کد خبر: ۶۱۶۳۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
نشنال اینترست نوشته که "ایران در حال پیروزی در قمار ترامپ است"

پیام ایران به آمریکا درباره خطرات و هزینه‌های جنگ احتمالی

ایران به جای تسلیم در میدان نبرد در برابر واشنگتن می‌خواهد به آمریکا خطرات و هزینه‌های جنگ احتمالی به دنبال تحریم‌ها را نشان دهد. این شامل تحمیل درد به امریکا و متحدان آن و اقتصاد جهانی است. ایران باید بدون آنکه به عنوان متجاوز شناخته شود ضرباتی را وارد کند. /ایران قایق‌های بدون سرنشین انفجاری، موشک‌های بالستیک، مین دریایی، زیردریایی، اژدرهای نظامی، پهپادهای مسلح و موشک‌های کروز ضد کشتی در اختیار دارد. ایران نیازی ندارد که تمام نفتکش را غرق کند همان قدر که موشک‌ها شلیک شوند امنیت خلیج فارس برای نقل و انتقال انرژی از دست رفته قلمداد خواهد شد. در آن صورت شاهد شوکی برای اقتصاد جهانی با افزایش قیمت نفت خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- تهران نشان داده که به این سادگی حاضر به تسلیم و عقب‌نشینی از موضع خود نیست.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشریه "نشنال اینترست" در مقاله‌ای با اشاره به استراتژی هوشمندانه ایران برای مقابله با فشار وارده از سوی امریکا می‌نویسد: "ترامپ که از برجام منعقد شده در دوره ریاست‌جمهوری اوباما ناراضی بود، در سال 2018 میلادی امریکا را از آن خارج کرد و از آن زمان تحریم‌هایی را تحت عنوان "کارزار فشار حداکثری" علیه ایران تحمیل کرده است. مهمترین جنبه از تحریم‌ها کاهش میزان صادرات نفت ایران از 2.45 میلیون بشکه در روز به 100 تا 200 هزار بشکه در روز در تابستان گذشته بوده است. واقعیت آن است که حتی در دوره اوج تحریم‌ها پیش از برجام نیز میزان صادرات نفت ایران به این میزان کاهش نیافته بود.

ایران در حال پیروزی در قمار ترامپ است

صادرات 2.5 میلیون بشکه‌ای نفت در روز، 40 درصد از درآمد دولت ایران را تشکیل می‌داد و صرف هزینه‌ها و بودجه ایران در اموری مانند مراقبت‌های بهداشتی، حقوق بازنشستگی، یارانه‌ها، آموزش و زیرساخت‌ها می‌شد. کاهش درآمدهای نفتی همراه با تاثیرات تحریم‌ها دولت ایران را وادار کرده تا برخی از هزینه‌ها را کاهش داده یا به تعویق بیندازد و اسکناس چاپ کند. این موضوع باعث افزایش نرخ تورم در ایران به میزان 43 درصد و افزایش قیمت غذا و دارو به میزان 40 تا 60 درصد شده است. در نتیجه، برخی از ایرانیان دیگر قادر به تهیه مواد غذایی تازه نیستند.

گزارش "لس آنجلس تایمز" نشان می‌دهد که قیمت مسکن در ایران دو برابر افزایش یافته است. گزینه‌های تهران محدود هستند و دولت روحانی آمادگی پذیرش شرایط امریکا را ندارد. کاخ سفید معتقد است که تحریم منجر به شکست دولت ایران خواهند شد. این در حالی است که کمتر سابقه داشته تحریم‌ها موفقیت‌آمیز باشند. پس از چندین دهه تحریم علیه کره شمالی، خانواده کیم قاطعانه در قدرت باقی مانده‌اند و موشک‌های بالستیک را پرتاب می‌کنند و کلاهک هسته‌ای ساخته و زیردریایی‌های خود را آزمایش می‌کنند. عراق تحت حکومت صدام سال‌ها تحت تحریم بود با این وجود، در نهایت این حمله نظامی بود که او را ساقط کرد نه تحریم‌ها. ایران نیز از زمان پیروزی انقلاب 1979 میلادی به این سو تحت تحریم بوده است. با این حال، جمهوری اسلامی ایران هنوز هم در قدرت باقی مانده است. تاریخ نشان می‌دهد که تحریم بیشتر باعث ایجاد حس مقاومت می‌شود. اگر در امریکا یک دولت خارجی کاری کند که هزینه‌های درمانی شهروندان امریکایی افزایش یافته و بودجه دولتی در این عرصه 40 درصد کاهش یابد، مردم امریکا عصبانی شده و آن را اقدامی جنگی قلمداد خواهند کرد و خواستار پاسخ نظامی خواهند شد. تحت فشار مشابه، آیا روحیه تهاجمی فعلی ایران جای تعجبی دارد"؟!

این نشریه می‌افزاید: "ایران به جای تسلیم در میدان نبرد در برابر واشنگتن می‌خواهد به امریکا خطرات و هزینه‌های جنگ احتمالی به دنبال تحریم‌ها را نشان دهد. این شامل تحمیل درد به امریکا و متحدان آن و اقتصاد جهانی است. ایران باید بدون آنکه به عنوان متجاوز شناخته شود ضرباتی را وارد کند. علاوه بر این، ایران می‌خواهد اگر جنگی روی داد، عربستان و امریکا به عنوان متجاوز شناخته شوند. ایران می‌خواهد به جهان بگوید: "اگر واشنگتن مجازات‌های تحریمی را علیه ایران اعمال نکرده بود هیچ یک از این رویدادهای اتفاق نمی‌افتادند". این دقیقا همان مسیری است که تهران باید در آن بازی کند. ایران نیز همین راه را دنبال می‌کند. این مسیر با ساقط شدن پهپاد امریکایی در اوایل تابستان و به دنبال آن توقیف نفتکش‌ها آغاز شد. ایران به خوبی بازی کرده است، صادرات نفت عربستان بیش از نصف میزان قبلی کاهش یافته است و هیچ غیرنظامی یا نظامی امریکایی‌ای کشته نشده است.

 

پیام ایران به آمریکا درباره خطرات و هزینه‌های جنگ احتمالی

این برنامه‌ای درخشان بود که ایران بی‌عیب و نقص آن را اجرا کرد. امریکا بلافاصله بانک مرکزی ایران را تحریم کرد. اکنون ایران چیز زیادی برای از دست دادن ندارد. با این حال، حمله به تاسیسات مرتبط با تجارت نفت در خلیج فارس بزرگترین تاثیر را بر واشنگتن خواهد گذاشت. انتظار می‌رود ایران تا پیش از سال نوی میلادی بار دیگر ترامپ را تحت فشار قرار دهد. اگر امریکا تصمیم بگیرد با حمله هوایی در خاک ایران واکنش نشان دهد ایران می‌تواند تنگه هرمز را بسته و یا دستکم محموله‌های نفتی سعودی و اماراتی را از خلیج فارس حذف کند. ایران قایق‌های بدون سرنشین انفجاری، موشک‌های بالستیک، مین دریایی، زیردریایی، اژدرهای نظامی، پهپادهای مسلح و موشک‌های کروز ضد کشتی در اختیار دارد. ایران نیازی ندارد که تمام نفتکش را غرق کند همان قدر که موشک‌ها شلیک شوند امنیت خلیج فارس برای نقل و انتقال انرژی از دست رفته قلمداد خواهد شد. در آن صورت شاهد شوکی برای اقتصاد جهانی با افزایش قیمت نفت خواهیم بود. بسته شدن تنگه هرمز حتی برای یک یا دو ماه می‌تواند اقتصاد جهانی را در رکودی عمیق و مشابه شوک نفتی ناشی از جنگ ایران و عراق در دهه 80 میلادی فرو برد. واقعیت آن است که نفت دیگری نمی‌تواند جایگزین نفت خلیج فارس شود. ایران این‌ها را به خوبی می‌داند و قصد دارد به ترامپ این پیام را دهد که در صورت ادامه تحریم نفتی علیه ایران اقتصاد جهانی با بحران مواجه خواهد شد".

این نشریه در بخش پایانی مقاله تحلیلی خود می نویسد: "ایران در انتخاب هدف نیز درخشان عمل کرد. ایران می‌توانست اهداف نظامی یا مراکز مهم غیرنظامی را هدف قرار دهد. با این حال، این کار نکرد و نشان داد که جنگ نمی‌خواهد. تهران خواستار تحمیل درد است اما بدون مرگی تلخ. حمله به نفتکش‌ها نیز توسط تیمی حرفه‌ای انجام شدند. این موارد نشان می‌دهند که ایران آماده توافق است با این حال، تهران حاضر نیست به سادگی شکست بخورد و یا آنکه در مقابل امریکا تسلیم شود. ایران مایل به مقاومت است. غرور ایرانی‌ها اجازه نمی دهد که تسلیم شوند".

پیام ایران به آمریکا درباره خطرات و هزینه‌های جنگ احتمالی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
2
7
ترامپ اگر ظاهر قمار باز داشته باشد .
بدون مشاوران هوشمندش قمار نمیکند .
ناشناس
|
Oman
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
2
11
بیچاره نسلی که سوخت و نابود شد
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
استراتژی مرغ یک پا دارد همیشگی نمی تواند باشد. چرا؟ چون : مرغ برای راه زفتن مجبور است پای دگرش راروی زمین بگذارد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین