کد خبر: ۶۱۴۸۷۸
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
آیا این تجمع، حضور زنان در بازی با کامبوج را منتفی می‌کند؟

چند نکته درباره تجمع بدون مجوز انصار حزب‌الله علیه حضور زنان در ورزشگاه

 اخیراً فراخوانی برای تجمع اعتراضی نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها منتشر شده است. هرچند سخنگوی ستاد امربه معروف و نهی از منکر آن را با خود بی‌ارتباط خوانده، اما پیش‌تر در سال ۹۴ و ۹۶ با صدور مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها از سوی دولت، انصار حزب‌الله تجمع‌های اعتراضی مشابهی برگزار کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز :

هنوز تب‌وتاب حضور عمومی زنان در ورزشگاه آزادی تمام نشده بود که اطلاعیه‌ای منتسب به «ستاد مردمی آمران به معروف و ناهیان منکر» در مخالفت با آن در فضای مجازی منتشر شد. در متن این اطلاعیه آمده است: «در راستای حمایت از حکم ولی‌فقیه و فتوای مراجع عظام تقلید و در محکومیت اقدام برخی مسئولان دولتی در ورود زنان به ورزشگاه، اجتماع امت حزب‌الله برگزار می‌شود». هرچند این اطلاعیه، تأیید برخی مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها را به همراه داشت، اما سخنگوی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در واکنش به این خبر به خبرگزاری آنا گفته است: «هر تجمعی نیازمند دریافت مجوز از وزارت کشور است و تجمع اعتراض‌آمیز به ورود بانوان به ورزشگاه، ارتباطی با ستاد امربه‌معروف ندارد.»

البته حسین الله‌کرم گفته اخیرا شورای هماهنگی حزب‌الله به‌جای برگزاری تجمع، جلسه‌ای با وزارت ورزش برگزار کرده، اما پرسش این است که آیا این تجمع یا جلسه، حضور زنان در بازی با کامبوج را منتفی می‌کند؟

تجمع حزب‌الله علیه حضور زنان در ورزشگاه

انصار حزب‌الله؛ پیش‌قراول مقابله با ورود زنان به ورزشگاه

مخالفت‌هایی از این دست با حضور زنان در ورزشگاه‌ها و برگزاری تجمع درباره آن چندان موضوع تازه‌ای نیست؛ این سومین بار است که چنین فراخوانی منتشر می‌شود. همه چیز از یک یادداشت با تیتر «اگر زنان به ورزشگاه بیایند، زلزله به پا می‌کنیم» در هفته‌نامه یالثارات شروع شد. این هفته‌نامه صدور مجوز برای حضور زنان در ورزشگاه را خلاف شرع عنوان و دولت را به متهم به زیر پا گذاشتن شرع کرد. خردادماه سال ۹۴، در پی اعلام خبر حضور تماشاچیان زن در مسابقات جهانی والیبال توسط شهیندخت مولاوردی، معاون وقت زنان و خانواده ریاست جمهوری، فراخوان تندی منتسب به «انصار حزب‌الله» و مدرسان و طلاب «حوزه علمیه ایروانی» منتشر شد. در بخشی از این فراخوان آمده بود: «منتظر حضور خونین امت حزب‌الله در ۲۹ خرداد سال ۹۴ مصادف با دوم ماه مبارک رمضان در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی جهت مقابله و رویارویی با حضور زنان در ورزشگاه و نهی از منکر مسئولین وزارت ورزش هستیم. ما مردم غیور و فرزندان حضرت روح‌الله (ره) قبل از علنی و مجاز شدن فحشای زنان هرزه در جامعه به‌ویژه در ورزشگاه‌ها و بی‌حرمتی بیشتر به حکم مولایمان، مقام عظمای ولایت و فتاوی مراجع عظام تقلید با همه وجودمان به پا می‌خیزیم و بند میم وصیت‌نامه امام بزرگوارمان را عملی می‌نماییم.» البته سخنگوی دولت یازدهم در واکنش به این اقدام نیروهای حزب‌اللهی اعلام کرد: «قطعاً دولت چنین اجازه‌ای نخواهد داد و از قوه قضاییه خواسته می‌شود تا با قانون‌شکنان برخورد جدی داشته باشد».

با وجود مخالفت دولت و وعده وزیر کشور به برخورد با این تجمع، گروهی از مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها ۲۲خرداد همان سال اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی بعد از نماز جمعه آن روز کردند. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی حضور زنان در ورزشگاه‌ها را غیرشرعی دانستند و نسبت به این موضوع اعلام انزجار کردند. البته این پایان سریال تجمع‌های اعتراضی امت حزب‌الله پیش از برگزاری مسابقه والیبال تیم ملی ایران و آمریکا نبود. ۲۷ خردادماه همان سال نیز، همین گروه به خیابان سئول رفتند و مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان تجمع و نماز جماعت برگزار کردند. آنها در آن تجمع خواهان استعفای مولاوردی شدند و اعلام کردند: «در صورتی که مسئولان به وعده‌هایشان عمل کنند، تجمع روز جمعه در بازی ایران مقابل آمریکا در لیگ جهانی والیبال مقابل ورزشگاه آزادی به تعویق خواهد افتاد، در غیر این صورت این تجمع با شدت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت.»

دو سال قبل نیز ماجراهایی مشابه تکرار شد. خردادماه ۹۶ گروهی از معترضان به حضور زنان در ورزشگاه‌ها تحت عنوان دانشجویان حزب‌الله، با حضور در نماز جمعه اقدام به جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس وقت قوه قضاییه در این باره کردند و خواستار برخورد با مسئولان وزارت ورزش برای حضور تماشاگران زن در مسابقات والیبال شدند.

از واکنش حزب‌الله مشهد تا مخالفت انقلابی‌ها

این بیانیه و اقدام با همراهی و حمایت انصار حزب‌الله مشهد همراه شد. آنها در این بیانیه اعلام کردند: «حضور یا عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اولویت کشور نیست، ولی این حضور باید با رعایت موازین شرعی و قانونی همراه باشد.» در بخش دیگری از این بیانیه نیز تأکید کردند: «اساساً امت حزب‌الله با اصل حضور زنان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی نه تنها مخالفتی نداشته، بلکه طبق نظر مقام عظمای ولایت، حضور مؤثر زنان در عرصه را باعث پیشرفت می‌داند.» البته این اقدامات با واکنش‌هایی از سوی هم‌مسلکان الله‌کرم و دیگران همراه بوده است. همان دو سال قبل، یک کانال تلگرامی انقلابی‌ در پستی نوشت:«جناح انقلابی تا کی باید تاوان رفتارهای سخیف و جاهلانه عده‌ای را که به دروغ نشان حزب‌الله را مصادره کرده‌اند، بپردازد.»

الله‌کرم: در صورت رعایت عفاف، حضور زنان در ورزشگاه منعی ندارد

الله کرم در مصاحبه‌ای که همان سال با روزنامه اعتماد انجام داد، درباره علل مخالفت خود و امت حزب‌الله با حضور زنان در ورزشگاه گفت: «اساساً حضور زنان در ورزشگاه‌ها مسئله اصلی نیست. مسئله اصلی جهت و مفاسد مربوط به آن است که این باید مورد توجه قرار بگیرد. در مسابقات مردان که تماشاچی‌ها همگی مرد هستند هم کار به درگیری و زد و خورد کشیده می‌شود. این عفت و عفاف اجتماعی زنان است که در چنین شرایطی مورد حمله قرار می‌گیرد و بر همین اساس ما بعد از سال ٩٣ به این مسائل بازگشت دوباره‌ای کردیم تا مشکلات ناشی از هیجانات شکست‌ها را که در عفاف و حجاب تأثیرگذار است، مورد توجه قرار دهیم». او در بخش دیگری از این مصاحبه تأکید کرد: «اصل حضور زنان در ورزشگاه مردان، در صورتی که عفاف جامعه حفظ شود، مانعی ندارد. این هم حرف من نیست. حرف آیات عظامی همچون مکارم شیرازی و جعفر سبحانی است. آنها می‌گویند ورود زنان به ورزشگاه‌ها جایز نیست به دلیل اینکه در زمان بازی مردان، عفت و عفاف زنان مورد اشکال واقع می‌شود. این نشان می‌دهد که علما و مراجع و اساساً اسلام با حضور زنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مخالفتی ندارد. ما با مفاسد و هیجانات منفی و مثبت ناشی از پیروزی و شکست است که مخالف هستیم که ممکن است زنان را مورد آسیب قرار دهد. اما اینکه گفتم این مسئله سیاسی شده است به این دلیل است که واقعاً برخی به دنبال این هستند که بگویند اسلام با حضور زنان مخالف است. حرف غلطی است. جریان غرب‌گرای ما تصور می‌کند اسلام با حضور زنان مخالف است. این نمایشی است که آنها می‌دهند. این است که می‌گویم حاشیه بر متن غلبه کرده است. این سیاسی کردن کار بود. آنها می‌خواهند بگویند دانشجویان و اساتید حزب‌الله به دنبال این هستند که آتش به اختیار را علیه زنان برای جلوگیری از ورود آنها به ورزشگاه‌ها به کار ببرند. خیر این‌گونه نیست. ما آتش به اختیار علیه مسئولانی هستیم که قادر نیستند تصمیم درست بگیرند و قادر نیستند وضعیت را طوری آرایش بدهند که این اتفاق نیفتد.»

انجام فریضه نیاز به مجوز ندارد

در حالی که بحث‌هایی راجع به قانونی بودن یا نبودن تجمعی که حزب‌الله می‌خواهد امروز دوشنبه، برگزار کند، حسین الله‌کرم در گفت‌وگو با انصاف‌نیوز گفته است: «باید قانون به‌گونه‌ای وضع شود که نیاز به صدور مجوز برای تجمع امربه‌معروف و نهی از منکر، مانع انجام این دو فریضه نشود». او در ادامه می‌گوید: «از آنجا که دولت‌ها حاضر به صدور مجوز تجمع برای امربه‌معروف و نهی از منکر نیستند و تلاش دارند آن‌ را سیاسی جلوه دهند، شورای هماهنگی برگزاری جلسات انجام این دو فریضه با مسئولان را در دستور کار خود قرار داده است تا نیازی به مجوز نداشته باشد؛ اتفاقاً آخرین مورد، جلسه با وزیر ورزش و جوانان درباره‌ ورود زنان به ورزشگاه مردان بوده است.»

حال باید دید که تجمع امروز حزب‌الله در مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه‌ها علی‌رغم مخالفت وزارت کشور و اعلام بی‌خبری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود یا خیر؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
7
64
اینا باید راهپیمایی اربعین باشند اینجا چکار دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
چه ربطی داره؟؟؟راهپیمایی اربعین قشری نیست.مربوط به آزادگان است..
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
8
53
کشور مجلس دارد .
هرج و مرج نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
5
64
اول برو سواد نوشتن رو یاد بگیر بعد اعتراض کن .......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
3
38
اینها مثل داعشی ها فوتبال را کفر میپندارند ِ
جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
43
7
همه چیز مملکت درست شده بود فقط مانده بود حضور زنان در ورزشگاه که بسلامتی با نظر سیاسیون بی درد ، آن هم درست شد. حالا بفرمایید فحش و ناسزا و هتاکی را در حضور هم شنیدن.
مبارک....ه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
خدا به شما عقل بده به ما هم پول.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
35
6
مردها از دست زنهاشان به استادیوم پناه میبرند و آنجا با تخلیه انرژی ذخیره شده از خانه ، یکدیگر را مصدوم و زخمی روحی و جسمی میکنند ، میخواهید بیاید چه کار ، فحش خورتان خوبه یا کتک خورتان ملس ، ایندو را به مردان بسپارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
2
4
اوضاع منطقه مساعد نیست.کوچکترین جرقه ای از طرف هر کس باشه درست نیست .از ما گفتن بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
24
3
تعدادی از صندلی ورزشگاه را به زنان واگذار نمودند زیرا میدانند عده ای در مقابل رفتن زنان به ورزشگاه مردان مخالفت می کنند اما سیاسیون مدعی اصلاح و تدبیر این معامله برد-برد را رها نمی کنند زیرا حتی اگر نتوانند تصمیم را اجرا نمایند رای این زنان را پیشاپیش خریده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
آخییییییییی! دلم کباب شد برات.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
2
19
پیشنهاد من اینه که ۵۰۰ نفر از زنان موافق بروند همون جایی که اونا تجمع کرده بودند تجمع کنند اونوقت اگر باهاشون برخورد شد به ضرر برخورد کنندگان خواهد بود چون که تجمع مشابه در همون مکان را برخورد نکرده بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
1
15
لطفا این ها رو به جای مناسب هدایت کنید .
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
2
19
کشور مکر قانون ندارد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
3
19
کاسبان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
4
46
فعلا که مملکت دست شماهاست،اگه اینقدر دغدغه و دردمند راستین هستین چرا واسه اینهمه فساد و رانت و اختلاس اقدام نکردین
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
5
39
گارد آهنین
اینها برای برگزاری هر تجمعی نیازمند هیچ مجوزی نیستند.
اصلا خودشان مجوزند
آتش به اختیارند
هر چیزی را تشخیص بدهند ولو 100% غلط انجامش می دهند و
پلیس هم با آنها حداکثر مماشات را می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
33
5
کسانی که ورود زنان به ورزشگاهها را در اولویت نیازهای جامعه قرار دادند قصدشان ایجاد تنش های خانوادگی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
بله دیگه ،برن ورزشگاه چشم و گوششون باز میشه که چقدر از اساسی ترین نیازهاشون پایمال شده
حق جو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
2
21
این بازیها قدیمی شده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
2
10
من موندم که چرا موافقین هم سریعا در مقابل عمل آنهاتجمع نمی کنند. حالا اگر برخورد شد با همه میشه و اگر نشد خوب اینها فکر نمی کنند که چون تجمع کردند پس خیلی زور دارند و حق با آنهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
درست مثل وقتی که خدای ناکرده اکثریت مردم بگن در انتخابات شرکت نمیکنیم، اونوقت اینا با چند تا رای انگشت شمار و با همین تعداد خودشون رو برنده حساب کنن!!!!!!!!!!!!!
مرزنشین
|
France
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
2
15
اینها خودشون دولت سایه اند
خخخخخخ
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
1
7
حیا عزت اور است .
بی حیایی ذلت اور .
.....
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
18
1
ورود زنان به ورزشگاه ها مساوی است با هزاران آسیب اجتماعی که یکی یکی همه آنها را با هم خواهیم دید و بعد خسران و پشمانی که دیگر سودی ندارد و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
1
6
ازکی تا حالا الله اکرم نمابنده 80میلیون شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
0
0
سلام زنان هم حق و حقوقی دارند بیایند صد البته با رعایت موازین شرعی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین