کد خبر: ۶۱۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۲

تدبیر یک سازمان برای مهار اجاره مسکن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور، از معافیت مالیاتی واحد‌های مسكونی استیجاری تا سقف 150 مترمربع در تهران و 200 مترمربع در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: رشد افسار گسیخته اجاره بهای مسكن ایجاب می‌كند تا این سازمان تدابیر مناسبی را برای بهره‌مندی كلیه مالكان واحد‌های استیجاری از تسهیلات قانونی به اجرا درآورد. 

محمد متین خاطرنشان كرد: اعلام اخبار مرتبط با معافیت‌های مربوط به واحد‌های مسكونی استیجاری از جمله تدابیر اولیه‌ای است كه می‌تواند بر كاهش اثرات روانی حاكم بر بخش مسكن، تاثیر مثبتی داشته و كلیه مالكان واحد‌های استیجاری و مستاجران به اطلاع به موقع از آن، نسبت به بهره‌مندی از این معافیت‌ها اقدام كنند.

متین خاطرنشان كرد: همچنین تمام صاحب خانه‌هایی كه فقط از درآمد اجاره مسكن امرار معاش می‌كنند، درآمد ماهانه آن‌ها تا سقف 227 هزار تومان و سالانه دو میلیون و 724 هزار تومان نیز از مالیات بر درآمد اجاره املاك معاف است.

وی افزود: مالكان مجتمع‌های مسكونی دارای بیش از سه واحد استیجاری كه با الگوی مصرف مسكن بنا به اعلام وزارت مسكن و شهر‌سازی ساخته شده یا می‌شوند، در طول مدت اجاره از 100 درصد مالیات بر درآمد املاك اجاری معاف هستند. 

متین همچنین یادآور شد: معافیت مربوط به 150 مترمربع یا 200 مترمربع فقط به واحد‌های مسكونی تعلق می‌گیرد كه كاربری ملك آن‌ها مسكونی بوده و هم در عمل برای سكونت از آن استفاده شده باشد و گرنه مشمول این معافیت نخواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین