کد خبر: ۶۱۸۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷

فرمانده مرزبانی کشور: گارد ساحلی شیلات در جزیره کیش تشکیل می شود

فرمانده مرزبانی کشور گفت: گارد ساحلی شیلات در جزیره کیش تشکیل می شود.
فرمانده مرزبانی کشور: گارد ساحلی شیلات در جزیره کیش تشکیل می شود
آفتاب‌‌نیوز :

سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از دریابانی جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج فارس در جزیره مرجانی کیش اظهار داشت: مرزبانی مسؤولیت حفاظت از مرزهای کشور را بنابر معاهدات و پروتکل های مرزی بر عهده دارد.

وی افزود: خلیج فارس با روابط دیرینه ای که ملت های این منطقه با یکدیگر دارند در امنیت کامل است و تنها مواردی همچون قاچاق در حوزه های مختلف سوخت، کالا، سلاح، انسان و صیدهای غیرمجاز و حضور ناوهای جنگی کشورهای بیگانه در منطقه،که این امنیت را برهم می زند.

فرمانده مرزبانی ناجا با هشدار به کسانی که با انجام قاچاق در حوزه های مختلف مخل امنیت منطقه می شوند، تاکید کرد: با کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه با تامین بسترهای قاچاق مانند کارگاه های ساخت مخازن قاچاق کالا و سوخت را به وجود می آورند و هم کسانی که اقدام به قاچاق می کنند و سرمایه های کشور و مردم را می فروشند برخورد قاطع صورت می گیرد.

سردار رضایی ادامه داد: زیرا آنان علاوه بر جرم هایی که مرتکب می شوند بخشی از نیروی مرزبانی را که باید صرف حراست و حفاظت از مرزهای کشور شود از بین می برند.

وی با اشاره به حضور نامشروع ناوگان های فرا منطقه ای در خلیج فارس اظهار داشت: ملت های شمال و جنوب خلیج فارس از اینکه پای نحس دشمنان به خلیج فارس بازشده است ناخرسند هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه حضور و قدرت نمایی آمریکا در این منطقه کار جدیدی نیست و آنچه آن ها به نمایش می گذارند قدرت نمایی ظاهری و پوچ است، افزود: هدف آن ها تنها کسب منافع مادی شخصی است و با این نمایش های توخالی نمی توانند در منطقه ایجاد ترس و تاامنی برای ما و منطقه داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه منطقه خلیج فارس، منطقه ای امن است و ما طی چهل سال گذشته در برابر هر گونه تجاوز و زیاده خواهی دشمنان ایستاده و این را ثابت کرده ایم اضافه کرد: نمایش های دشمن صرفا یک قلقلک انتخاباتی و پرداخت بخشی از بدهی خود به کشورهایی است که دلارهای نفتی آن ها را خرج کرده است و ملت های منطقه کاملا به این امر واقف هستند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ها و نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل باید در این حوزه ورود کرده و به وظایف قانونی خود عمل کنند تاکید کرد: حضور ناوگان های آمریکا و کشورهای فرا منطقه ای در حوزه خلیج فارس نامشروع است و مراجع قانونی مانند سازمان ملل باید پاسخ ملت ها را در نارضایتی از این حضور بدهند.

فرمانده مرزبانی ناجا از دستگاه دیپلماسی کشور و دیگر ارگان ها و نهادهای دولتی خواست تا در این حوزه ورود کرده و خروج نیروهای فرا منطقه ای را از خلیج فارس در راستای تامین امنیت منطقه خواستار شوند

رضایی تاکید کرد: آرمان جمهوری اسلامی ایران دوستی و مودت با کشورهای همسایه است و به همه خود فروختگان و نوکران استکبار جهانی می گوییم که از تاریخ عبرت بگیرند.

وی با بیان این خبر و با اشاره به اینکه در تمامی مناطق مرزی ساحلی این گارد تشکیل شده است افزود: دستور لازم در راستای تشکیل این گارد داده شد و به زودی و ظرف یک ماه آینده اقدامات عملی در این حوزه صورت گرفته و این گارد با هدف تامین امنیت صیادی در منطقه و برخورد با عواملی که مخل امنیت و آرامش صیادی و تجاوز به آب های منطقه ای صید در جزیره هستند تشکیل می شود.

رضایی تاکید کرد: برابر قوانین و دستورالعمل های نیروهای مسلح و سازمان های بین بخشی و شیلات بخشی از وظایف انتظاماتی در حوزه دریا توسط این گاردها با حمایت و پشتیبانی مرزبانی و دریابانی مدیریت می شود

وی همچنین گفت: افزایش توان و تقویت مرزبانی به ویژه دریا در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی طبق منویات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در دستور کار کلیه نهادهای کشور قرار دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به افزایش 7 فروند شناور 60 فوتی حیدر به ناوگان دریابانی کشور ادامه داد: در ادامه سال نیز 6 فروند دیگر به ناوگان مرزبانی دریایی کشور افزوده می شود.

رضایی با اشاره به گسترش امکانات و تجهیزات مرزبانی از آماده سازی طرح جامع با همکاری تمامی نهادهای کشور و قوای سه گانه و همراهی مجلس خبرداد و افزود: ظرف مدت 3 تا 5 سال آینده جمهوری اسلامی ایران دارای یک مرزبانی کاملا متناسب از نظر ساختمان ها، ابنیه، پاسگاه های مرزی، امکانات و تجهیزات الکترونیکی واپتیکی کامل و شناورها و حوضچه‌ها و جاده ها خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تقویت دیپلماسی مرزی به ویژه با کشورهای همسایه نیز تاکید کرد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در حوزه دیپلماسی مرزی دارای یک دیپلماسی تعریف شده، فعال و تاثیر گذار با کشورهای همسایه است.

فرمانده مرزبانی ناجا با قدردانی از صیادان، مرزنشیان و فعالان حوزه تجارت دریایی در رعایت مقررات و قوانین دریایی و مرزی تاکید کرد: رعایت قوانین مرزی توسط صیادان، مرزنشینان و تجار موجب کاهش جرائم مرزی در کشور شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین