کد خبر: ۶۱۹۵۷۷
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
پشت پرده انتقال از دامپزشکی به پزشکی

ماجرای رانت عجیب ۱۳۴ استادزاده؛ دام‌پزشکی قبول شوید پزشکی بخوانید!

 آقای استاد محترم دانشگاه آزاد! اگر فرزندتان توانمندی قبولی در رشته پزشکی را داشت که قبول می شد. بنابرکدام منطق حالا که نتوانسته در پزشکی قبول شود، چون پدرش استاد دانشگاه است برود سر کلاس پزشکی؟! واقعا منطق این «ویژه خواری» چیست؟/یک نماینده مجلس در واکنش به ماجرای رانت عجیب 134 استادزاده می‌گوید: در این موضوع دست مجلس بسته است.
آفتاب‌‌نیوز :

انتقال 134 فرزند استادان دانشگاه آزاد از رشته دام پزشکی به پزشکی بدون حد نصاب نمره خبری تکان دهنده است که روزهای قبل در رسانه ها منتشر شد، چرا که بنابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرزندان هیئت علمی دانشگاه ها می توانند با کسب درصد 5/92 نمره از دانشگاهی به دانشگاه مبدأ محل کار والدین منتقل شوند.همچنین مصوبه تغییر رشته منوط به کسب همین میزان نمره است اما فرزندان برخی افراد که علاوه بر استادی دانشگاه مسندهای دیگری هم دارند، توانسته اند با دور زدن کنکور پزشکی وارد دانشگاه شوند و در این رشته تحصیل کنند.

ماجرا چه بود؟

آن طور که بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته است، در سال ۹۶ اتفاقی عجیب در دانشگاه آزاد برای تغییر رشته گروهی خاص از دانشجویان اتفاق افتاده است که فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد بتوانند بنابر انتخاب خودشان، اما با شروطی تغییر رشته بدهند، برای مثال فرزند یک عضو خاص از هیئت علمی دانشگاه آزاد که در رشته دام پزشکی پذیرفته شده است، در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهد.به گفته بنیادی این مصوبه مربوط به ریاست قبلی دانشگاه آزاد است، اما اجرایی‌شدن روند انتقال و تغییر رشته دانشجویان فرزند اعضای هیئت علمی در سال ۹۷ و ریاست جدید دانشگاه رخ می‌دهد.

ماجرای رانت عجیب ۱۳۴ استادزاده؛ دام‌پزشکی قبول شوید پزشکی بخوانید!

انتقال همچنان ادامه دارد؟

لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره تخلف انتقال استادزاده ها از دام پزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد گفت: از یک سال و نیم پیش بدون اطلاع وزارت بهداشت نقل و انتقالاتی بدون حداقل شرط از رشته دام پزشکی به پزشکی انجام شده است، باید برای این کار امضای دو وزیر و رئیس دانشگاه را می‌داشتند که لااقل وزیر بهداشت این را امضا نکردند البته دکتر طهرانچی اشکالاتی به مصوبه دانشگاه آزاد گرفته بودند.

وزارت علوم موافق است!

وی ادامه داد: فرزندان اعضای هیئت علمی در طول یک سال و نیم برای گرفتن مجوز به ما مراجعه و مدارکی ارائه کردند که دانشگاه آزاد و وزارت علوم با انتقال موافق است و اگر وزارت بهداشت موافقت کند انتقال ها انجام می شودو در مسیر بررسی دریافتیم که نقل و انتقالاتی بدون مجوز وزارت بهداشت انجام شده است.

چیزی به عنوان سهمیه هیئت علمی نداریم

وزیر بهداشت هم در واکنش به جنجال ها درخصوص جا به جایی فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به باشگاه خبرنگاران گفته است: چیزی به عنوان سهمیه هیئت علمی نداریم و فقط جابه جایی فرزندان اعضای هیئت علمی از دانشگاه و رشته به دانشگاه و رشته دیگر صورت می گرفت و مواردی منتسب به این مقررات در حال انجام بود که از دو ماه پیش من دستور لغو آن را دادم چرا که هیچ کس حق ندارد خارج از بضاعت و پتانسیل خود از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کند.

پشت پرده انتقال از دامپزشکی به پزشکی

در حالی که معاون آموزشی وزارت بهداشت از ادامه درخواست های انتقال و وعده دانشگاه آزاد سخن گفته بود اما طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گفت: این مصوبه مربوط به سال ۹۶ بوده است و در سال ۹۷ و ۹۸ موردی برای انتقال نداشتیم.همچنین در مصاحبه ای طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد ضمن افشاگری، پای آقازاده‌های وزارت بهداشت را به میان کشید و گفت: در سال ۹۵ دو نفر از مدیران وقت وزارت بهداشت که فرزندان آن‌ها در رشته دام پزشکی قبول شده بودند، قصد تغییر رشته از دام پزشکی به داروسازی را داشتند که با توجه به نداشتن حداقل نمره این کار انجام نشد.

خواسته مدیران ارشد وزارت بهداشت!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: منشأ مصوبه درخواست برخی از مدیران ارشد وزارت بهداشت بوده است که حتی پیگیر اجرای خواسته خود در سال ۹۷ بودند که این اجازه به آن ها داده نشد و مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه در اسفند ماه ۹۷ لغو و با دستور دکتر نمکی وزیر بهداشت مبنی بر لغو مصوبه کمیسیون موارد خاص وزارت بهداشت در سال ۹۷، موضوع کاملاً منتفی شد.

 دیده بان شفافیت

احمد توکلی رئیس سازمان دیده بان شفافیت ضمن نامه ای به رئیس دانشگاه آزاد به رئیس دیوان عدالت اداری نیز نامه‌ای نوشت و خواستار رفع تبعیض به نفع فرزندان استادان علوم پزشکی و لغو مجدد مصوبه کمیسیون خاص وزارت بهداشت شد.در نتیجه مرکزپژوهش های مجلس پس از اطلاع از ماجرای رانت و بررسی تخلفات رخ داده، موضوع را به رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گزارش می کند.رئیس کمیسیون نیز از وزیر بهداشت درخواست می‌کند که با توجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی خارج از اختیارات و صلاحیت قانونی خود، با وضع ضوابطی مغایر با دستورالعمل اجرایی قانونی عمل کرده، مصوبه کمیسیون موارد خاص را لغو کند.

رأی دیوان عدالت به ادامه رانت تحصیلی

اما چندی بعد، جمعی از ذی نفعان امتیاز طلب شکایت خود را به دادرس شعبه 45 دیوان عدالت اداری بردند و در نتیجه دادنامه ای با نامه شماره 520.505 مورخ 98.6.11 صادر شد که متضمن دستور توقف موقت اعمال نامه معاون آموزشی وزارت بهداشت است. به عبارتی از رفع تبعیض جلوگیری شد تا رانت فعلا ادامه یابد!

البته گویا وزیر بهداشت، طی نامه ای به رئیس دیوان عدالت اداری رفع اثر از دستور موقت صادر شده را درخواست کرده است.

اما اکنون لغو رانت تحصیلی که در روزهای گذشته با نظر موافق وزرای علوم، بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد همراه بوده، به دستور شعبه 45 دیوان عدالت اداری به صورت موقت متوقف شده است. باید منتظر ماند و دید که بالاخره تکلیف این اقدامات خلاف قانون چگونه مشخص می شود؟ آیا دانشجویانی که به گونه ای توانستند کنکور پزشکی را دور بزنند همچنان به تحصیل خود ادامه می دهند و همچنان با رانت والدین خود به تحصیل می‌پردازند و پزشک می شوند؟!

نماینده مجلس: دست مجلس برای لغو این قانون خالی است

حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت دیروز درباره این موضوع گفت: این از مجموعه قوانینی است که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی شده است بنابراین مجلس حق ورود و لغو آن را ندارد.وی افزود: از آن جایی که توصیه ها این است که مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبات یکدیگر تداخلی ایجاد نکنند لغو چنین مصوبه ای بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بوده و دست مجلس در این زمینه خالی است.نماینده زاهدان درمجلس با بیان این که موضوع ورود دیوان عدالت اداری به این پرونده هم مسئله ای است که لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن رسیدگی کند اظهار کرد: ای کاش این اتفاق نمی افتاد و چنین مصوبه ای باعث بروز حاشیه هایی این چنین نمی شد اما باید توجه داشت که این تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای اهمیت قائل شدن به استاد و دلگرم کردن آن ها برای حضور در کشور و جلوگیری از فرار مغزها بوده نه اسبابی برای سوءاستفاده.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
15
توی وزارت نفت هم شاگرد .... باشید یک شبه جانشین وزیر می شوید و جان و مال ....کارکنان نفت می افتد دستتان. خدای تجربه و کاردانی و درستکاری هم باشید جایی ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
1
2
عجیبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
17
نظرتون راجع به بچه پولدارهایی که خارج از کشور فرستاده میشن و بی کنکور میشن دکتر و برمی گردن اینجا فخر میفروشن و شاهی می کنن چیه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
1
18
چرا رودر بایستی دارید شما که قدرتش را دارید یک دفعه نظام طبقاتی اعلام کنید و خودتان را راحت کنید
پاسخ ها
Asad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
مگه حالا طبقاتی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
6
فرقی نمیکندچون تازه بدوران رسیده هاکه قبلا .....بودندعادت دارندانسان راهم به چشم ... ببینند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
8
مسئله اینه که اینها می خواهند فردا بیماران را درمان کنند. یادمان باشه بعد از این که خواستیم بریم دکتر اول از همه نوع قبولیشو بپرسیم بعد اجازه بدیم ما رو معاینه کنه
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
8
هر چند وزیر امضا کرده باشد این کارشان چون کنکور رتبه پزشکی نیاوردن رانت است یا از خارج چند واحد پزشکی خریدن آمدن میگویند قانون است این قانون نیست این رانت است که خودتان قانونش کردین باعث میشد بچه‌های کنکور افسرده شوند از این رانت ها هر کسی در هر دانشگاهی دارد تحصیل میکند باید از دانشگاه اخراج باشند در هر سالی این رانت اتفاق بیفته کاری نکنید ما اولیا بچه ها از عدالت در این کشور نا امید بشیم در ضمن وظیفه دارید عوامل این رانت ها را با نمایندگان بچه‌های کنکوری را در سیما صحبت کنیم
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
12
لطفا به جای توهین به دامپزشکان محترم بسا دروس پزشکی وحتی بیشتر وسختری هم باید پاس کنند وبا معدل بالا مجوز مطب می‌گیرند و در عوض بسیاری پزشکان محترم ما به لطف سهمیه‌های مختلف چون نمی توانند نمره خوبی بیاورند با معدل 14 به بالا مجوز مطب به آنها داده می‌شود به سهمیه ها ی مختلف اعتراض کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
مردم ما در برابر فهمیدن خیلی چیزا مقاومت میکنن شما حرص نخور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
1
0
بعید نیست
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
1
رانت خوری آشکاری است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
4
منطق این «ویژه خواری» چیست؟
علوم پزشکی تهران در کیش و علوم پزشکی بهشتی در قشم .
مصوبه تبانی شده بامجلس یا با فریب دادن مجلس . بیش از ده سال پزشک ضعیف پر خطا و مرگ اور و..... پولی تربیت می کنند .
برخی مسولان هم در ملکوت خیالی خوش گذرانی میکنند و از زمین غافل .
جرجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
4
دانشگاه آزاد! اگر فرزندتان توانمندی قبولی در رشته پزشکی را داشت که قبول می شد.

دانشگاه تهران در پانزده سال قبل یک یا دو دوره با مصوبه وزارت بهداشت از مقطع لیسانس علوم. دانشجوی پزشکی گرفتند( گفتند ایتالیا برای مهاجران با پول می کند ) بعد فزندان مسولان دانشگاه تهران و وزارت خشنود شدند فرزندانشان وارد پزشکی شد و صدای دیگران درامد
طرح توقف و قرار بود این خطا به نقطه صفر برگردد. که معلوم نشد .......
حیرت زده.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
1
4
کاش آقای رییسی به این قضیه هم واردشود ومسببین این ظلم وبی عدالتی را اخراج وبازداشت کندواون تحفه ها هم ازپزشکی اخراج شوند کاش.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
2
این فرهنگ خارجی نیست بلکه تولید داخل است.
ناشناس
|
Turkey
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
5
جرات دارید اینها را بنویسید
من فارغ التحصیل سال 77 دانشگاه صنعتی شریف هستم معدل لیسانس من زیر دوازده است خجالت هم از این بابت نمی کشم نمره مال دانشجو است از صفر تا بیست البته معدل متوسط دانشکده من که در هر کلاس ما در ان زملن دست کم ده دانشجو از مدارس تیزهوشان و المپیادی ها حضور داشتند در دانشگاه شریف سیزده بود
در هر صورت طبق قوانین ان زمان فارغ التحصیلی من و خیلی افراد دیگر مجاز بوده و طبق قوانین بعدی کسانی که با قوانین قبل از سال 86 فارغ التحصیل شده بودند از تمام مزایای مدرک خود جهت استخدام و ادامه تحصیل بهره مند می گردند و البته در دلنشگاه صنعتی شریف هنوز این اجحاف در حق دانشجویان می شود که چنان چه گیر استاد بدخلقی بیفتید و لطف کند بارها وبارها در درسی به شما صفر بدهد تمام ان صفرها و تک ها یا مواردی که حق امتحان دادن از شما گرفته شده است در معدل شما محاسبه می گردد
در هر صورت به دلیل اینکه منع قانونی وجود نداشت من در سال 81 در کنکور ارشد شرکت کردم که در ان سال شرط تاثیر معدل هم امده بود در نتیجه من علی رغم درصدهای بالا در تهران قبول نشدم و موفق به ورود به یکی از دانشگاه های مراکز استان شدم در آن دانشگاه که اتفاقا فارغ التحصیلان گل و بلبل تعدادی از دانشگاه های سراسری با معدل های انچنانی هم دانشجو بودند بنده در مقاطع ارشد و دکتری در کل رشته ها شاگرد اول بودم با معدل بالای هجده و بالای نوزده که البته در ان زمان رسم بود که نمره پایان نامه هم در معدل تاثیر داده نمی شد وگرنه معدل من بالای نوزده بود
به هر حال پس از فارغ التحصیلی و ضمن آن بارها به دلیل معدل مقطع کارشناسی درخواست من برای بورس شدن یا استخدام رد شد
و من با این که شاگرد اول بودم از هیچ مزیتی نتوانستم استفاده کنم
در سال 90 به استخدام یک مرکز علمی کوچک درامدم و اتفاقا همکاران بنده عده ای از بورسیه های انچنانی بودند در هر حال به کار انها کاری نداشتم تا سال 94 که درخواست تبدیل وضعیت به رسمی ازمایشی دادم طبق ایین نامه های وزارت علوم کارنامه من از این همکارا ن بسیار بهتر بود در نتیجه به مدت هفت سال من را پا در هوا نگه داشتند و مدارک من را ناقص ارسال کردند یا نکردند تا من نتوانم تبدیل وضعیت یا ارتقا بیابم اما چرا؟ به دلیل اینکه شخصی به نام دکتر .... که در وزارت علوم ذی نفوذ است دامادی دارد به نام .... که این داماد که سنا از من بزرگتر بود در چهل و یک سالگی تازه در مقطع دکترا با جعل سند شروع به تحصیل کرد و سال ها علی رغم اینکه دانشجوی دوره دکترای دانشگاه .... بود همزمان مربی پیمانی بدون ماموریت تحصیلی و حقوق معاونت دریافت می کرد بدون داشتن حکم رسمی از وزارت علوم
ظاهرا اینها بده بستان های بین اعضای هیات امنای منطقه یک پژوهشی بود و تا زمانی که داماد فارغ التحصیل نشده و تبدیل وضعیت ننی شد احدی نباید در این مرکز تبدیل وضعیت می شد تا اینطور استدلال شود که این مرکز نیازمند تحصیل داماد چهل و چند ساله ی اقای دکتر .... است
به هر تقدیر این کش و قوس ادامه یافت و مجموع نمرات من از مرز ارتقا به دانشیاری هم گذشت
در دو سال اخر فردی را پیدا کردند به نام ....... که به او از بابت هر مقاله هزار دلار امریکا پرداخت شد تا برای سه نفر از این دوستان با احتساب اقای داماد در ژورنال های معتبر مقاله چاپ شود و شد
من هم به راه خودم رفتم اعتقادی هم به پرداخت پول به سردبیر مجلات خارجی نداشتم
تا یک سال قبل اینها حکم اخراج به من دادند و ادعا کردند که من مدارک تحصیلی ام جعلی است
روی این تنها حکم کتبی انها من اعتراض کردم و البته هر بار تا وزارت علوم مدارک بردم و اوردم جایی هم ادعا نکرده ام که معدل من بیشتر از مقدار درج شده در اصل مدرکم است
در هر صورت برای اینکه من را از پیگیری کارم منصرف کنند همین دوستان من را با انگ جاسوس به اطلاعات و جاهای دیگر برای بازجویی حواله دادند که ان هم به خیر گذشت
این دفعه این نشد ادعا کردند که من مجوز استخدام نداشته ام
و انقدر قضیه را کش دادند تا در حالی که نزدیک به دوسال است که پرونده من از مرکز استان برای تبدیل وضعیت به وزارت علوم رفته است
اکنون وزارت علوم جلوی ادامه کار من را بگیرد چون می گویند و بعد از دو سال که از شکایت بنده گذشته دوباره کشف کرده اند که معدل لیسانس من کم است و باید جا برای افرادی با معدل های مشعشع باز شود
اما حرف من جدای این که می دانم دکتر .... دم چه کسی را در وزارت علوم و در مرکز جذب دیده است
این است که بهتر است وزارت علوم در ان دانشگاهی را که من معدل زیر دوازده دانشگاه شریف در نقاطع تحصیلات تکمیلی ان شاگرد اول می شوم گل بگیرد در ان دانشگاه هایی را هم که دانشجوهای دکترای من فارغ التحصیل شدند و در انها شاغلند گل بگیرد در ان دانشگاه های تراز اولی را هم که ان سه نفر با زور دکتر .... از انها فارغ التحصیل شدند گل بگیرد چون من در ژورنالی با ایمپکت بالای سه مقاله چاپ می کنم چون من هستم یک فارغ التحصیل شریف با معدل لیسانس ده و هفتاد و نه صدم و آن مشعشع هایتان از ان سه دانشگاه مشعشع دانه ای هزار دلار پول دادند به چاپ مقاله هایشان در ژورنال های با ایمپکت فاکتور یک و نیم
چون من فارغ التحصیل شریف هستم معدلم ده هم باشد مدرکم قانونی است و در چهل و یک سالگی چون داماد دکتر .... نبوده ام من را در دوره دکترا قبول نکرده اند
وزارت علوم در این پرونده در خیلی جاها را باید گل بگیرد اما دهان من را نمی تواند ببندد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
فکر می کردم وضعیت وزارت علوم بهتر از وزارت بهداشت باشد. واقعا وضعیت ناراحت کننده ای است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
4
این مسئله نه فقط در مراکز علمی بلکه در همه جا هست . در هر مرکزی یک عده باند درست کرده اند و همه چیز را بین خودشون تقسیم می کنند با بقیه با قانون با انصاف و با هیچ چیز کار ندارند. فقط میز پست و دریافتی برایشان مهم است. چون تقریبا همه با چنین رویکردی به جایی رسیده اند اگر اعتراض هم داشته باشی گوش شنوایی پیدا نمی کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
4
امیدوارم از پزشکی دامپزشکها به پزشکی دامها نرسیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
1
جالب اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده برای حل معضل کنکور با ذینفعان جلسه گذاشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
2
خوشا ایران و وضع بی مثالش. خداوند نگه دارد زوالش.
عداالت
|
Turkey
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
4
فقط میتوانم بگویم خداوند ازتونن نگذره با اینهمه بی عدالتی که در حق ما بچه کنکوریها انجام شد
مری فروزش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
1
2
همین امسال دانشگاه علوم پزشکی فسا ،دو نفر از فرزندان اساتید و رییس دانشگاه از دامپزشکی اومدن پزشکی که اصلا در این حدود نبودن.فقط خدا از سرشون نگذره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
1
3
مگه رانت عجیب هم داریم؟ مگه دیگه رانتی هم تو این کشور هست که عجیب باشه و ملت تعجب کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
اشتباه منفی دادم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
1
آخه هنوز این بچه پولدار هارو نریختن بیرون همه کلاس های مجازی شرکت میکنن با اکانت خودشون آب از آسیاب بیوفته به ادامه تحصیلشون ادامه میدن مدرک میگیرن این ۱۳۴ نفر بچه های عضو هیئت علمی نازنین ،به خدا مملکت ما بی قانون شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین