کد خبر: ۶۲۳۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸

سرنوشت وام ۲.۵ میلیون تومانی دوگانه‌سوز کردن خودرو

اردیبهشت ماه بود که مسوولان از تخصیص وام ۲.۵ میلیون تومانی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها خبر دادند که ظاهرا چندان مورد استقبال قرار نگرفت؛ اما اکنون باتوجه به اصلاح قیمت بنزین و رشد تقاضا برای این فرآورده نفتی، به‌نظر می‌رسد که این وام خواهان زیادی داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که ایران بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان را به‌خود اختصاص داده اما سهم گاز در سبد انرژی آن تنها ۱۳ درصد است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود در برنامه اولیه این سهم ۷۶ درصد باشد که تاکنون محقق نشده است. آخرین طرح دولت برای توسعه جایگاه گاز در سبد انرژی تخصیص وام ۲.۵ میلیون تومانی به افراد متقاضی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها بود که در آن زمان زیاد مورد توجه قرار نگرفت. اما باتوجه به‌ این‌که از ۲۴ آبان ماه تاکنون که خبر سهمیه‌بندی بنزین منتشر شد، ۳۰ هزار تقاضا برای دوگانه‌سوز کردن خودروها ثبت شده، به نظر می‌رسد که باید چراغ سبز برای این طرح روشن شود.

در آن زمان اعلام شد که یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌ و قرار بود که به سه میلیون نفر وام تعلق گیرد و اولویت نیز با پرمصرف‌ها یعنی خودرو وانت و بعد از آن خودروهای فعال در اسنپ و تپسی بود. اما اکنون که تقاضا برای دوگانه‌سوز کردن خودروها افزایش یافته، این سوال وجود دارد که بازهم برنامه برای اختصاص این وام وجود خواهد داشت؟

سرنوشت وام ۲.۵ میلیون تومانی دوگانه‌سوز کردن خودرو

حمید قاسمی ده‌چشمه - معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - در این‌باره گفت: برای اجرای این طرح در حال مذاکره با پست‌بانک، بانک‌ ملت و بانک تجارت هستیم.

وی با بیان این‌که ۲ میلیون نفری که در گذشته ثبت‌نام کرده‌بودند و متقاضی وام بودند، برای طی کردن مراحل حضور پیدا نکردند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این طرح را مجددا اجرایی کنیم.

در حال حاضر در کشور ۲۴۰۰ جایگاه سی ان جی وجود دارد که در این جایگاه‌ها بیش از ۲۴۷۸ کمپرسور نصب شده و در ۹۱ جایگاه نیز در سطح کشور کمپرسور در حال اقدام است. همچنین میانگین مصرف سی‌ان‌جی پس سهمیه‌بندی بنزین نزدیک به ۲۲ میلیون متر مکعب در روز تخمین زده می‌شود که نسبت به گذشته دو میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

متقاضیان برای گازسوز کردن خودروها می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز (NGVI.IR) مراجعه کنند و از طریق زبانه تبدیل خودروها، برای ثبت‌نام تبدیل خودروی خود اقدام کنند. در مدت یک هفته از طرف این اتحادیه پیامکی برای متقاضیان ارسال می‌شود و این افراد می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه، نزدیک‌ترین مرکز مجاز به محل سکونت خود را برای تبدیل انتخاب و مراجعه کنند.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از بامداد جمعه گذشته (۲۴ آبان) بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شده است. بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳۰۰۰ تومان عرضه می شود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین