کد خبر: ۶۲۴۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

انتقاد اصولگرایان از بیانیه هنرمندان درباره اعتراضات بنزینی

جمعی از هنرمندان ایرانی طی بیانیه‌ای که با هشتگ #صدای_آبان_98 منتشر شده است، از نحوه برخورد با معترضان ناآرامی‌های اخیر انتقاد کر‌ده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

جمعی از هنرمندان سرشناس کشور بیانیه‌ای درباره ناآرامی‌های اخیر منتشر کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این بیانیه ضمن انتقاد از شیوه برخورد با معترضان ناآرامی‌های اخیر، نوشته شده است: آن‌ها فقط به‌جان‌آمدگانی بودند که چون هیچ گوش شنوایی نیافتند، ناکارآمدی‌ها را در کوی و برزن فریاد زدند."

انتقاد اصولگرایان از بیانیه هنرمندان درباره اعتراضات بنزینی

از جمله امضاکنندگان این بیانیه می‌توان به رخشان بنی‌اعتماد، اصغر فرهادی، فرهاد توحیدی، مجتبی میرتهماسب، حسین علیزاده، کیهان کلهُر، لیلی گلستان، بهمن فرمان‌آرا، داریوش مهرجویی، رضا دُرمیشیان، جعفر پناهی، مصطفا آل‌احمد، محمد رسول‌اف، حسین سناپور و... اشاره کرد.

در همین حال، رسانه‌های اصولگرا به تندی از هنرمندان امضاکننده این بیانیه انتقاد کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم در همین‌باره نوشته است: برخی هنرمندان سینما و عرصه موسیقی بیانیه‌ای در صفحات خود در فضای مجازی منتشر کرده و به برخوردهای انجام شده در اغتشاشات روزهای گذشته اعتراض کردند. برخی هنرمندان و خوانندگان خارج کشور نیز همین بیانیه را در صفحات خود منتشر کرده‌اند. اگر در حالتی خوش‌بینانه این بیانیه را همدردی هنرمندان با معترضان و از سر دلسوزی با هم‌میهنان و اعتراض به وضع موجود اقتصادی بدانیم، چه نسبتی بین برخی امضاکنندگان این بیانیه با میهن‌پرستی وجود دارد و آیا در سابقه آنها رفتاری مبنی بر همراهی با مردم دیده شده است؟

واکنش نماینده مجلس

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، نماینده اصفهان و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است: نقش هنرمندان در مسیر هنرمندی‌شان اعم از بازیگری و... ارزشمند است و اگر بخواهند ورود به عرصه‌های دیگر همچون مسائل سیاسی داشته باشند، باید این ورود توأم با یک منطق باشد و اگر اینگونه باشد، فرد مورد نظر هیچ موقع از موضع‌اش عقب‌نشینی نمی‌کند. در شرایط کنونی که دولت به خاطر بحث بنزین و دیگر مسائل مورد انتقاد است، شاید انتقادات به حقی به عملکرد دولت وارد باشد و نباید از این انتقادات گذشت، اما تخریب آن هم در شرایط کنونی جایگاهی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اگر هنرمندان در راستای ماهیت و هویت کاری خود فعال باشند، شاید توفیق داشته باشند، البته این به معنای عدم ورود آنها به مسائل سیاسی نیست و اگر جایی لازم دانستند که باید وارد شوند، با هنرمندی باید وارد شوند که این با پذیرش عمومی نیز همراه باشد.از سوی دیگر، هنرمندانی که تا پیش از این از کلیت دولت حمایت می‌کردند و امروز زبان به انتقاد از دولت گشوده‌اند باید خود بیایند و در قبال حمایت‌هایی که داشته‌اند پاسخ دهند و این انتقادات آنها به جای پاسخگویی نوعی فرار به جلو است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
1
0
أصل بيانيه را مي گذاشتيد
جسارت شما ستودني است نه نه نه. نه نه نه نه !!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
4
0
باز هم به هنرمندان...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
چه هنرمندی ، اینا دنبال منفعت خودشونن ، به رنگ جماعت در میان ، اینا اگه خیلی مردن بیان مالیات هاشونو بدن ، اونجایی که مردم عادی با حقوق بخور نمیر مالیات میدن چرا لال میشن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین