کد خبر: ۶۲۳۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

هزاران تن از هواداران عبدالله در کابل علیه "تقلب انتخاباتی" تظاهرات کردند

راهپیمایی هواداران ستاد انتخاباتی "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله، نامزد ریاست جمهوری افغانستان در اعتراض به "قانون شکنی از سوی کمیسیون انتخابات" در کابل برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

هزارها تن از هواداران این ستاد انتخاباتی حوالی ساعت ۸ صبح امروز در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری افغانستان تجمع کرده بودند.

در قطعنامه نهایی این راهپیمایی آمده است که "تیم تقلب، کمیسیون انتخابات و جامعه بین‌المللی نباید صدای حق‌طلبانه ملت افغانستان را دست‌کم بگیرند."

هزاران تن از هواداران عبدالله در کابل علیه

هرچند این ستاد از تیم مشخصی به طور صریح نام نبرده اما از اظهارات پیشین عبدالله و اتهاماتی که به ستاد "دولت ساز" به رهبری اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان داشته، مشخص می‌شود که اشاره‌‌اش به این دسته انتخاباتی است.

ستاد ثبات و همگرایی در قطعنامه‌ای که صادر کرده گفته که کمیسیون انتخابات باید به جای "تمکین به خواست‌ها و مطالبات یک تیم انتخاباتی، به مسیر قانونی برگردد."

همچنین "ثبات و همگرایی" در این قطعنامه تاکید بر ابطال ۳۰۰ هزار رای بدون اطلاعات بیومتریک کرده و گفته در غیر این صورت "مسئولیت بحران سیاسی- انتخاباتی و پیامدهای آن، به اعضای کمیسیون انتخابات برمی‌گردد."

به گزارش بی.بی.سی این ستاد انتخاباتی هشدار داده که اگر کمیسیون انتخابات و دیگر نهادهای دخیل به خواسته‌های این تیم پاسخ ندهد "از تمام گزینه‌های مشروع، صلح‌آمیز و مردمی برای به کرسی نشاندن رای و اراده واقعی مردم" کار خواهد گرفت.

شب گذشته عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان و از نامزدان ریاست جمهوری در صفحه رسمی فیسبوکش هدف از این راهپیمایی را " دفاع از مردم‌سالاری، علیه انحراف و قانون‌شکنی کمیسیون مستقل انتخابات و تقلب و تقلب‌سالاران" عنوان کرد.

باطل کردن سه‌صد هزار رای که به باور تیم ثبات و همگرایی معتبر نیستند، مهمترین خواست تیم انتخاباتی عبدالله است. این دسته انتخاباتی در روزهای گذشته بارها کمیسیون انتخابات را به دستور گرفتن از یک تیم انتخاباتی متهم کرد.

کمیسیون انتخابات اما گفته که تنها پس از روند بازشماری و تفتیش می‌تواند در مورد سرنوشت ۳۰۰ هزار تصمیم بگیرد و کمیسیون نمی‌تواند این آرا را بدون تکمیل روند تفتیش و بازشماری باطل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین