کد خبر: ۶۱۴۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

سخنگوی انصارالله: ائتلاف سعودی پاسخ عملی به طرح آتش بس نداده است

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله روز یکشنبه در دیدار با سفیر انگلیس در یمن گفت: تا این لحظه پاسخ ائتلاف سعودی به طرح آتش بس یمن تنها اظهاراتی مبهم بوده و به سطح مطلوبی نرسیده است.
سخنگوی انصارالله: ائتلاف سعودی پاسخ عملی به طرح آتش بس نداده است
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، عبدالسلام در دیدار با «مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن که در مسقط انجام شد، گفت: تاکید کردیم که طرح آتش بسی که از سوی «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی اعلام شد با هدف ابراز حسن نیت و تاکید بر صلح و ثبات است.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز ۲۹ شهریور گفته بود: حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.

سخنگوی انصارالله افزود: ادامه توقیف نفتکش ها از سوی ائتلاف سعودی در دریای سرخ، کاملا با توافق استکهلم سوئد منافات دارد.

وی گفت: آماده همکاری در خصوص تعمیر کشتی صافر هستیم با وجود اینکه دشمن از سوخت رسانی به این نفتکش جلوگیری می کند.

عبدالسلام اضافه کرد: مشکلاتی که برای کشتی صافر به وجود آمده به خاطر اقدامات غیر قابل توجیه ائتلاف سعودی است که تنها باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی دریایی می شود.

مقام های یمنی پیش تر هشدار داده بودند که نفتکش صافر (Safir) که با یک میلیون بشکه نفت در سواحل این کشور رها شده هر لحظه می‌تواند به یک فاجعه بی سابقه زیست محیطی که بر کل دریای سرخ و بخشی از خلیج فارس تاثیر می‌گذارد، مبدل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین