کد خبر: ۶۱۷۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴

اعتراف تاجر آمریکایی حامی ترامپ

یک تاجر آمریکایی به گفته دادستان فدرال، ۹۰۰ هزار دلار به کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ کمک مالی کرده است و در حقیقت این پول از کشورهای خارجی برای اعمال نفوذ بر دولت ترامپ فراهم شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :

"عماد زبیری" سرمایه دار و تاجر آمریکایی از ایالت کالیفرنیا در دادگاه فدرال اعتراف کرد که به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و برخی دیگر از سیاستمداران برای تغییر سیاست خارجه واشنگتن کمک های مالی پرداخت کرده است.

به گزارش شبکه یو اس تودی، زبیری در جلسات دادگاه تصدیق کرد که به مشتریان بین المللی و نمایندگان دولت های خارجی قول داده است که می تواند سیاست خارجی آمریکا را به روش هایی تغییر دهد که سود آنان تامین شود.

اعتراف تاجر آمریکایی حامی ترامپ

"نیک هانا" دادستان ایالت متحده در بیانیه ای اعلام کرد: عماد زبیری با ترسیم چهره ای چند وجهی توانست برای مدتی شخصیت اصلی خود به عنوان نماینده از طرف کشورهای خارجی را پنهان کند و از طریق روش های خیریه و کمک های مالی به نماینده مشتری های خارجی تبدیل شود.

به گفته هانا، زبیری با تاسیس یک شرکت صوری، کمک های مالی از مشتریان خارجی دریافت و سپس پول ها را با پیشبرد اهداف مشتریان خود در کمپین های سیاسی آمریکا هزینه می کرد.

گرچه کمک مالی زبیری به کمپین انتخاباتی ترامپ در پرونده کیفری وی بیشتر به چشم می آید، اما در پرونده وی نام بسیاری از نمایندگان از احزاب دموکرات و جمهوری خواه از جمله سناتور لیندسی گراهام، راند پاول و کریستین سیئنا نیز مشاهده می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین