کد خبر: ۶۲۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

از الف تا نون مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به هر کشوری باید خود را برای رویارویی با واقعیت‌هایی آماده کنیم، نادیده گرفته شدن و تبعیض نژادی و فرهنگی، کاهش اعتمادبه‌نفس را به همراه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

مهاجرت به کانادا همواره موردتوجه مردم در سراسر دنیا بوده، تغییر اقلیم، فرهنگ، ترک وابستگی‌های خانوادگی و بومی و تغییر زبان از موارد به‌ظاهر ساده اما در باطن دشوار هستند. یکی شدن بافرهنگ متفاوت یک مرزوبوم ماه‌ها زمان می‌برد و همین امر منجر به افسردگی‌های ناشی از مهاجرت و به‌اصطلاح Home Sick می‌شود.

کانادا کشوری است که برای ورود به آن نیاز به ویزای کانادا دارید.

برای مهاجرت به هر کشوری باید خود را برای رویارویی با واقعیت‌هایی آماده کنیم، نادیده گرفته شدن و تبعیض نژادی و فرهنگی، کاهش اعتمادبه‌نفس را به همراه دارد. با اعتمادبه‌نفس سرکوب‌شده به‌سختی می‌توان مسیر را به‌خوبی پیش رفت، پس قبل از هر چیز باید به‌طور واقع بینانه باید موارد سوء در مهاجرت سنجیده شود. اگر می‌توانید خود را تقویت کنید و محکم جلو بروید، مهاجرت شاید بهترین گزینه برای تغییر حال و هوای شما باشد.

از الف تا نون مهاجرت به کانادا

برای کسب اطلاعات درباره‌ی ویزا کانادا در اینترنت جست و جو کنید.

هر انسان هدفمندی در کشور خود می‌تواند به اهداف خود برسد، گرچه ممکن است مسیر سختی را پیش و رو داشته باشد، در غیر این صورت در هرکجا دنیا، بی‌هدف، بی‌انگیزه ناامید خواهید بود.

برای مهاجرت به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های جهان، یعنی کانادا باید بافرهنگ، زبان، موقعیت سیاسی، آداب‌ورسوم اجتماعی و فرهنگ کسب‌وکار در این کشور آشنا شویم.

موقعیت سیاسی کشور کانادا

این کشور در آمریکا شمالی جای گرفته. سیستم سیاسی فدرال و دموکرات در کانادا در قالب سلطنت مشروطه با ریاست ملکه الیزابت اداره می‌شود. اگرچه قدرت سلطنتی در منطقه محدود است و بیشتر نقش‌نمایشی دارد.

کانادا در سال 1867 میلادی به خودکفایی سیاسی رسید و بعدازآن در سال 1982 مستعمره بریتانیا شد، بااین‌حال روابط سیاسی خود را با سلطنت انگلستان در حد حفظ قوانین کشورهای مشترک‌المنافع حفظ کرد.

کانادا درواقع کشوری با دو ملیت فرانسوی و کانادایی انگلیسی است که ریشه در مستعمرات فرانسه در ایالت کبک از سال 1760 میلادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ویزای کانادا می توانید به سایت آژانس هواپیمایی سام سیر بروید.

دو ملیت فرانسوی و کانادایی به‌طور مستقل در امور سیاسی و اجتماعی مرتبط به کشور تا حدودی مستقل هستند، به‌طوری‌که در ایالت کبک به‌طورجدی قوانین فرهنگ و رسوم و زبان فرانسه در جریان هستند.

زبان در کانادا (Language in Canada)

انگلیسی پرچم‌دار تمامی مکالمات در کانادا است. مقام بعدی را فرانسه در ایالت کبک دارد.

زبان قالب در این کشور، انگلیسی است، اما در مناطق مستعمره فرانسه، کبک بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می‌شود. حدود 60 زبان بومی در کانادا صحبت می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ویزای کانادا می توانید به سایت سام سیر بروید.

در یک‌کلام رسمیت زبان‌های انگلیسی 58.7 درصد، فرانسه 22 درصد، پنجابی 14 درصد، ایتالیایی 1.3 درصد، اسپانیایی 1.3 درصد، آلمانی 1.3 درصد، کانتونی 1.2 درصد، تاگالوگ 1.2 درصد، عربی 1.1 درصد و دیگر زبان‌ها 10.5 درصد هستند.

برای مشاهده ی طرفه ی ویزای کانادا با آژانس هواپیمایی سام سیر تماس بگیرید.

فرهنگ و جامعه کانادایی

مذهب و عقاید

دین مسیحیت در کانادا عمومیت دارد. 39 درصد از مردم پیرو مذهب کاتولیک هستند، 20.3 درصد پروتستان هستند. جمعیت مسلمان 3.2 درصد، هندو 1.5 درصد، بودا 1.1 درصد، یهود 1 درصد را تشکیل می‌دهند.

مراسم‌ها و جشن‌های مرسوم

جشن سال نو (1 ژانویه)

Good Friday 2 روز قبل از Easter Sunday روز رستاخیز عیسی مسیح

Easter Monday (یک روز بعد از جشن رستاخیز عیسی مسیح که در برخی کشورها تعطیل است)
Victory Day جشن پیروزی (دوشنبه قبل از 25 ماه می میلادی)
Canada Day روز کانادا (1 جولای)
Labor Day روز کارگر (اولین دوشنبه ماه سپتامبر)
Thanksgiving Day جشن شکرگزاری (دومین دوشنبه در اکتبر)
Remembrance Day روز گرامیداشت جان‌باختگان جنگ‌های جهانی اول و دوم (11 نوامبر)
Christmas Day & Boxing Day به ترتیب 25 و 26 دسامبر

معنای خانواده در کانادا

تا اواسط قرن بیستم وظایف خانه‌داری وزندگی بر عهده زوج‌های متأهل بود که این آمار تا سال 2010 به دلیل ترجیح افراد بر زندگی دو نقره مجردی بر متأهلی کمرنگ‌تر شد.

قانون منافع مشترک زوج‌ها به‌طور مساوی بین زن و مرد در کانادا تقریباً برقرار است؛ اما در شهرهایی مثل British Colombia، Labrador و Newfoundland زوج‌ها باید تا دو سال با یکدیگر زندگی کنند تا همانند زوج‌های متأهل از تساوی حقوق و تقسیم دارایی به‌صورت مشترک استفاده کنند، در ایالت انتاریو این انتظار به سال 3 سال می‌رسد که در صورت بچه‌دار شدن به یک سال کاهش پیدا می‌کند.

کبک بهترین شهر برای دسترسی راحت به منافع مشترک بین زوج‌ها چه متأهل باشند چه مجرد است.

از الف تا نون مهاجرت به کانادا

شکل خانواده کانادایی در 30 سال اخیر تغییر کرده، حدود 70 درصد از زنان در بیرون از خانه فعالیت شغلی دارند و مردها بیشتر به امور خانه‌داری و نگهداری از فرزند می‌پردازند

در سال 2005 قانون ازدواج با جنس موافق با در نظر گرفتن تمام حقوق زندگی مشترک تصویب شد

طبقه‌بندی اجتماعی (Social Stratification)

تفاوت منطقه‌ای بالایی در کانادا به دلیل وسعت این کشور وجود دارد که پیوستگی طبقات اجتماعی را پیچیده‌تر می‌کند. در مناطق مرکزی کانادا پیشرفت اقتصادی و پراکندگی ثروت در افزایش درآمد و کیفیت زندگی بالا منعکس می‌شود.

میانگین درآمد در اکثر مناطق روستایی 25 درصد پایین‌تر از استاندارد سطح درآمد و شغل‌های رده پایین بامهارت پایین است. عامل این اختلاف طبقاتی در مناطق روستایی، تحصیلات سطح پایین و ترک مدرسه قبل از تکمیل تحصیلات متوسطه است.

آژانس هواپیمایی سام سیر، در زمینه ویزای توریستی شنگن و بلیط خارجی و تور نوروز از طریق سفارت ها در تهران و برگزاری تورهای انفرادی و گروهی به هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران این مسیر که با این آژانس هواپیمایی سام سیر افتخار همراهی را داده اند، را دارا می باشد.

آژانس هواپیمایی سام سیر با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینه و بلیط خارجی و تور نوروز می تواند بهترین خدمات ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور اروپا، تور نوروز، تور فرانسه، تور پاریس و تور موریس بلیط خارجی... را به شما در کمترین زمان ممکن این آژانس هواپیمایی سام سیر ارائه بدهد.

قوانین جنسیتی

ظاهراً هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی در مکان‌های کاری وجود ندارد، اما تساوی حقوق روند آرامی را دارد، بااین‌حال هنوز تعصب‌هایی در این زمینه هست، به‌طور مثال در یک محیط پزشکی بالاترین مقام شغلی به مردها واگذار می‌شود و بیشتر تخصص‌های پزشکی توسط مردها مدیریت‌شده درحالی‌که زن‌ها به سمت شغل‌های پرستاری و مراقبت‌های ویژه منصوب می‌شوند.

زنان و مردان به‌طور برابر می‌توانند در مشاغل سیاسی و دولتی مداخل کنند ولی بازهم تعادلی که باید باشد، نیست.

جامعه اجتماعی کانادا (Socialization)

کودکان به‌طور قانونی از سن 6 سالگی مشغول به تحصیل هستند، تحصیل کودکان در خانه طبق نظارت و هدایت دولت امکان‌پذیر است.

آنچه مرسوم بوده سرپرستی نوزادان توسط مادر بوده، اما با ورود زنان به بازار کار پیش از گذشته، مراکزی برای نگهداری نوزاد در حال فعالیت هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ویزای کانادا می توانید به سایت آژانس هواپیمایی سام سیر بروید.

مراکز نگهداری از کودکان و یا مهدکودک‌ها در جهت آموزش هنجارهای اجتماعی و کنترل رفتار فعالیت می‌کنند.

هر خانواده اختیار تنبیه فیزیکی فرزند خود را برای تربیت و یادآوری یک سری نکات دارد، اما آزار و اذیت کودکان و استفاده از وسایل تنبیه که سلامتی و جان کودک را تهدید می‌کنند امری غیرمنطقی و جرم در دادگاه خانواده کاناداست.

اتهام جرم و محکومیت برای کودک زیر 12 سال امکان‌پذیر نیست، بنابراین والدین ملزم به پرداخت جریمه مالی خسارت رفتار اتهام‌آمیز فرزند خود هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ویزای کانادا می توانید به سایت آژانس هواپیمایی سام سیر بروید.

با گسترش گوناگونی فرهنگ‌ها، والدین در نشست‌های سیاسی و اجتماعی بسیاری به بحث و مخالفت با ازدواج اجباری و زودهنگام خانوادگی و از این دسته موارد هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین