کد خبر: ۶۲۱۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

زندان سابق، کارگاه تولیدی شد

رئیس اداره بهزیستی خلخال گفت: ندامتگاه سابق خلخال با حمایت مقام قضایی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان تبدیل به کارگاه تولید پوشاک و محلی برای اشتغال شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم مسروری روز سه‌شنبه در بازدید از کارگاه تولیدی دایر شده در محل ندامتگاه سابق خلخال افزود: با حمایت‌های قضایی و فراهم کردن زمینه راه‌اندازی یک واحد تولیدی در این محل هم‌اکنون در این واحد تولیدی پنج نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی و ۱۱ نفر دیگر مشغول بکار شده‌اند.

رئیس بهزیستی خلخال با بیان اینکه این واحد تولیدی در تولید پوشاک فعالیت دارد، اظهارداشت: مددجویان بهزیستی مشغول بکار دراین واحد تولیدی در دوخت لباس فعالیت داشته و پس از تولید پوشاک تولید خود را در بازارهای استان اردبیل و تهران به فروش می‌رسانند و از این راه ماهانه در همین کارگاه کوچک تولیدی بیش از ۲ میلیارد ریال درآمد عاید این افراد می‌شود.

زندان سابق، کارگاه تولیدی شد

یکی از مددجویان بهزیستی شاغل در این کارگاه تولید پوشاک نیز گفت که برای آغاز به کار ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره بانکی از توسط بهزیستی دریافت کرده و با خرید پنج دستگاه چرخ خیاطی کار تولید پوشاک در این کارگاه را آغاز کرده است.

او افزود: با گسترش فعالیت تولید هم‌ اکنون تعداد چرخ‌های خیاطی این واحد به ۱۷ دستگاه افزایش یافته و برای بیش از ۲۰ نفر در این کارگاه زمینه اشتغال ایجاد شده است.

با انتقال زندانیان خلخال از زندان قدیم در مرکز شهر به محل ندامتگاه جدید ، تبدیل ساختمان زندان سابق به کارگاه تولید پوشاک در دستور کار کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان قرار گرفته و این امر با استقرار کارگاه تولید پوشاک مددجویان بهزیستی محقق شد.

شهرستان خلخال به واسطه وجود تولیدکنندگان عمده پوشاک بازار تهران از سال ۱۳۹۶ به‌عنوان پایلوت تولید پوشاک استان اردبیل انتخاب شده و هم‌اکنون علاوه بر راه‌اندازی واحدهای کوچک تولیدی در گوشه و کنار شهر خلخال و در مناطق روستایی به همت کارگروه اشتغال در منازل خانگی نیز جمعی از فعالان تولید پوشاک بصورت تک‌دوزنده مشغول تولید پوشاک هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین