کد خبر: ۶۱۷۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

سرمربی تیم ملی واترپلو: تیم چهره زشتی دارد که باید ترمیم شود

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران با اشاره به حضور نداشتن پنج بازیکن تیم ملی نسبت به بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی گفت: وقتی یک دندان از دست می‌دهید ‌چهره‌تان زشت می‌شود، اکنون ‌ما پنج دندان از دست داده‌ایم و تیم چهره زشتی دارد که باید ترمیم شود.
آفتاب‌‌نیوز :

نشست خبری الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران عصر امروز (یکشنبه) برگزار شد و او درباره آخرین شرایط تیم و ملی پوشان صحبت کرد.

«الکساندر چیریچ» ابتدا در مورد معیار برای انتخاب نفرات دعوت شده به اردوی تیم‌ملی، گفت: لیست توانمندی‌های بازیکنان را داریم و بر اساس آن نفرات را انتخاب کرده‌ایم. رفتار و توانایی‌های فیزیکی یک فرد معیارهای انتخاب است، تنها یک فاکتور مهم نیست و مجموعه‌ای از همه‌ موارد تاثیرگذار است. علاوه بر ویژگی‌های بازیکنان، مربی هم بینشی دارد که باید بر اساس آن نفرات خود را برای اجرای تاکتیک‌های‌ مد نظرش انتخاب کند.

سرمربی تیم ملی واترپلو: تیم چهره زشتی دارد که باید ترمیم شود

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات اقتصادی چه تاثیری بر عملکرد کادر فنی داشته است، عنوان کرد: شرایط اقتصادی فعلی ‌مشکل سراسری است و نمی‌توان‌ گریه ‌کرد، با این‌ داشته‌هایی که داریم کار می‌کنیم و در حال حاضر باید به اردوی سنگاپور اعزام ‌شویم و سپس در یک دیدار تدارکاتی با ‌کره‌جنوبی بازی کنیم.

چیریچ افزود: باید بگویم‌ هزینه این اردوها توسط فدراسیون‌های میزبان پرداخت می‌شود و این فرصتی است‌ که‌ نمی‌توان‌ به سادگی از کنار آن گذشت. آخرین اردوی مشترک ما در دسامبر سال گذشته با همین تیم کره‌جنوبی بود. مشکلات اقتصادی وجود دارد ‌ولی باید کار کرد و نتیجه گرفت.

سرمربی تیم ملی واترپلو ادامه داد: به هر حال کار سختی است، پنج بازیکن ما که در بازی‌های آسیایی بودند الان کنار تیم‌ نیستند و باید تاکتیک‌های خود را به نفرات جدید بیاموزیم، تیمی که به آن کیفیت رسید، سه سال تمرین‌ کرده‌ بود. وقتی یک دندان از دست می‌دهید ‌چهره‌تان زشت می‌شود، اکنون ‌ما پنج دندان از دست داده‌ایم و تیم چهره زشتی دارد که باید برطرف شود.

وی در مورد ارتباط عقب افتادن زمان شروع لیگ و مدت زمان برگزاری بازی‌های لیگ گفت: تیم هرچقدر بیشتر بازی کند کیفیت بالاتر می‌رود. زمان بندی لیگ هم باید به گونه‌ای باشد که زمان نیاز تیم ملی به بازیکنان، باشگاه‌ها نفرات را در اختیار تیم‌ملی قرار دهند که امری طبیعی در دنیا است. در حال حاضر نیز اقدامات خوبی در حال اجرا شدن است. در مورد زمان لیگ هم باید بگویم که چهار ماه زمان کوتاهی است اما باید از کمیته فنی سوال بپرسید که آیا توانایی طولانی‌تر کردن لیگ را دارد یا خیر.

وی افزود: از ابتدا که وارد ایران شدم و برنامه خود را برای المپیک طراحی کردم، تلاش کرده‌ام که همه پتانسیل ایران را به کار گیرم، اما همان‌ پنج نفری که از تیم جدا شده‌اند معتقد هستند زندگی دیگری دارند. با این حال همه تلاش خود را انجام ‌می‌دهیم تا از همه پتانسیل خود استفاده ‌کنیم. چه نفراتی که قبلا خط خورده‌اند و چه نفراتی که به تازگی اضافه می‌شوند.

چیریچ همچنین ادامه داد: البته به طور قطع از ابتدا به این فکر می‌کردیم که شاید نفراتی را نداشته باشیم. در این سه سال همان‌طور که در بزرگسالان کار کرده‌ایم، روی نفرات جوانان نیز توجه داشتیم تا روی آنها سرمایه گذاری کرده و در چنین شرایطی از آنها استفاده کنیم.

این مربی همچنین گفت: بعد از بازی‌های آسیایی برنامه‌ای را به فدراسیون ارائه کردم، اما در همان زمان تحریم‌های جدید باعث شد برنامه‌ها را اجرایی نکنیم. تیم چین الان مربیانش ماهیانه ۲۳ هزار یورو دریافتی دارند و این تنها برای کارکنان تیم چین است. آنها چندین تورنمنت تدارکاتی رفته‌اند و ما از دسامبر سال گذاشته هیچ تورنمنتی نرفته‌ایم. اما ما گریه‌ نمی‌کنیم ‌و تنها مقایسه بود. ژاپن هم سطح بسیا بالاتری از آسیا دارد. قزاقستان دو بازیکن صرب به تیمش اضافه‌ کرده و طبق سابقه خود نیز در لیگ روسیه کار می‌کنند که یکی از بهترین لیگ‌ها است.

چیریچ درباره لژیونرها نیز تصریح کرد: در حال حاضر ما تنها یک بازیکن یعنی «شایان قاسمی» را داریم که در فرانسه بازی می‌کند و از صربستان نیز پیشنهاد دارد. طبق شنیده‌ها نیز حریفان اروپایی از سطح بالای نفرات تیم ما تعجب کرده و به همین دلیل آنها را می‌خواهند. سال گذشته چند نفر را داشتیم‌ که به آنها درخواست داده بودند و اگر باز هم این اتفاق رخ دهد، با کمال میل به آنها اجازه می‌دهم‌ که‌ در چنین لیگ‌های با کیفیتی بازی ‌کنند. همه این نفرات نماینده ایران هستند و امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین