باشگاه استقلال روز چهارشنبه از دو انتصاب جدید در کادر مدیریتی این باشگاه خبر داد. یکی از این انتصابها مربوط به سمت مشاور مدیرعامل بود که امیرحسین فتحی در حکمی محمدحسین مهدیان را برای این سمت انتخاب کرد؛ انتخابی که ابهامات زیادی را به همراه داشت.
نام محمدحسین مهدیان ابتدا به همراه فردی به نام ایمان ابراهیمی ملقب به ایمان ابرا مطرح شد. البته نام ایمان ابرا قبل از مهدیان مطرح شده بود؛ زمانی که او با وعده بازگرداندن تیام و جپارف در ابتدای فصل ۹۸-۹۷ خودش را مشهور کرد؛ وعدهای که هیچوقت هم عملی نشد.
مهدیان و ابرا در برههای که دوباره خصوصیسازی استقلال و پرسپولیس بر سر زبانها افتاد، خودشان را تحت عنوان یک هولدینگ به عنوان خریدار استقلال مطرح کردند. مهدیان پس از این که نامش بر سر زبانها افتاد، در گفتوگویی درباره محل درآمدش گفته بود: مجموعه ما مالک سامانه ۳۰۹۰ است و کارهای هواداری و تبلیغاتی انجام میدهیم. مدتی اسپانسر پرسپولیس هم بودیم، اما به خاطر عرق به استقلال، تمرکزمان را روی این تیم خواهیم گذاشت.
نکته جالب این است که او سه روز بعد از این مصاحبه (۱۰ دی ۱۳۹۷) صحبتهایش را تغییر میدهد و می گوید: لازم است توضیح دهم که ما مالک سامانه ۳۰۹۰ نیستیم، مالک آن شرکت «همراه اول» است و شرکت ما به عنوان یک شرکت فعال در زمینه سامانه هواداری از آن استفاده میکند.
در هر صورت باید نکتهای راجع به سامانه ۳۰۹۰ بیان کرد، سامانهای که دوباره بر سر زبانها افتاده اما نه به خاطر ارائه خدمات ارزش افزوده به استقلال و پرسپولیس بلکه به خاطر استفاده از نام این دو باشگاه! محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش اقدام به افشاگری علیه همراه اول کرد و گفت: این اپراتور سه سال پیش اسپانسر استقلال و پرسپولیس بود ولی با این که سه سال است از اتمام قرارداد همراه اول با این دو باشگاه گذشته اما هنوز ماهی ۲ میلیارد تومان به خاطر استقلال و پرسپولیس به حساب این اپراتور واریز میشود. این درحالی است که فعالیت سرشماره ۳۰۹۰ تمام شده است.
با این اوصاف، اگر بدبینی را کنار گذاشت و قبول کرد که هولدینگ منتصب به مهدیان قدرت خرید استقلال را داشته، هنوز سلامت محل درآمدی این هولدینگ زیر سوال است زیرا محل درآمد سامانه ۳۰۹۰ از جیب هوادارانی است که به خیال کمک به تیمشان به حساب این سامانه پول واریز میکنند، در حالی که قرارداد اسپانسرینگ سامانه ۳۰۹۰ با استقلال و پرسپولیس تمام شده است.
البته شهرتطلبی مهدیان به همین جا ختم نمیشود و او در نیمفصل پارسال هم با مطرح کردن نامش به عنوان کسی که میخواهد جپارف را به استقلال برگرداند، در تلاش برای کسب محبوبیت بین هواداران این تیم بود. با این حال هیچوقت جپارف به استقلال برنگشت. همچنین با مراجعه به صفحه اینستاگرامی این فرد، شاهد عکسهای مختلف مهدیان در کنار سلبریتیهای مختلف خواهید بود که خود نشان دهنده قصد و نیت این فرد است.
در پایان با توجه به مواردی که گفته شد، مشخص نیست که امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال به چه امیدی به محمدحسین مهدیان سمت داده است و این فرد قرار است در چه زمینهای سنگی از سر راه استقلال بردارد!