کد خبر: ۶۲۳۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

ابراز خرسندی بارزانی از بازگشت داوطلبانه کردهای سوریه پناه گرفته در ترکیه

نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، بسیار خرسند است که می‌شنود آوارگان کرد سوریه که در ترکیه پناه گرفته بودند به صورت داوطلبانه به سرزمین‌های خود بازگشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در جریان کنفرانس خبری مشترکی با مولود چاووش‌اغلو، وزیر امورخارجه ترکیه گفت: ما از شنیدن اینکه هیچ کس به زور به مناطق دیگر فرستاده نشده است بسیار خرسندیم.

بارزانی ضمن تحسین همکاری ترکیه با کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: آنکارا با این آژانس سازمان ملل همکاری بسیار نزدیکی دارد.

ابراز خرسندی بارزانی از بازگشت داوطلبانه کردهای سوریه پناه گرفته در ترکیه

وی در جریان نخستین سفر خارجی‌اش افزود: روابط میان اقلیم کردستان عراق و آنکارا بسیار مهم، تاریخی و استراتژیک است.

بارزانی همچنین تاکید کرد که اقلیم کردستان عراق با حضور گروه غیر قانونی حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک در سنجار و دیگر بخش‌های عراق مخالف است.

چاووش‌اغلو نیز به نوبه خود نسبت به توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق ابراز خوش بینی کرده و گفت: عراق باید تمامی موانع تجاری را برای دستیابی به هدف تعیین شده یعنی حجم تجاری 20 میلیون دلاری رفع کند.

وی افزود: ترکیه به دولت مرکزی بغداد و اقلیم کردستان عراق درباره انتظاراتش از ادامه حضور گروه‌های تروریستی یگان‌های مدافع خلق/پ.ک.ک و سازمان فتح الله گولن توضیح داده است.

چاووش‌اغلو در ادامه گفت: در حال حاضر 350 هزار کرد در ترکیه و بیش از 250 هزار کرد سوری در عراق وجود دارند. آنها نمی‌توانند به خاطر حضور یگان‌های مدافع خلق/پ.ک.ک به سوریه بازگردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین