کد خبر: ۶۱۴۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

پاسخ کواکبیان به شائبه عبور اصلاح‌طلبان از سیدمحمد خاتمی/طرح شفافیت مالی کاندیداهای مجلس به کجا رسید؟

کواکبیان با رد این گزاره که تشکیل پارلمان اصلاحات برای عبور از سیدمحمد خاتمی است، گفت: ما حتی پیشنهاد کرده بودیم که رییس شورای مرکزی پارلمان اصلاحات را رییس دولت اصلاحات بر عهده بگیرد.
پاسخ کواکبیان به شائبه عبور اصلاح‌طلبان از سیدمحمد خاتمی/طرح شفافیت مالی کاندیداهای مجلس به کجا رسید؟
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، درباره آخرین تحرکات انتخاباتی این حزب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیته انتخابات را تشکیل دادیم و تا اول آبان، رئیس، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات حزب نیز معرفی می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی‌ها گفته‌اند که طراحان اولیه پارلمان اصلاحات به دنبال عبور از رییس دولت اصلاحات بوده‌اند، گفت: خیر، صحیح نیست. ما حتی پیشنهاد کرده بودیم که رییس شورای مرکزی پارلمان اصلاحات را رییس دولت اصلاحات بر عهده بگیرد.

کواکبیان خاطرنشان کرد: ما منتظر هستیم که طرح پارلمان اصلاحات اجرایی شود و سپس این موضوعات در آینده مشخص خواهد شد.

شورای نگهبان از طریق منابع اطلاعاتی شفافیت مالی کاندیداها را بررسی کند

همچنین تسنیم نوشت:

محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح مجلس برای اصلاح موادی از قانون انتخابات، گفت: این طرحی که در مجلس تدوین شده بود شامل بخش‌های همچون، استانی شدن، شفافیت مالی کاندیداها،جرائم انتخاباتی و شرایط انتخاب کننده و انتخاب شونده بود.

وی ادامه داد: کمیسیون نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان به بخش استانی شدن انتخابات ایراد گرفت و در همین راستا نیز جلسات متعددی با شورا داشتیم که نتوانستیم شورا را اقناع کنیم که در انتها منجر به این شد که بخش استانی شدن را در کمیسیون شوراها را حذف کنیم.

نماینده کرج در مجلس تصریح کرد:پس از حذف بخش استانی شدن در کمیسیون، باقی طرح به صحن علنی مجلس ارجاع شد و نمایندگان درباره بخش استانی شدن بر نظر خود اصرار کردند و مانع از حذاف این بخش شدند که طبق روال باید این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود، اما چون کمیسیون نظارتی مجمع پیش از این نظر خود را اعلام کرده بود نمی‌توان این موضوع را به مجمع ارجاع داد، البته برای اولین بار است که در مجلس به اینگونه موضوع برخورد می‌کنیم.

کولیوند با بیان اینکه طرح تدوین شده در مجلس فعلاً مسکوت مانده است، اضافه کرد: لاریجانی رئیس مجلس دستور داده باردیگر طرح در کمیسیون بررسی شود که در همین ‌راستا قرار بر این است باردیگر با شورای نگهبان جلساتی را داشته باشیم، اما چون مجمع تشخیص با این موضوع مخالف است این طرح از بین می‌رود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به بحث شفافیت مالی کاندیداها در انتخابات، اظهار داشت: با توجه به اینکه در طرح مجلس این موضوع گنجانده شده بود و شورا و مجمع به آن ایراد گرفته بودند این موضوع نیز فعلاً منتفی شده است و باید شورا از طریق منابع اطلاعاتی که دارد شفافیت مالی کاندیداها را بررسی کند تا خارج از عرف نباشد اعمال کند وگرنه طرح مجلس برای این موضوع به این دوره از انتخابات نمی‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین