کد خبر: ۶۱۶۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

ادعای نیویورک تایمز درباره حملات روسیه به ۴ بیمارستان در سوریه

نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مدعی شد که جنگنده‌های روسیه ماه مه گذشته طی ۱۲ ساعت چهار بیمارستان را در مناطق تحت کنترل مخالفان سوری هدف قرار دادند.
ادعای نیویورک تایمز درباره حملات روسیه به ۴ بیمارستان در سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه نیویورک تایمز این حملات هوایی که مه گذشته انجام شده را با استناد به چند نوار صوتی متعلق به نیروی هوایی روسیه و موارد ثبت شده در مراکز ثبت اطلاعات پروازی و گفته‌های شاهدان عینی به مسکو نسبت داده است.

طبق تحقیقات نیویورک تایمز، بیمارستان جراحی "نبض الحیاة" که سه روز قبل از بمباران با پیش‌بینی درباره احتمال حمله به آن تخلیه شده بود، از جمله تأسیسات پزشکی است که پنجم مه گذشته طی ۱۲ ساعت مذکور هدف قرار گرفت.

طبق ادعای این روزنامه، در جریان این حمله یک افسر روس در اتاق کنترل مختصات این بیمارستان را به خلبان داد و خلبان نیز دقایقی بعد اعلام کرد که هدف مورد نظر را مشاهده کرده است و به دنبال آن اتاق کنترل به خلبان اجازه حمله را داد. این درحالی است که مراکز ثبت اطلاعات پروازی همزمان با انجام این حمله حضور یک جنگنده روسی در این منطقه را رصد کرده‌اند.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش داد: خلبان سپس اعلام کرد که بمب‌هایی را به هدف شلیک کرده است و خبرنگاران محلی نیز تصویر سه بمب را ثبت کرده‌اند که به سقف بیمارستان اصابت کرده و باعث انفجار آن شدند.

طبق نوشته این رسانه، بیمارستان "کفرنبل" که چند مایل از بیمارستان مذکور فاصله دارد نیز در فاصله زمانی کمی از حمله اول چندین مرتبه بمباران شد.

نیویورک تایمز در این حمله نیز مانند حمله به بیمارستان نبض الحیاة به اطلاعات ثبت شده در مراکز ثبت اطلاعات پروازی استناد کرده است که طبق ادعای این رسانه، تحرکات جنگنده‌های روسی به همراه گفت‌وگوی خلبانان با نیروی هوایی این کشور را ثبت کرده‌اند. خلبان روسی به نیروی هوایی کشورش اعلام می‌کند که طی پنج دقیقه سه بار این بیمارستان را هدف قرار داد.

این روزنامه در ادامه ادعاهای خود نوشت: هواپیماهای روسی همچنین در مدت زمان ۱۲ ساعته بیمارستان مرکزی "المغارة" در "کفرزیتا" و بیمارستان ارتوپدی "الأمل" را بمباران کردند. این درحالی است که این چهار بیمارستان پیشتر مختصات خود را برای درج در لیست ممنوعیت هدف گیری به سازمان ملل داده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین