کد خبر: ۶۱۴۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

آنفلوانزا و راههای پیشگیری از آن

در آستانه فصل سرما و افزایش شیوع بیماریهای تنفسی، افراد با رعایت اصول بهداشت فردی از شیوع بیماری آنفلوانزای جلوگیری کنند.
آنفلوانزا و راههای پیشگیری از آن
آفتاب‌‌نیوز :

سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی واگیر دار است و با تغییر فصل این بیماری همه ساله در همه جای دنیا اتفاق می افتد و با توجه به تغییراتی که در ماهیت ژنتیکی ویروس اتفاق می افتد شدت بیماری افزایش پیدا می کند.

وی گفت: کودکان، افراد سالمند، افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری‌های قلبی - عروقی دیابت و افردی که دچار نارسایی کلیه، و بیماران مزمن تنفسی، بیشتر در معرض خطر ابتلاء آنفلوانزا قرار دارند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه آنفولانزا برای زنان باردار خطرناک می باشد گفت: علاوه بر این گروه، افراد دیگری که دارو استفاده می کنند مانند بیماران مبتلا به سرطان می تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدنشان شود و این افرد نیز در معرض خطر قرار دارند.

وی ادامه داد: افرادی که با بیمار سرکار دارند، تمامی کارکنان بهداشت درمان، در تمامی رده ها چه افرادی که در مراکز بهداشتی با مردم سرکار دارند و چه کارکنانی که در بیمارستان ها با بیمار سرکاردارند در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخناشن از دامپزشکان بعنوان گروه دیگری از افراد جامعه که در معرض خطر به آنفلوانزا هستند نام برد و گفت: اگر فردی دچارعلائم سرما خوردگی شد، توصیه می شود تا بهبودی کامل در منزل استرا حت نماید و با رعایت بهداشت فردی و شستشوی منظم دست ها، از ارتباط نزدیک با دیگران و روبوسی کردن پرهیز نماید.

وی با توصیه به کسانی که قصد پیاده روی اربعین را دارد گفت: عزیزانی که قصد پیاده روی اربعین را دارند حتما دو هفته قبل از سفر واکسن آنفلوانزا را تهیه تا ایمنی لازم را در آنها ایجاد شود.

وی گفت: هر ساله با توجه به تغییراتی که در ویروس آنفولانزا در دنیا ایجاد می شود و اکسن مخصوص همان سال تولید می شود.

معاون بهدشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر تهیه واکسن آنفلوانزا از داروخانه گفت: واکسن آنفلوانزا از سایر عفونت‌ها تنفسی پیشگیری نمی کند و فقط برای ابتلا به ویروس آنفلوانزا قابل پیشگیری است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین