کد خبر: ۶۱۸۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴

اشک‌های سرباز لبنانی در میان معترضان+فیلم

 همزمان با ادامه اعتراضات در لبنان، ویدئویی در روزهای اخیر از گریستن یک سرباز لبنانی در شبکه های مجازی دست به دست می شود که شهروندان و هنرمندان لبنانی را متاثر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

همخوانی و همراهی معترضان لبنای با سرود ملی این کشور در برابر نیروهای ارتش لبنان که برای متفرق کردن معترضان و باز کردن راه های مسدود شده در منطقه جل الدیب حضور داشتند، اشک یکی از سربازان ارتش لبنان را درآورد.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از گریه این سرباز لبنانی در فضای مجازی، بسیاری از هنرمندان و شهروندان لبنانی را متاثر کرده است.

برخی از معترضان نیز با وی همدردی و همراهی کردند.

اشک‌های سرباز لبنانی در میان معترضان

در همین راستا، «الیسا» خواننده مطرح لبنانی در صفحه توئیترش در اشاره به مسئولان فاسد دولتی نوشت: «اشک تو شریف‌تر از همه آنهاست...»

«ریما نجیم» مجری لبنانی در واکنش به این ویدئو نوشت: «اشک تو... انقلاب است».

«میلاد حدشیتی» کاربر دیگر لبنانی نوشت: «ای وطن تو بر سر ما جای دارد... ارتش لبنان#لبنان برمی‌خیزد# لبنان قیام خواهد کرد».

لبنان از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته صحنه تظاهرات مردمی گسترده‌ای در اعتراض به مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

در پی این اعتراضات مردمی «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان طرح اقتصادی 24 ماده‌ای برای برون‌رفت از بحران ارائه کرد که به تصویب هیئت دولت لبنان رسید.

با وجود تصویب این طرح، معترضان همچنان در خیابان‌ها هستند.

ارتش لبنان از دیروز تلاش خود را برای بازکردن مسیرهای مسدود شده بوسیله معترضان آغاز کرده است.

در همین حال روز پنجشنبه «میشل عون» رئیس جمهور لبنان خطاب به مردم این کشور گفت: رئیس جمهور نیازمند همکاری دولت و پارلمان برای پایان دادن به فساد است.

عون در اولین سخنان خود خطاب به معترضان بر همکاری همه در دولت این کشور برای اجرای اصلاحات و عبور از مرحله فعلی تأکید کرد.

وی گفت: برخی از سخنان من درباره فساد ناراحت شده اند، کسانی که اموال عمومی را دزدیه اند باید محاکمه شوند، دزد به هیچ گروه و مذهبی و دینی وابسته نیست.

رئیس جمهور لبنان خواستار انجام اصلاحاتی برای بازگشت اعتماد مردم به دولت شد و گفت:بسته اصلاحاتی اولین گام برای رهایی از بحران مالی و اقتصادی است.

عون یادآور شد: باید قوانینی را وضع کرد که همه مقامات را د رمعرض بازخواست قرار دهد، حق آزادی بیان برای همه مردم محفظ و محترم است.

رئیس جمهور لبنان خاطرنشان کرد: من خود تحقق اصلاحات و ابلاغ ان به مردم را تضمین می کنم، وقت تغییر رسیده است و ما نمایندگانی داریم که به خواسته شما رسیدگی می کنند، گفتگو بهترین و سالمترین راه برای نجات است.

وی از آمادگی خود برای مذاکره با نمایندگان معترضان خبر داد و گفت: فرقه گرایی و طاتئیفه گرایی ما را در هم شکسته است، ذهنیت فرقه ای اساس مشکلات ماست، فساد تا مغز استخوانمان نفوذ کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین