کد خبر: ۶۱۵۶۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
در واکنش به حمله ماه گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو

آمریکا: ۳۰۰۰ نیروی نظامی جدید به عربستان اعزام می‌کنیم

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: ما علاوه بر نیروها و تجهیزاتی که قبلاً به منطقه اعزام کرده‌ایم، دو اسکادران هواپیمای جنگنده و پرسنل وابسته، سامانه‌های دفاعی پاتریوت و تاد و همچنین 3000 نیروی نظامی به عربستان سعودی اعزام خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

آمریکا اعلام کرد که برای حمایت از عربستان سه هزار نیروی جدید به این کشور اعزام می‌کنیم.

ایالات متحده آمریکا گفته در واکنش به حمله ماه گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو، سه هزار نیروی نظامی جدید را به همراه تجهیزات دفاعی به عربستان اعزام می‌کند.

آمریکا: ۳۰۰۰ نیروی جدید به عربستان اعزام می‌کنیم

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت که این نیروها در پاسخ به "ادامه تهدیدات در منطقه" و بعد از مکالمه‌ای با محمد بن سلمان درباره تلاش‌ها برای حفاظت (از آنها) در برابر تهاجمات بیشتر به ادعای او "ایرانی‌ها" به عربستان اعزام می‌شوند.

بر اساس بیانیه پنتاگون - وزارت دفاع آمریکا - دو سامانه جدید موشک‌های پاتریوت، یک سیستم اختلال موشکی تاد، دو اسکادران هوایی و یک واحد تجسس هوایی، از جمله تجهیزاتی است که برای کمک به عربستان به این کشور اعزام خواهند شد.

در بیانیه پنتاگون آمده که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، صبح جمعه در گفت‌وگو با محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، این موضوع را به او اطلاع داده است.

مارک اسپر بعد از انتشار این بیانیه در جمع خبرنگاران گفت که این نیروها در پی درخواست محمد بن سلمان به عربستان اعزام می‌شوند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: ما از ماه می [اردبهشت] در پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز ایران در منطقه، تجهیزات مختلفی از جمله اسکادران‌هایی از هواپیماهای هشدار سریع، سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت، ناو هواپیمابر، هواپیماهای بدون سرنشین به منطقه اعزام و حدود 14500 نیروی جدید را نیز در منطقه مستقر کرده‌ایم. واضح است که ایرانی‌ها مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی هستند. شرکای بین‌المللی ما از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با ما موافقند و این را علناً اعلام کرده‌اند. این رفتارهای ایران بخشی از تلاش این کشور برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه و ایجاد اختلال در اقتصاد جهانی است.

ماه گذشته حمله به تاسیسات آرامکو تبعات سنگینی برای تولید نفت عربستان و قیمت نفت در بازارهای جهانی داشت.

شورشیان حوثی یمن مسئولیت آن حمله را برعهده گرفتند. اما ریاض اعلام کرد که این حملات از سمت شمال این کشور انجام شده است. واشنگتن نیز ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کرد اما ایران همه این اتهامات را رد کرد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
2
5
این ترامپ دیونه از یه طرف میگه ما میریم از خاور میانه و از طرفی نیرو اعزام میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
1
آماده برای آخرین نبرد.....
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
1
دو اسکادران هواپیمای جنگنده و پرسنل وابسته، سامانه‌های دفاعی پاتریوت و تاد و همچنین 3000 نیروی نظامی .

بیشتر از این عربستان پس انداز دارد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین