کد خبر: ۶۲۳۴۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

بازداشت مردی که با چاقو برای اخاذی به خانه زوج پزشک رفت

حدود ساعت 21 شب سی ام دی سال گذشته مرد آردی سوار، خودرواش را در یکی از خیابان های بولوار کوثر مشهد پارک کرد و در حالی که لباس های فرم پاکبانان شهری را پوشیده بود، کلاه کشی مشکی را نیز بر سر گذاشت و با زدن ماسک بهداشتی به صورت، به طرف یک منزل ویلایی در همان نزدیکی رفت.
بازداشت مردی که با چاقو برای اخاذی به خانه زوج پزشک رفت
آفتاب‌‌نیوز :

او لحظاتی بعد زنگ منزل را به صدا درآورد و منتظر پاسخ ماند. پسر نوجوان نگاهی به آیفون تصویری انداخت و گوشی را برداشت مرد 40 ساله در حالی که از آیفون فاصله گرفته بود تا پسر نوجوان تصویر لباس های پاکبانی را به خوبی ببیند با حالتی بیمارگونه گفت: « اگر امکان دارد یک لیوان آب به من بدهید تا قرصم را بخورم!»
نوجوان 13 ساله با دیدن چهره مرد پاکبان، بلافاصله گوشی را گذاشت و با لیوانی پر از آب به بیرون از حیاط رفت. او محترمانه لیوان آب را به دست مرد داد و منتظر ماند.

پاکبان قلابی که نقشه پلیدی را در سر می پروراند و زیر چشمی اوضاع را زیر نظر داشت، به آرامی دستش را زیر لباسش برد و دسته خنجری را فشرد که زیر لباس فرم پاکبانی پنهان کرده بود.

او سپس با ریختن باقی مانده آب لیوان، از جایش بلند شد و زمانی که لیوان را به دست پسرک می داد ناگهان تیغه تیز خنجر را زیر گلوی پسر نوجوان گذاشت و از او خواست فوری به داخل حیاط برود! همه وجود پسر نوجوان از شدت ترس و وحشت می لرزید و چشمانش پر از اشک شده بود. مرد او را با تهدید به این که سروصدا نکند به داخل حیاط منزل کشاند اما در حیاط را به طور کامل نبست تا هنگام فرار راحت تر از آن جا بگریزد. پسرک وحشت زده از کنار زیرزمین منزل پله ها را به داخل منزل ویلایی طی می‌کرد.

خواهر 17 ساله او نیز که در حال تماشای تلویزیون بود در یک لحظه با دیدن مرد خنجر به دست نقابداری که برادر کوچکش را به گروگان گرفته بود، از شدت ترس زبانش بند آمد و با چشمانی حیرت زده فقط به این صحنه رعب آور نگاه می کرد!

مرد نقابدار او را تهدید کرد که اگر جان برادرش را دوست دارد هیچ حرکت اضافه ای نکند و جیغ نکشد! او سپس از دختر نوجوان خواست تا اتصالات دوربین مدار بسته را قطع کند و بعد از آن هم خواهر و برادر را روی مبل اتاق نشاند و منتظر ورود زوج پزشک ماند! چرا که او از مدتی قبل و با طراحی یک نقشه شوم، ساعات ورود و خروج زوج پزشک را زیر نظر داشت.

با وجود این آن شب کودک خردسال خانم دکتر بیمار بود و زوج جوان که برای مداوای فرزندشان به یکی از مراکز درمانی رفته بودند، ساعتی دیرتر به سوی منزلشان حرکت کردند. عقربه های ساعت حدود 22:30 را نشان می داد که «ر» (مرد پزشک) با ریموت در حیاط منزل را گشود و خودرواش را پارک کرد. همسر او نیز در حالی که کودک بیمارش را در آغوش می فشرد از خودرو پیاده شد و غافل از این که چه صحنه هولناکی را خواهد دید به طرف پله ها رفت. اما هنوز به داخل اتاق نرسیده بود که چهره رنگ پریده پسر نوجوانش او را در جا میخکوب کرد.

خانم دکتر با دیدن مرد نقابداری که خنجری را زیر گلوی فرزندش گذاشته بود ناخودآگاه جیغ کشید و به طرف مرد نقابدار حمله ور شد! مرد گروگان گیر که می دانست چند لحظه بعد شوهر او نیز از راه می رسد با تهدید به مرگ اعضای خانواده با سرعت از پله ها پایین آمد. از سوی دیگر مرد پزشک که در حیاط را قفل کرده و در نزدیکی پله های ساختمان قرار داشت با شنیدن صدای جیغ همسرش بالا رفت که با مرد نقابدار روبه رو و با او درگیر شد.

در این هنگام گروگان گیر خشن با خنجری که در دست داشت دست مرد پزشک را زخمی کرد و به طرف حیاط گریخت اما وقتی با در بسته روبه رو شد اعضای خانواده را تهدید به مرگ کرد.

دختر 17 ساله خانواده که هنوز از ترس می لرزید برای آن که به خانواده اش آسیبی نرسد، ریموت در حیاط را زد و این گونه مرد گروگان گیر که در اخاذی از زوج پزشک ناکام مانده بود، سوار بر خودرو از محل گریخت.
دقایقی بعد، با تماس «ر» نیروهای کلانتری به محل آمدند و به تحقیق در این باره پرداختند. با مشخصاتی که خانواده آقای دکتر در اختیار پلیس گذاشتند سرنخ مهمی از مرد گروگان گیر مسلح به سلاح سرد به دست نیامد تا این که مدتی بعد او از یک کیوسک تلفن عمومی با شماره همراه خانم دکتر تماس گرفت و با تهدید خانواده اش به مرگ از او خواست تا مبلغ 200 میلیون تومان برای درمان فرزند بیمارش بپردازند.

مرد گروگان گیر مدعی بود به دلیل این که شوهر او در تشخیص تومور مغزی فرزندش اشتباه کرده و تومور سرطانی فرزندش چند برابر شده است! باید هزینه 200 میلیونی برای درمانش را بپردازد! این در حالی بود که تخصص زوج پزشک هیچ ارتباطی به ماجرای تشخیص درمانی مورد ادعای مرد گروگان گیر نداشت!
پرونده مذکور با دستور مقام قضایی در اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی زیر ذره بین اطلاعاتی قرار گرفت و کارآگاهان به ردیابی گروگان گیر خشن پرداختند اما متهم تحت تعقیب تماس هایش را قطع کرد تا این که حدود دو هفته قبل دوباره با خانم دکتر تماس گرفت و خواسته هایش را تکرار کرد!

از سوی دیگر کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی و سرقت های مسلحانه، با همکاری اداره اطلاعات جنایی، به رصدهای اطلاعاتی ادامه دادند تا این که سرنخ هایی از نقابدار خشن به دست آمد و کارآگاهان در یک عملیات هماهنگ او را شبانه در منطقه بولوار میثاق مشهد دستگیر کردند.
این مرد ضمن اقرار صریح به گروگان گیری گفت: همسرم از چند سال قبل منشی این زوج پزشک بود و من از طریق او به اطلاعات خانوادگی آن ها دست یافتم و تصمیم به اخاذی گرفتم چرا که بیکار بودم و درآمدی نداشتم! اما برای آن که مورد ظن قرار نگیرم و ذهن پلیس را گمراه کنم ماجرای ساختگی تومور مغزی فرزندم را مطرح کردم.

این متهم به گروگان گیری اضافه کرد: لباس های فرم پاکبانی را به مبلغ 25 هزار تومان از میدان شهدای مشهد خریدم و نقشه ام را اجرا کردم ابتدا می خواستم با آن ها در منزل صحبت کنم ولی وقتی خانم دکتر جیغ کشید از ترس دستگیری از محل گریختم.

مرد گروگان گیر با صدور قرار قانونی از سوی قاضی شعبه 203 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد روانه زندان شد و تحقیقات در این باره ادامه یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین