کد خبر: ۶۱۶۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵

کدام کم ضررتر است، قهوه یا چای؟

طبق مطالعات، مصرف کافئین به افراد در سوزاندن کالری کمک خواهند کرد. پس برای لاغری بهترین گزینه قهوه است اما باید به اندازه خورده شود.
آفتاب‌‌نیوز :

در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

چای یا قهوه؟

چای و قهوه هر دو دارای آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از بدن در برابر انواع صدمات محافظت خواهند کرد. البته این دو ضررهایی را هم برای بدن دارند. مصرف تیانین همراه با کافئین، موجب حفظ هوشیاری، تمرکز و توجه خواهد شد. طبق مطالعات، مصرف کافئین به افراد در سوزاندن کالری کمک خواهند کرد. پس برای لاغری بهترین گزینه قهوه است اما باید به اندازه خورده شود.

کدام کم ضررتر است، قهوه یا چای؟

هر دو نوشیدنی می‌توانند موجب آسیب به دندان ها شوند. چای به دلیل نداشتن کافئین زیاد از قهوه بهتر است. هر دو نوشیدنی حاوی انواع مختلفی از مواد تشکیل دهنده هستند. آنها حاوی کافئین، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها با ویژگی های ضد سرطانی هستند. مصرف چای در بهبود سرطان و بیماری قلبی و کاهش وزن موثر است.

در عین حال، مطالعات مختلف نوشیدن قهوه را به عنوان یک روش بالقوه نه تنها برای مقابله با بیماری پارکینسونو دیابت مفید می دانند. چای و قهوه ، هردو خواص و مضرات خود را دارند. با این حال، چای، انتخابی مناسب‌تر از قهوه است. اما این بدین معنا نیست که در مصرف آن زیاده‌روی کنید. اگر می‌خواهید سالم بمایند، روزانه بیش از دو فنجان چای مصرف نکنید.

خوراکی های مضر برای صبحانه

خوردن صبحانه فوایدی از جمله بالا بردن حافظه، تقویت هوش و تمرکز را به دنبال دارد . صبحانه می تواند از افت قند و فشار خون جلوگیری کند. مهم ترین دلیلی که به خوردن صبحانه تاکید می شود این است که تامین کننده سوخت اصلی بدن است و این وعده غذایی باید به شکلی مناسب تأمین شود تا در وعده های بعدی، افراد بتوانند با تمدید انرژی شان بیشترین بهره وری را برای بدنشان بدست آورند. صبحانه با وجود چنین نقش مهمی وعده غذایی حذف شده خیلی از افراد است.

مطالعات نشان می دهد خوردن صبحانه موجب افزایش توانایی حل مساله و تمرکز بیشتر در فرد می شود، اما باید از خوردن موادی مانند غلات بدون سبوس و غلات شیرین شده در وعده صبحگاهی پرهیز شود. ماست بدون چربی، یک لیوان آب میوه، قهوه شیرین ،دونات، نان شیرینی حلقوی و سوسیس و پنکیک هم نباید مصرف شوند.

تاثیر شگفت انگیز تخم مرغ در پیشگیری از برخی سرطان‌ها

مصرف تخم مرغ در یک وعده غذایی با کاهش مصرف غذا در وعده های بعدی همراه بوده و تخم مرغ حاوی یکی از کاملترین و با اهمیت ترین پروتئینها است .کولین موجود در تخم مرغ بر روی عملکرد مغز و سیستم اعصاب و سلامت قلب و عروق اثر مثبتی داشته و حتی در پیشگیری از برخی از سرطانها اثرات خوبی دارد.

مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ با تامین مقادیر کافی کولین همراه با مصرف میوه و سبزی مناسب احتمال بروز سرطان سینهرا تا 80 درصد کاهش می دهد. آنتی اکسیدانهای لوتئین و زیگزانتین موجود در این ماده غذایی پرکاربرد نیز در تقویت سلامت بینایی و تاخیر تغییرات سالمندی اثر چشمگیری داشته و نیز در کاهش میزان بروز بیماریهای قلبی - عروقی و سرطان نقش ایفا خواهد کرد.

خواص سیب زمینی

اگر هنگام درست کردن سیب‌زمینی آب‌پز، ابتدا اجازه دهید آب جوش بیاید، سپس سیب‌زمینی ها را به آن اضافه کنید ؛ ویتامین‌های سیب زمینی حفظ خواهند شد و از بین نمی روند. مصرف سیب زمینی به اندازه مناسب می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. مصرف سیب زمینی در قالب یک رژیم غذایی متعادل می تواند به ایجاد حس سیری کمک کند.

برای افرادی که همواره اشتها دارند، سیب زمینی می تواند منبع خوب غذایی برای کمک به کاهش اشتها در آنها باشد. البته به خاطر میزان فیبر بالا ، به بدن در هضم غذا هم کمک خواهد کرد. بخصوص در مورد سیب زمینی شیرین، فیبر محلول در آن می تواند روند هضم را کم کند و به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین