کد خبر: ۶۱۹۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

دومین وزیر کابینه ژاپن استعفا کرد

وزیر دادگستری ژاپن روز پنج‌شنبه به عنوان دومین وزیر مستعفی دولت "آبه شینزو" در یک هفته گذشته کناره گیری خود را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

پس از انتشار رسانه ای اخبار مبنی بر اینکه دفتر «کاتسویوکی کاوائی» وزیر دادگستری ژاپن هدایایی مانند سیب زمینی و ذرت را به بخش های انتخابیه اهدا کرده است، وی امروز (پنج شنبه) از ادامه همکاری با دولت توکیو کناره گیری کرد.

به گزارش رویترز، استعفای وزیر دادگستری ژاپن در حالی منتشر می شود که شش روز پیش «ایسشو سوگاوارا» وزیر تجارت و صنعت دولت توکیو نیز که به نقض قوانین انتخاباتی متهم شده بود، از دولت ژاپن کناره گیری کرد.

دومین وزیر کابینه ژاپن استعفا کرد

قانون انتخاباتی ژاپن سیاستمداران را از ارسال هرنوع هدیه و پول به رای دهندگان در حوزه های انتخاباتی منع می کند.

به گفته ناظران سیاسی، استعفای وزرای ژاپن در حالی همچنان ادامه دارد که "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن هفته قبل به عنوان نخستین نخست وزیر توکیو با طولانی ترین دوران نخست وزیری انتخاب شد.

انتظار میرود در صورت عدم توقف روند استعفای وزرای ژاپن، ضربه شدیدی بر اعتبار کابینه شینزو وارد شود.

نخست وزیر ژاپن در جمع خبرنگاران برای دومین بار در ظرف یک هفته از مردم ژاپن عذرخواهی کرد و گفت که مسئولیت انتصاب این دو وزیر را در کابینه‌ای که ماه گذشته تجدید شده، بر عهده می‌گیرد.

وی بعد از پذیرش استعفای کاوائی وزیر دادگستری تصریح کرد: بعنوان فردی که وی را منصوب کردم، مسئولیت آن را برعهده می‌گیرم و به خاطر آن از ملت عذرخواهی می‌کنم. من می‌بایست انتقادات تند از این اوضاع را بپذیرم و سخت‌تر از همیشه تلاش کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین