانون کامیون‌‌داران ایران گفت گزارش سرنگون شدن کامیون‌ها به دلیل ترکیدگی لاستیک ناشی از استفاده از لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته را به این وزارتخانه ارسال کرده است.

بیش از نیمی از لاستیک مورد استفاده کامیون‌دارها وارداتی است و وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا از توسعه خطوط تولید لاستیک‌های سنگین برای کاهش وابستگی به واردات خبر داد.

پیشتر نیز نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی از ورود لاستیک‌های کهنه از چین و کره به مناطق آزاد خبر داده و گفته بود این لاستیک‌ها به بهانه‌های مختلف از "گمرک ترخیص شده و وارد بازار کشور می‌شوند."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
5
سلطان لاستیک باید جوابگو باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
3
ای بابا، عجب گیری بر سر چیزهای بیخود و ناجوانمردانه افتادیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
2
11
جان مردم!!! چی هست ؟ مگه ارزشی هم داره .دیگه جایی سالم مونده؟
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
1
8
تحریم ها بی اثر بوده و هست ؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
6
استفاده از این لاستیک‌ها خطر بروز ترکیدگی تایر و تصادف چندین برابر می‌شود.

وقتی دکتر های دارو ساز به جان مردم رحم نمی کنند .
وقتی خبرنگار
حق گزارش ندارد .
با این اوضاع چند نوکیسه که چند وقت قبل شاگرد مکانیک یا پنچرگیر بودند چه انتظار .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
در روی لاستیک تاریخ تولید حک میشود مهم نحوه نگهداری در انبار است زیر آفتاب و هوای گرم لاستیک خاصیت الاستیسیته اش را از دست میدهد تاریخ انقضا ء نوشته نمیشود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین