کد خبر: ۶۱۸۱۵۷
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
"بخاطر اینکه توانستید پهپاد آمریکایی را بزنید و نفتکش انگلیسی را بگیرید شما را احترام می‌کنند"

حملات تند علم‌الهدی به روحانی/ هیچ کس در کره زمین شما را به خاطر برجام احترام نمی‌کند/به خاطر اینکه توانستید پهپاد آمریکایی را بزنید شما را احترام می‌کنند

امام جمعه مشهد گفت: نیروهای انقلابی را تندرو دانستن و آن‌ها را از صحنه بیرون کردن و این‌ها را مخالف امام رضا نشان دادن، امام رضا(ع) را خشمگین می‌کند. امام رضا خشم می‌کنند از اینکه ولایت عهدی امام رضا را اینگونه بیان کنید.
حملات تند علم‌الهدی به روحانی/ هیچ کس در کره زمین شما را به خاطر برجام احترام نمی‌کند/به خاطر اینکه توانستید پهپاد آمریکایی را بزنید شما را احترام می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد، گفت: با سه جریان و سه حادثه در روزهای آینده روبرو هستیم. رحلت نبی مکرم(ص)، شهادت جانسوز امام مجتبی(ع) و شهادت امام علی‌بن موسی‌الرضا. در روزهای آینده مطالبی به حضور شما ارائه می‌شود. در این چهارروز به مناسبت مباحثی را عرض خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: رحلت پیامبر در ظاهر شهادت نبود اما جانگدازترین مصائب اسلام رخ داد و شاید عزای پیامبر شدیدترین عزاهایی است که در برابر شهادت‌های ائمه اطهار اتفاق افتاده است. شنیده‌اید که در لحظه جان دادن پیامبر(ص)، امیرالمومنین چه حالی داشتند و چه حالی در آن خانه حاکم بود. این مطلب را از یکی از بزرگان شنیدم که گفت در آن لحظات آخر که پیامبر از حال می‌رفت و به حال می‌آمد، در آن لحظه‌ای که پیامبر به حال آمدند امام علی(ع) دیدند که لب‌های پیامبر تکان می‌خورد و دید می‌گوید یزید من با تو چه‌کار داشتم؟

حملات تند علم‌الهدی به روحانی/ هیچ کس در کره زمین شما را به خاطر برجام احترام نمی‌کند/به خاطر اینکه توانستید پهپاد آمریکایی را بزنید شما را احترام می‌کنند

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در زندگانی پیامبر خیلی مسائل متجلی است و آنچه متجلی است و از همه مهم‌تر است سیمای امت پیامبر است. این سیما یک جامعه بود. دقت در سیمای امت پیامبر امروز برای ما جامعه انقلابی را مجسم می‌کند که جامعه انقلابی چه جامعه‌ای است. خصوصیت اول باورمندی راسخ نسبت به توحید و وحی بود. هم خدا و هم پیامبر را باور کرده بودند. خصوصیت دوم هدفگیری آرمان‌های دینی در فعالیت فردی و اجتماعی آن جامعه بود و آن رضای خدا بود. در تمام فعالیت‌های اجتماعی توسعه اسلامی را درنظر می‌گرفتند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: سوم جدایی کامل از تمام آداب و رسوم جاهلیت بود. خاصیت چهارم حساسیت در برابر دشمن بود. دشمن هرچه می‌خواهد باشد. درمقابل لشکر ده‌هزار نفره جنگ احزاب همام حساسیت را داشتند که در مقابل دیگر جنگ‌هایی داشتند که پیروزی در آن از ابتدا مشخص بود. و پنجم تقوای دینی و سیاسی بود که مبتنی بر حلال و حرام بود.

علم‌الهدی گفت: اگر امروز بخواهیم جامعه انقلابی خود را با جامعه پیامبر تطبیق دهیم باید این پنج خصوصیب را داشته باشد. این پایبندی به مبانی و ارز‌هاش اساسی انقلاب است. استکبارستیزی را باور کنیم. حاکمیت دین را باور کنیم. آرمان‌های انقلاب ما دو چیز است و در نهایت به یک چیز منتهی می‌شود یکی پیشرفت اسلامی و عدالت اجتماعی و دومی توسعه اسلام و حاکمیت دینی است که باعث زمینه سازی برای ظهور امام زمان (ع)‌ می‌شود. این آرمان‌های انقلاب ماست و نقطه مقابل این دو غرب گرایی و دگر اندیشی است.

وی با اشاره به نقطه مقابل آرمان‌های انقلاب گفت: یک عده در این جامعه هستند و معتقد نیستند که دین می‌تواند جامعه را اداره کنند. خصوصیت بعدی استقلال همه جانبه کشور است. امروز باید به استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جامعه خودمان پایبند باشیم تا خاصیت جامعه انقلابی پیامبر را پیدا کنیم. امروز روزی نیست که به قراردادی به نام برجام که با دشمن بستیم افتخار کنیم و بگوییم به ما احترام می‌گذارند. هیچکس روی کره زمین شما را به خاطر برجام احترام نمی‌کند. اگر احترام می‌کنند به خاطر جرات شماست و به خاطر اینکه توانستید پهپاد آمریکایی را بزنید شما را احترام می‌کنند.

خطیب نماز جمعه مشهد اظهار داشت: برای اینکه کشتی انگلیسی را توانستید بگیرید شما را احترام می‌کنند نه به خاطر برجام. کسی به خاطر برجام شما را احترام نکرده است. رهبری فرمودند اگر جمهوری اسلامی و مدیران جامعه شاه‌سلطان‌حسن‌ها شود و مدیران و مسئولان ذلیل که جرات و جسارت ندارند و احساس قدرت نمی‌کنند (روی کار بیایند) اگر کار جمهوری اسلامی به اینجا برسد کار جمهوری اسلامی تمام خواهد شد. پیغمبر ما جامعه اسلامی داشته است. بچه‌های مردم شهید شدند برای اینکه جامعه مثل امت پیامبر درست کنیم و در برابر دشمن حساسیت داشته باشیم نه وادادگی.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشراه به ضرورت حساسیت دربرابر دشمن تاکید کرد: وقتی لشکر ده‌هزار نفره جنگ احزاب آمدند، در برابر دشمن حساسیت داشتند. حال ما بگوییم جز با دست دادن با آن‌ها اقتصاد پیش نمی‌رود. چهل سال مقاومت کردیم آخرش اینگونه حرف بزنیم؟ در جامعه انقلابی تقوای دینی و سیاسی در جامعه مهم است. مقتضای تقوای دینی و سیاسی این است که هر تهدید سیاسی نسبت به سیره پیامبر داریم آنرا با نظر خود تطبیق نکنیم بلکه واقعیت را تحلیل کنیم. این اشتباه است که بگوییم صبر امام رضا(ع) در جریان مامون صلح با مامون بود این جنگ با مامون بود. این عزیزان مطالعه کنند و نظر خود را به مردم نگویند.

وی ادامه داد: وقتی مامون گفت می‌خواهم خلافت بدهم حضرت فرمودند اگر این خلافت حق خدایی نیست چیزی که مال تو نیست چطوری می‌خواهی به من بدهی؟ حضرت ولایت عهدی را به این شکل قبول نکردند. وقتی مامون شمشیر را تا نیمه از غلاف درآورد امام با خود گفت یا باید فرصت‌های آینده را از دست بدهم و کشته شوم و در این صورت ولایت را نمی‌توانستند توسعه دهند یا اینکه گفتند باید صبر کنم و از فرصتهای آینده استفاده شود و دین را توسعه دهند. این تاریخ است. دست به طرف آسمان بلند کردند و گفتند خدایا تو می‌دانی من را به زور من وادار به این کار می‌کنند و چاره‌ای ندارم.

علم‌الهدی گفت: حضرت فرمودند خدایا از من مواخذه نکن همانطور که از یوسف مواخذه نکردی. این صلح با مامون بود؟ کتاب بخوانید. امام رضا این کار را کرد. نیروهای انقلابی را تندرو دانستن و آن‌ها را از صحنه بیرون کردن و این‌ها را مخالف امام رضا نشان دادن، امام رضا(ع) خشم می‌کنند. امام رضا خشم می‌کنند از اینکه ولایت عهدی امام رضا را اینگونه بیان کنید. مطالعه کنید و بعد با مردم حرف بزنید. روز عاشورا یک روز بیشتر طول نکشید اما شهادت امام رضا(ع) بیش از دو سال طول کشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
6
91
امام رضا وکیل وصی نمی خواهد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
4
42
انسان گمراه. اول خودش را از رستگاری دور می کند.
بعد اطرافیان را .
بیرجندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
1
27
این را ن درست فرمودید. در اندیشه و منش منتخب مردم. جنگ طلبی و تحریک دیگران. به ستیزه جویی نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
1
11
نظر ها زیر افتاب خشک نشوند اب دهید چاپ کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
1
14
می تونید خودتون تو ترازو بزارید
ایرانی
|
Germany
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
6
46
اگربرجام نمی بود بنا به قوانین شورای امنیت سازمان ملل الان جریان نفت در برابر غذا بر این کشور برفرار بود. چه راهکاری به جز برجام پیشرو داشتیم. اینها درد مردم را نمی فهمند خودو خانوادشان در ناز ونعمت زندگی می کنند و از این مشکلات اقتصادی که گریبانگیر مردم هستند بی بهر ه اند برای همین درد مردم را نمی فهمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
4
41
سیر نزولی ارزش پول ملی نشان میدهدسخنان دکتر روحانی بسیار صحیح و درسته
با دین و امامان بزرگ بازی نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
4
47
اتفاقا من بخاطر برجام آقای دکتر روحانی را بسیار تعظیم و احترام میکنم و آنهایی که باعث بر هم خوردن برحام شدن را نفرین و لعنت میکنم.
پاسخ ها
عربانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
خوب فکر کن
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
47
9
ایشان حرف بجا و درستی زدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
7
45
مشکل اینجاست که تو می توانی هرچه دلت بخواهد به مردم بگویی ولی ظریف و روحانی جرائت حرف زدن ندارند چون اگر حرف بزنند اوضاع بر وفق مراد نمی شود و این یعنی آزادی که شما برای خود ساخته اید و تمام جاده های سیاست و اقتصاد را یک طرفه به نفع خود کرده اید !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
بزرگواران فرا قانونی هرچی بخوان میگن وحتی از طرف امامان هم پیام میگذارند ودر مقابل سیبل منتخب مردم
عربانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
چه چیزی می خواستند بگن که نگفتند ؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
5
58
یک نفر هم پیدا کن در کره زمین که حرفهای شما را تایئد کند
حکمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
8
35
آقا اگر واقعا حق با شما باشد، شرعا و اخلاقا مسولیت دارید و تکلیف است،کاندیدای ریاست جمهوری شوید.حتما هم از شریعتمداری استفاده کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
2
11
تا روزیکه هرکس جایگاه خودرا نشناسد امیدی به بهبود نمیتوان داشت .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین