کد خبر: ۶۲۰۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶

اردوغان: ۳۶۵ هزار پناهجوی سوری از ترکیه به کشورشان بازگشتند

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه خبر داد که ۳۶۵ هزار پناهجوری سوری از ترکیه به سوریه بازگشتند و در «منطقه امن» در شمال این کشور اسکان یافتند.
اردوغان: ۳۶۵ هزار پناهجوی سوری از ترکیه به کشورشان بازگشتند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان طی مراسمی در آنکارا گفت که ۳۶۵ هزار سوری توانستند به منازل خود در مناطقی برگرداند که نیروهای ترکیه امنیت آن را تامین کردند.

وی ضمن اینکه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را موفقت آمیز خواند گفت: بازگشت این تعداد از سوری ها به کشورشان کافی نیست. یا کنفرانس جمع آوری کمک برای آماده سازی مناطق امن برگزار می کنیم یا از طریق طرح ها و برنامه هایمان زمینه بازگشت سوری ها را به کشورشان فراهم می کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه پیش از این نیز اروپایی ها را تهدید کرد و گفت که اگر اوضاع بخوبی پیش نرود، مجبور خواهیم شد، درهای ترکیه را برای رفتن آوارگان به اروپا باز کنیم.

اردوغان ادامه داد: نیروهای ترکیه همچنان به تعقیب و مقابله با سازمان های تروریستی در داخل و خارج این کشور ادامه می دهد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین از سخنان مخالفان این کشور درباره اینکه دلیلی برای ماندن نیروهای ترکیه در سوریه وجود ندارد، انتقاد کرد.

وی گفت: طرف هایی هستند که می خواهند از طریق سازمان های تروریستی ترکیه را غرق خون کنند.

اردوغان درباره فتنه افکنی در ترکیه نیز گفت: هر کس به دنبال ایجاد فتنه در میان مردم ترکیه باشد همانند گذشته تلاشش محکوم به شکست است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش ها برای ایجاد بی ثباتی در ترکیه از طریق اقتصاد نیز تصریح کرد: این تلاش ها محکوم به شکست است و اقتصاد ترکیه همه توطئه ها را خنثی می کند.

اردوغان افزود: ترکیه امروز ۷۰ درصد تجهیزات نظامی و دفاعی خود را با امکانات و توان داخلی خود می سازد و والاترین هدف ما در این راستا این است که صنایع دفاعی و نظامی ما ۱۰۰ درصد تولید داخل باشد.

بدنبال حمله ۱۷ مهرماه ترکیه به شمال شرق سوریه که آن را "چشمه صلح" نامگذاری کرد، بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، جمهوری چک، هلند، نروژ و فنلاند صادرات سلاح را به آنکارا متوقف کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین