کد خبر: ۶۱۵۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

مشخصات پلی استیشن ۵/ تاریخ عرضه به بازار

طبق گفته‌ "مارک سرنی"، طراح ارشد پلی استیشن ۵، این کنسول از دیسک نوری با ظرفیت ۱۰۰ گیگابایت پشتیبانی خواهد کرد که به طور خاص برای بازی‌های نسل بعدی طراحی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس علم و فناوری- شرکت‌ سونی به طور رسمی تایید کرده که کنسول پلی استیشن ۵ در تعطیلات سال نو ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در پلی استیشن ۵ از نسل جدید فناوری Navi کمپانی AMD استفاده شده است. همچنین، این کنسول از حافظه SSD بهره می‌برد. این حافظه به سازندگان بازی اجازه می‌دهد مدت لودینگ بازی‌ها را به شکل قابل مشاهده‌ای کاهش داده و جزئیات بیشتری را در محیط پیاده‌سازی کنند.

اعلام تاریخ عرضه پلی استیشن ۵ به بازار مشخص شد

طبق گفته‌ "مارک سرنی"، طراح ارشد پلی استیشن ۵، این کنسول از دیسک نوری با ظرفیت ۱۰۰ گیگابایت پشتیبانی خواهد کرد که به طور خاص برای بازی‌های نسل بعدی طراحی شده است.

همچنین، امکان شخصی‌سازی تریگرهای دسته هم به این کنسول اضافه شده و سازندگان بازی می‌توانند بر اساس عنوانی که در حال طراحی آن هستند، سرعت و دقت آن‌ها را شبیه‌سازی کنند. حضور فناوری رهگیری پرتو هم در پلی استیشن ۵ تایید شده و احتمالا تغییرات مهمی را در زمینه نورپردازی بازی‌های کنسولی شاهد خواهیم بود.

نصب دیسک بازی‌ها اجباری خواهد بود اما برخلاف گذشته می‌توانید مشخص کنید که چه بخشی از بازی (برای مثال، بخش داستانی یا آنلاین) روی کنسول شما نصب شود.

کنترلرهای این کنسول وزن سنگین‌تری نسبت به کنترلرهای پلی استیشن ۴ خواهند داشت. این تفاوت وزن بخاطر استفاده از فناوری مسی جدیدی است که در آن لمس دکمه‌ها با خطای کمتر و لمس بهتری انجام خواهد شد.

قیمت نهایی کنسول هنوز از سوی سونی به طور رسمی مشخص نشده با این حال، به احتمال زیاد پلی استیشن ۵ قیمتی حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار در زمان عرضه خواهد داشت. استفاده از حافظه SSD و سخت‌افزاری قوی‌تر نسبت به زمان عرضه پلی استیشن ۴ از دلایل احتمالی افزایش قیمت این کنسول نسبت به پلی استیشن ۴ هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین