کد خبر: ۶۲۰۸۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳

عضو خبرگان رهبری: منابع و منافع عراق را آمریکا می‌برد ولی ایران به مردم عراق خدمت می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه منابع و منافع عراق را آمریکا می‌برد و جمهوری اسلامی به مردم عراق خدمت می‌کند،گفت: ترامپ رسماً اعلام کرد که نفت سوریه در خدمت ما است،در عراق همین‌گونه است و پایگاه‌های آمریکایی ثروت مردم عراق را غارت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سید‌علی میرحسینی اشکوری در جلسه درس فقه اظهار داشت: موضوعاتی که در عراق وجود دارد سبب دغدغه و نگرانی شده است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود:خداوند به درون انسان‌ها آگاه است و می‌داند واقعاً قصد پیروی از خدا و رسول اکرم و معصومین راداریم یا خیر،فتنه و فساد و آشوبی که برخی افراد نادان و جاهل به پا می‌کنند تنها به آن‌ها آسیب وارد نمی‌کند و دامن‌گیر می‌شود.

عضو خبرگان رهبری: منابع و منافع عراق را آمریکا می‌برد ولی ایران به مردم عراق خدمت می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای امنیت آرامش جامعه، خداوند در قرآن متذکر می‌شود که به یاد بیاورید زمانی که عده شما کم بود و مورد ستم قرار می‌گرفتید و دلهره و دل‌نگران بودید که از ناحیه دیگران به شما آسیب برسد و خداوند شمارا نصرت و یاری کرد و از رزق طیب‌وطاهرش برای شما ارزانی بخشید.

آیت‌الله اشکوری بیان کرد: مشکلاتی که در عراق ایجادشده و مفاسد اقتصادی و گرفتاری‌هایی که وجود دارد در یک سال اخیر ایجاد نشده بلکه مشکلاتی است که از سال‌های گذشته وجود داشته که برخی از این مشکلات میراث حزب بعث است و همچنین نتیجه اشغالگری آمریکا است.

وی تصریح کرد: وضعیت نابه‌سامان عراق و گرفتاری‌هایی که در این کشور وجود دارد منشاء دارد، از روزی که آمریکا به بهانه مقابله با حزب بعث به عراق حمله کرد همه زیرساخت هارا نابود کرد و تنها جایی که به آن حمله نکرد وزارت نفت عراق بود که علت آن تسلط بر ثروت عراق بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: باید این موضوع برای مردم کشور عراق مشخص شود که اموال و ثروت این کشور دست چه کسی است، افراد مختلفی در میان مسئولان عراق وجود دارد که برخی خدوم و برخی بی‌عرضه هستند و کوتاهی و مفاسد وجود دارد، آن کسی که در حال ضربه اصلی به ملت عراق است و ثروت این کشور را به غارت می‌برد آمریکاست.

آیت‌الله اشکوری بیان کرد: ترامپ رسما اعلام کرد که نفت سوریه در خدمت ما است و به موضوع دیگر توجهی نداریم، در عراق همین گونه است و پایگاه های آمریکایی ثروت مردم مظلوم عراق را غارت می کند و بانک مرکزی عراق دست آمریکا است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری و مردم ایران غیر از دلسوزی و حمایت نسبت به مردم عراق هیچ هدف دیگری نداشتند، منابع و منافع عراق را آمریکا می برد و جمهوری اسلامی به مردم عراق خدمت می کند ولی این موضوع ناسپاسی است که توسط برخی در عراق به تحریک دشمن انجام می‌شود و حوزه علمیه و مردم نجف نباید نسبت به این موضوع سکوت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی از علما در ناصریه عراق توسط برخی افراد ناسپاس عراقی مورد اهانت قرار گرفتند، علما و مراجع و حوزه علمیه عراق در برابر خیانت و سفاهت برخی افراد در عراق سکوت نکرده و مردم را بیدار کنند و مردم را نسبت به عده ای جاهل و نادان که به خیابان ها آمدند و به نفع آمریکا و مصالح آن شعار می دهند بیدار کنند.

آیت‌الله اشکوری خاطرنشان کرد: عده زیادی از مردم عراق در این فتنه کشته و شهید شدند و باید در این زمینه انتقام اصلی را از آمریکا بگیرند و برای هر کشته خود هزار کشته از آمریکا بستانند، حوزه های علمیه و فرهیختگان ایران اسلامی باید یک روز را به عنوان روز همبستگی با ملت مظلوم عراق اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
خدا قوت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین