کد خبر: ۶۱۸۳۸۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
چرا مدعی العموم به پرونده کریمی قدوسی ورود نمی‌کند؟

۷ دروغ بزرگ و عجیب کریمی قدوسی علیه مسئولان رده بالای کشور /چرا با «تروریسم آبرو» برخورد نمی‌شود؟

این ۷ خبر کذب، صرفا در یک سال گذشته، بیان شده و کارنامه کریمی قدوسی در این زمینه پربارتر از این هفت مورد است.
آفتاب‌‌نیوز :

ادعاهای کذب محمدجواد کریمی قدوسی درباره بازداشت‌هایی در حوزه نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با پروژه آمدنیوز، توسط همه حاکمیت تکذیب شده است. از اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گرفته تا ربیعی سخنگوی دولت و واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور. با این حال، مشخص نیست که چرا مدعی العموم به پرونده این نماینده ورود نمی‌کند. نماینده‌ای که ظاهرا مصونیتی قانونی برای دروغگویی دارد و می‌تواند هر اتهامی را به هر بخشی از حاکمیت وارد کند و مطمئن باشد که هیچ گونه برخوردی با او نخواهد شد. مروری بر هفت دروغ بزرگ کریمی قدوسی در یک سال اخیر، شاهد خوبی بر این مدعاست. ذکر این نکته ضروری است که این ۷ خبر کذب، صرفا در یک سال گذشته، بیان شده و کارنامه کریمی قدوسی در این زمینه پربارتر از این هفت مورد است.

یک) رایزنی دولت با مراجع برای مذاکره با آمریکا

حدودا یک سال پیش و در اواخر مهر ماه ۹۷، کریمی قدوسی در حساب کاربری توییتری خود نوشت: در روزهای اخیر بعضی از اعضاء کابینه دولت به قم سفر کرده و در دیدار با برخی از مراجع تقلید ضمن خلاصه کردن راه حل مشکلات کشور از طریق رایزنی‌های سیاسی، از ایشان می‌خواهند در تماس تلفنی با رهبر انقلاب، حضرت آقا را نسبت به صادر کردن فرمان مذاکره با آمریکای جنایتکار ترغیب کنند این اقدام از مصادیق بزرگ خیانت است.

۷ دروغ بزرگ و عجیب کریمی قدوسی علیه مسئولان رده بالای کشور /چرا با «تروریسم آبرو» برخورد نمی‌شود؟

همان روز دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، ادعای کریمی قدوسی را کذب دانست و در بیانیه خود نوشت: «هیچ نماینده‌ای از سوی دولت به قم سفر نکرده و دیداری با مراجع عظام تقلید نداشته است.»

دو ) مذاکره دولت با آمریکا در عمان

کریمی قدوسی اما دست از خلاف‌گویی در این زمینه برنداشت و در ابتدای آبان ماه، در مصاحبه با خبرگزاری موج گفت: «اخیرا هم خبری مستند دریافت کردیم که بعضی از کارشناسان وزارت خارجه ایران با همتایان آمریکایی خود در عمان در حال مذاکره هستند.» وزارت خارجه هم یک روز بعد در بیانیه‌ای این اظهارات را تکذیب کرد و نوشت: «به صراحت اعلام می‌شود تمام ادعاهای ایشان در خصوص تمایل وزارت امور خارجه به برقراری تماس و مذاکره با دولت آمریکا و نیز انجام مذاکره با طرف‌های آمریکایی در یکی از کشورهای همسایه غلط و بی اساس است و به شدت تکذیب می‌شود.»

سه) فیلترینگ اینستاگرام

۸ بهمن ۱۳۹۷ کریمی قدوسی به خبرگزاری خانه ملت گفت: فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت به‌زودی انجامش می‌دهم. همان روز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی نوشت: «نظر یک نهاد، نظر حاکمیت نیست. هیچ امر حاکمیتی بر انسداد اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است. در مجلس، به آقای کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی برای اولین بار نسخه‌های فارسی را طرح و حمایت کرد و ما نقشی نداریم، نمی‌دانم چرا این سخنان را فیلتر کرده‌اند.»

چهار) تماس MI۶ با رئیس‌جمهور

ابتدای اسفند ۹۷ بود که ویدئویی از یک سخنرانی کریمی قدوسی منتشر شد. او در بخشی از این سخنرانی گفته بود: «بچه خواهرش از اونور. از لندن زنگ بزنه. دایی جان سلام. لندن نظرش اینه فلانی را بردار، فلانی را بذار. بردند این‌ها را به آقای روحانی گفتند. سندهای اطلاعاتی‌اش را. سپاه گذاشته جلوش. این تلفن. این آدم. عضو MI۶ لندن. به شما زنگ زده. این را گفته.»

این ادعا علاوه بر تکذیب از سوی دولت، توسط سپاه پاسداران نیز تکذیب شد. سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه درباره این ادعا گفته: «این ادعا کذب محض بوده و از آنجا که اظهاراتی از این نوع مسبوق به سابقه است، سازمان اطلاعات سپاه طی مکاتبه‌ای با کمیسیون امنیت ملی مجلس درخواست تذکر لازم به اعضای کمیسیون و دیگر نمایندگان مجلس در پرهیز از طرح این گونه ادعاها و اظهارات را داشته و تاکید کرده است که هرگونه نقل و قول از این سازمان منوط به اطلاعات و گزارش‌های رسمی است که به دستگاه‌های ذیربط منعکس می‌شود.»

پنج) رفتنی بودن ظریف و استعفای زنگنه

هنوز یک روز از آن تکذیبیه نگذشته بود که در میانه ماجرای استعفای ظریف، کریمی قدوسی با خبرگزاری خانه ملت مصاحبه کرد و گفت: «ظریف ۱۳ بار پیش از این نیز استعفا داده بود و حدود ۲ ماه پیش نیز ۹ روز خانه‌نشین شد و سر کار نرفت؛ انتظار داشت روحانی و واعظی به او زنگ بزنند ولی آنها زنگ نزدند چون وی در دولت دوازدهم چالش زیادی هم با دولت روحانی داشت. خصوص از آنجا که بحث اجرای برجام و تعهدات در هم پیچید، آقای روحانی در جلسات ایشان را مقصر می‌دانست و ظریف هم آقای روحانی را. ظریف دیگر ظریف دولت یازدهم نبود که اطاعت کند. ظریف در مقابل روحانی ایستاد. استعفای ظریف قبول شده و قطعی است؛ رفتن زنگنه هم حتمی است یک دو وزارتخانه دیگر هم وجود دارد که در شرف استعفا و جابجایی هستند.» با وجود تکذیب برخی از این اظهارات در آن زمان، گذر زمان بهترین شاهد بر کذب بودن این گفته‌های کریمی قدوسی است.

شش) در اختیار داشتن فایل صوتی از حسین فریدون

۲۵ فروردین سال جاری بود که کریمی قدوسی مدعی شد «فایل صوتی در اختیار دارد که در آن حسین فریدون با تقلید صدای رییس جمهور برخی درخواست‌ها را از مدیران دولتی می‌کند.»

با این حال، حسین فریدون در واکنش به این ادعا با تکذیب ادعای تقلید صدای رییس‌جمهور به خبرگزاری برنا گفت: «من از آقای کریمی قدوسی می خواهم اگر چنین فایل صوتی در اختیار دارد یکبار برای همیشه منتشر کنند. این ادعای فردی است که به دروغگویی شهره شده و در چند سال گذشته تقریبا همه ادعاهای او تکذیب شده است، البته این فرد ظاهراً حصار آهنی دارد و شکایت از او هم به جایی نمی رسد به همین دلیل تنها راه اثبات دروغ هایش درخواست انتشار سند است تا مردم بدانند چقدر این فرد حرف های بی پایه و اساس می‌زند.»

هفت) سکونت آیت الله لاریجانی در منزل تشریفاتی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، کریمی قدوسی در رشته توئیتی نوشت: «حضرت آیت الله صادق لاریجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت، شنیده شده حضرتعالی قسمتی از مجموعه تشریفات قوه قضاییه را که برای مهمانان خارجی تجهیز شده، جهت سکونت در تهران انتخاب کرده اید. قرار بر سکونت جنابعالی در منزل مهیاشده برای مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بود. با توجه به جایگاه باارزش جنابعالی در نظام، انتظار مردم ایران این است که زی طلبگی و ساده زیستی همواره مورد توجه مقامات عالیرتبه باشد.»

این سخنان با واکنش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام روبرو شد و این نهاد در بیانیه‌ای مفصل، اعلام کرد که:

«اولا. محل مذکور که پس از ترک منزل سابق که می بایست در اختیار رئیس جدید قوه قضاییه قرار گیرد، قسمتی از مجموعه تشریفاتی قوه قضاییه نبوده و هیچ گاه هم تشریفات قوه قضاییه مهمانان خارجی را در آنجا مستقر نکرده است.

ثانیا. این محل هیچ گونه تجهیزات خاصی فراتر از تجهیزات منازل سازمانی در اختیار مسئولان نظام ندارد.

ثالثا. ساختمان مذکور ساختمانی قدیمی با قدمت بیش از ۵۰ سال است که در دوره مرحوم آیت الله شاهرودی منزل مسکونی معاون اجرایی اسبق قوه قضاییه بوده است.

ادعای مهیا بودن منزل مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی نیز با توجه به ادامه سکونت خانواده محترم ایشان کاملا نادرست بوده و حضرت آیت الله آملی لاریجانی پس از انتصاب از ناحیه رهبر معظم انقلاب برای مدتی پیگیر امکان سکونت در این منزل یا منازل مشابه در منطقه مذکور بودند که متاسفانه امکان پذیر نشد و از طرفی هم هرگز راضی به عسرو حرج بیت شریف مرحوم آیت الله شاهرودی نبودند، رئیس مجمع چه باید می کرد؟

آقای کریمی قدوسی باید از خود بپرسد بر اساس چه اطلاعاتی و چه مجوز شرعی با انتشار سخنان ناصحیح و کذب همت خود را در تخریب مسئولان نظام و مخدوش کردن اذهان عمومی قرار داده است.»

این البه همه حاشیه‌های مربوط به اظهارات کریمی قدوسی در یک سال اخیر نبوده است. وزارت اطلاعات به دلیل پخش فیلم مربوط به دری اصفهانی در صحن مجلس، رئیس دولت اصلاحات به خاطر مصاحبه او و ماجرای ملاقات رئیس جمهور وقت با ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان و دادستانی کل کشور به دلیل اظهاراتش درباره لاریجانی و روحانی در یک سخنرانی در شهر قم، از او به هیات نظارت بر نمایندگان مجلس شکایت کردند و هنوز هم از خاطر نرفته که او کسی بود که فهرستی ادعایی از هفتاد مسئول فعلی و سابق کشور را که در مرحله بررسی بود، به عنوان فهرست دوتابعیتی‌ها منتشر کرد و البه خبرنگاری که کریمی قدوسی این فهرست را برای انتشار به او ارایه کرده بود، چندی بعد در میانه سفر وزیر خارجه به چند کشور اروپایی، پناهندگی سیاسی گرفت.

حالا واقعا باز هم باید این سوال را پرسید که با وجود هفت خبر کذب علیه ارکان نظام از رئیس جمهور و سپاه گرفته تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و هم‌چنین با توجه حواشی دیگری که ذکر آن رفت؛ باز هم شاهد مماشات از سوی قوه قضاییه در بررسی پرونده‌های کریمی قدوسی یا حتی تساهل در زمینه بررسی صلاحیت او در شورای نگهبان خواهیم بود؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
14
3
تمام ادعا هاش درست بوده که نتوانسته اید محکومش کنید.
ناشنای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
2
15
مقصر مردم هستند که به چنین ... رای میدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
2
12
وظیفه هیات نظارت بر نمایندگان دقیقا چیست؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
2
17
معاینه جسمی روانی روحی اجتماعی شود .
افسوس خواهند خورد. چرا از ممنوع کردن تریبون ان غافل بودند .
ناشناس
|
Austria
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
2
16
خوب این هم یه نوع نان خوردن است.دروغ گفتن و تهمت زدن.در ضمن مالیات هم ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
11
4
اگر دروغ میگوید چرا از ایشان شکایت نمیکنید شاید سندی داشته باشد که از شکایت کردن از ایشان صرفنظر میکنید مگر از عباسی شکایت نکردید و او را زندانی کردی امروز هم قوه قضائیه با کسی رودربایستی ندارد مگر هم اکنون دو نفر از نمایندگان مجلس زندانی نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
2
15
پینوکیو ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
چرا به پینوکیو توهین میکنی؟ دیواری کوتاه تر از اون نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
3
2
تمام حرفهای کریمی درست در آمد ....
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
اگر مردم دراطلاعاتی که بیان شد دقت کنند به صحت حرف های کریمی قدوسی پی خواهند برد.وطرفداری بیش ازحداین سایت خبری.چرا یک نماینده با دروغ خواسته باشد خودش رو خراب کنه؟
یا دولت چراشکایتی نکرد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین