کد خبر: ۶۲۲۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

بهترین راه برای در امان ماندن از سرطان «پروستات»

نتایج یک بررسی جدید به تازگی نشان می‌دهد مردهایی که قرص استاتین مصرف می‌کنند، کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید به تازگی نشان می‌دهد مردهایی که قرص استاتین مصرف می‌کنند، کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند.

محققان باور دارند، عواملی که خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهند سن بالا، سابقه خانوادگی بیماری، نژاد، رژیم غذایی با سطوح بالای گوشت فرآوری شده، گوشت قرمز یا فراورده لبنی یا رژیم‌های غذایی که سبزی‌های خاصی را در خود ندارند هستند.

دانشمندان انگلیسی طی دو دهه بیش از ۴۴ هزار مرد را تحت بررسی قرار دادند و درنهایت دریافتند، مصرف قرص استاتین منجر به کاهش ۲۴ درصدی ریسک ابتلا به این سرطان کشنده می‌شود.

به نظر می‌رسد؛ کاهش سطح کلسترول مانع بزرگی برای رشد سلول‌های سرطانی است؛ محققان از دانشگاه کوئین، بلفاست، اظهار داشتند که این امر به این دلیل است که استاتین باعث کاهش التهاب و افزایش سطح ایمنی در پروستات می‌شود.

این نخستین تحقیق است که به طور خاص ارزیابی می‌کند که چگونه داروها ممکن است بر سرطان پروستات تأثیر بگذارد؛ نتایج پژوهش محققان انگلیسی در مجله Clinical Cancer Research منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
0
قطع اینترنت عامل سرطان است ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین