کد خبر: ۶۱۸۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

عبدالمهدی برای حضور در پارلمان عراق شرط گذاشت/آغاز به کار دادگاه ویژه مبارزه با فساد

در پی موافقت پارلمان عراق با حضور نخست‌وزیر این کشور در پارلمان برای پاسخگویی به سؤالات درخصوص تحولات اخیر، عبدالمهدی برای حضورش در این جلسه شرط گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، پارلمان عراق روز سه‌شنبه با حضور عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور در جلسه پارلمان موافقت کرد.

پارلمان عراق سه شنبه اعلام کرد که جلسه تا زمان حضور عبدالمهدی ادامه دارد.

این درحالی است که عبدالمهدی حضور خود در پارلمان را به پخش زنده جلسه مشروط کرد.

بغداد و استان‌های دیگر از ۲۵ اکتبر شاهد تظاهرات گسترده علیه فساد و وضعیت اقتصادی هستند.

همچنین پارلمان عراق در جلسه روز سه شنبه خود برخی امتیازات نمایندگان و مصونیت پارلمان از هر نماینده که متهم به فساد است را لغو کرد.

از سوی دیگر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق پس از دریافت پیام نخست وزیر عراق، از رقیب خود، هادی العامری رهبر سازمان بدر دعوت کرد برای برکناری دولت این کشور به او ملحق شود.

رهبر جریان صدر عراق روز دوشنبه از عبدالمهدی خواسته بود انتخابات زودهنگام را اعلام کند اما عبدالمهدی روز سه‌شنبه مخالفت خود را با این درخواست اعلام کرد و گفت که نمی‌تواند این کار را انجام دهد و پارلمان باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

در همین راستا عبدالمهدی روز سه‌شنبه اعلام کرد که دادگاه مرکزی مبارزه با فساد به دادگاه‌های تجدیدنظر در تمامی استان‌ها دستور داده دستور بازداشت و ممنوع السفر کردن متهمان به فساد را صادر کنند.

سعد الحدیثی، سخنگوی رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که از بین بسته اصلاحات دولت فعال‌سازی دادگاه ویژه مبارزه با فساد است و این دادگاه از چند روز اخیر کار خود را شروع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین