کد خبر: ۶۱۷۶۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

سازمان ملل: حملات ترکیه باعث ورود هزاران پناهجوی سوری به عراق شد

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور مهاجران روز سه شنبه اعلام کرد از آغاز حملات جاری ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه، تا کنون بیش از هفت‌هزار پناهجوی سوری وارد عراق شده اند.
سازمان ملل: حملات ترکیه باعث ورود هزاران پناهجوی سوری به عراق شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش، "آندره ماشیچ" سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت: با گذشت یک هفته از عبور نخستین پناهندگان از شمال شرقی سوریه به عراق، ورود پناهندگان همچنان به شمال عراق ادامه دارد.

به گفته ماشیچ، با آغاز حملات ترکیه از دوشنبه هفته گذشته تا کنون هفت هزار و یکصد پناهجو به عراق وارد شده اند و بیشتر آنان هم اکنون در کمپ پناهجویان "برداراش" در ۱۴۰ کیلومتری مرز شرقی عراق و سوریه مستقر شده اند.

سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل افزود: اکثر پناهندگان زن و کودک هستند و بسیاری از آنها به کمک روانی - اجتماعی نیاز دارند.

براساس بیانیه آژانس پناهندگان سازمان ملل، تعداد کل آوارگان سوری در عراق در حال حاضر حدود ۲۲۹ هزار نفر است.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

پنجشنبه گذشته مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار به توافق رسیدند که عملیات نظامی ترکیه تا ۱۲۰ ساعت دیگر متوقف شود.

براساس این توافق، شبه‌نظامیان کرد مورد حمله ترکیه باید در این فاصله مناطق تحت نظر آنکارا را ترک کنند تا پس از آن آتش‌بس نهایی اعلام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین