کد خبر: ۶۱۸۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

کرملین: هر وقت مرگ البغدادی قطعی شد می‌توان درباره نبرد ترامپ با تروریسم بحث کرد

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین می‌گوید هرگاه خبر آمریکایی‌ها در خصوص کشتن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش تائید شود، آن‌وقت می‌توان در مورد نیرد ترامپ با تروریسم سخن گفت.
کرملین: هر وقت مرگ البغدادی قطعی شد می‌توان درباره نبرد ترامپ با تروریسم بحث کرد
آفتاب‌‌نیوز :

این جملات رو خبرگزاری اسپوتنیک، روز دوشنبه به نقل از سخنگوی کرملین منتشر کرده است. وزارت دفاع روسیه نیز شب گذشته درباره صحت خبر مرگ سرکرده گروه تروریستی داعش ابراز تردید کرده بود.

ادبیات سخنگوی کرملین نشان می‌دهد که روس‌ها همچنان درباره صحت خبر کشته شدن البغدادی در عملیات نظامیان آمریکایی تردید دارند.

پسکوف تصریح کرد: «اگر اطلاعات در خصوص نابودی البغدادی به تائید برسد، آن‌گاه ما می‌توانیم درباره کمک جدی رئیس‌جمهور ایالات متحده در نبرد علیه تروریسم سخن بگوییم.»

وی با این حال تائید کرده است که نیروهای روس هواپیماها و پهپادهای آمریکایی را در حین ماموریت در منطقه شناسایی کرده بودند.

شامگاه یکشنبه به وقت تهران، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری رسما ادعا کرد که واشنگتن در یک عملیات ویژه موفق شده است البغدادی را در شمال غرب سوریه از بین ببرد. به گفته او البغدادی با منفجر کردن جلیقه‌اش، خود و سه فرزندش را کشته است.

وی همچنین از نقش روس‌ها نیز تشکر کرد و گفت آنها فضای منطقه‌ای را که در اختیار داشتند به روی نیروهای عملیات‌کننده آمریکایی گشوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین