کد خبر: ۶۱۵۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴

شرط ایران برای از سرگیری سفر عمره/ امیدواریم عربستان سریع تر پاسخ دهد

رییس سازمان حج و زیارت گفت: دولت عربستان سعودی باید قوانین سختگیرانه سفر اتباع و گردشگران خود را به جمهوری اسلامی ایران لغو کند و این یکی از سه شرط اصلی ما برای از سرگیری سفر عمره پس از ماه صفر است.
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در جریان بازدید از روند عزیمت زائران اربعین حسینی از پایانه چذابه ضمن ابراز امیدواری به قبول این شرط از سوی طرف عربستانی افزود: ما امیدواریم و پیگیر این موضوع هم هستیم ؛ هفته گذشته دفتر نمایندگی حج و زیارت در عربستان ، با معاون وزیر حج این کشور نشست داشته و امیدواریم هرچه سریع تر پاسخ ما را بدهند تا نوید از سرگیری سفر عمره را به هموطنان بدهیم.

وی تضمین امنیت ، عزت و کرامت زائران ایرانی در قالب تفاهم نامه و استقرار و فعالیت کنسولی در قالب نمایندگی حج به منظور حمایت کنسولی از زائران در عربستان سعودی برای سفر عمره را ۲ شرط دیگر جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری این سفر معنوی بیان کرد و گفت: این ۲ شرط را مسئولان عربستانی پذیرفته اند ولی منتظر تحقق و قبول شرط سوم از سوی طرف عربستانی هستیم که البته انتظار معقولی است.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه شرط سوم از سرگیری سفر عمره در وزارت امور خارجه و گردشگری عربستان سعودی در حال بررسی است افزود: عربستان باید قوانین سختگیرانه برای سفر گردشگران و زائران خود به ایران را لغو کند و این کار باید همزمان با از سرگیری سفر عمره عملی شود.

رشیدیان ادامه داد: این تبادل فرهنگی (سفر اتباع و زائران ۲ کشور) می تواند به ایجاد صلح و تعامل مردم و دولت ۲ کشور موثر باشد و ما از این مساله حمایت می کنیم.

سفر عمره مفرده پنج سال پیش به دلیل برخورد بی نزاکت ماموران عربستان با زائران ایرانی متوقف شد.سفر گردشگران و زائران عربستان به ایران نیز چهار سال پیش به دنبال تعرض به سفارت عربستان سعودی در تهران وکنسولگری این کشور در مشهد متوقف و منجر به قطع روابط سیاسی این کشور با دولت جمهوری اسلامی ایران شد.

رییس سازمان حج و زیارت روز سه شنبه در سفر به خوزستان از پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز دیدن و از نزدیک با اقدامات انجام شده و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی آشنا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
انقدر بدبختیم که داربم منت میکشیم....بخاطر پرکردن یک سری ذینفع
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین