کد خبر: ۶۱۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۳

ایران؛ محور دیدار مقامات آمریکا و اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «شان مک کورمک» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در دیدار معاون نخست وزیر اسرائیل و وزیر خارجه آمریکا، مساله هسته‌ای ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بنا به گفته وی اظهارات مقام اسرائیلی در این دیدار حاکی از آن است که صبر کشورش در مورد ادامه مسیر دیپلماسی برای مهار برنامه اتمی ایران لبریز شده است. اما مک کورمک گفت که آمریکا معتقد است مسیر دیپلماسی،‌ مسیر درستی است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شائول موفاز معاون نخست وزیر و وزیر حمل و نقل اسرائیل در سفر به واشنگتن با کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا دیدار و در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای به ویژه مساله هسته‌ای ایران مذاکره کرد. بنا به گفته مک کورمک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیشترین تمرکز این دیدار برروی مساله ایران بوده است.

بنا به این گزارش شائول موفاز در دیدار با رایس گفت: معتقدم تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای ایران باید تا پایان سال 2007 به نتیجه برسد. این گزارش می‌افزاید: اظهارات موفاز حاکی از آن است که اسرائیل اعتماد خود را به موفقیت دیپلماسی چماق و هویج در حل مساله هسته‌ای ایران از دست داده است. مک کورمک گفت که هیچ اطلاعی در مورد تعیین مهلتی برای دیپلماسی از سوی رایس و موفاز ندارد. وی افزود: مطمئن نیستم که چنین مهلتی تعیین شده باشد. اما می‌دانم که آن‌ها در مورد مساله هسته‌ای ایران و نگرانی‌هایشان در این خصوص صحبت کرده‌اند. مک کورمک در ادامه گفت: معتقدم مسیر دیپلماسی، مسیر درستی است و ما تلاش می‌کنیم مساله هسته‌ای ایران از این طریق حل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین