کد خبر: ۶۲۳۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵

کشف یک سیاه چاله غول‌پیکر در کهکشان راه شیری

ستاره شناسان چینی سیاه چاله هیولا و غول پیکری را در کهکشان راه شیری کشف کرده اند که آنقدر بزرگ است که از نظر تئوری امکان وجود چنین سیاه چاله های بزرگی در این کهکشان نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

این سیاه چاله هیولا در واقع یک سیاه چاله ستاره ای است؛ سیاه چاله های ستاره ای پس از مرگ، فروپاشی و انفجار ستاره ها تشکیل می شوند. محققان پیش از این بر این باور بودند که حد مجاز جرم سیاه چاله های ستاره ای بیشتر از ۲۰ برابر جرم خورشید ما نیست؛ زیرا با مرگ ستاره ها، آنها بیشتر جرم خود را از طریق انفجارهایی که باعث نابودی ماده و گازهای ستاره ای می شود، از دست می دهند.

براساس گزارش بیانیه مطبوعاتی «آکادمی علوم چین»، این سیاه چاله تازه کشف شده که LB-۱ نامیده می شود، اکنون در فاصله حدود ۱۵ هزار سال نوری از زمین واقع شده است و جرمی ۷۰ برابر بیشتر از خورشید ما دارد.

کشف یک سیاه چاله غول‌پیکر در کهکشان راه شیری

لیو جیفنگ که هدایت گروه تحقیقاتی کاشف این سیاه چاله هیولا را بر عهده داشت، می گوید: بر اساس بیشتر الگوهای فعلی تکامل ستاره ها، سیاه چاله هایی به این بزرگی نباید در کهکشان راه شیری وجود داشته باشند. سیاه چاله LB-۱ دو برابر بزرگتر از چیزی است که تصور می کردیم. اکنون نظریه پردازان باید به توضیح شکل گیری این سیاه چاله بپردازند.

این یافته در مجله Nature منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین