کد خبر: ۶۲۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

اخطاریه سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در شمال کشور

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد: پنج شنبه (۲۳ آبان ماه) در غرب گیلان بارش باران حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر و روز جمعه (۲۴ آبان ماه) در استان‌های گیلان و غرب مازندران حداکثر بین ۶۰ تا ۹۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد: پنج شنبه (۲۳ آبان ماه) در غرب گیلان بارش باران حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر و روز جمعه (۲۴ آبان ماه) در استان‌های گیلان و غرب مازندران حداکثر بین ۶۰ تا ۹۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود. در پی حاکمیت این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و رخداد سیلاب وجود دارد بنابراین مردم هنگام تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها احتیاط لازم را انجام دهند.

این سازمان همچنین با صدور اطلاعیه‌ای با تشریح فعالیت دو سامانه بارشی در کشور آورده است: با آغاز فعالیت سامانه بارشی از فردا (۲۳ آبان ماه) بارش باران، برف، وزش باد شدید و کاهش قابل ملاحظه دما بین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود بگونه‌ای که فردا برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود. جمعه (۲۴ آبان ماه) بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران و شمال و غرب سمنان و برخی مناطق خراسان رضوی رخ خواهد داد.

شنبه (۲۵آبان ماه) در گیلان و مازندران بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد. بارش باران و برف برای استان‌های اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان و رگبار و رعد و برق برای استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر و فارس قابل پیش‌بینی است.

در روز یکشنبه (۲۶ آبان ماه) در استان گیلان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و غرب یزد بارش باران و برف رخ می‌دهد. وقوع رگبار و رعد و برق نیز در استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس پیش‌بینی می‌شود.

در روز دوشنبه (۲۷ آبان ماه) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان گیلان و بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان و وقوع رگبار و رعد وبرق در استان‌های خوزستان و بوشهر رخ می‌دهد.

در این شرایط احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، لغزندگی و مه آلود شدن و اختلال تردد درجاده‌های مرتفع و کوهستانی، وزش تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد و انجام اقدامات پیشگیرانه و به کارگیری تمهیدات لازم جهت تامین حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین