کد خبر: ۶۲۴۶۵۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
توضیح درباره تعداد بازداشت‌شدگان، اظهارات فرماندار شهر قدس و بوی نامطبوع تهران

استاندار تهران: ۲۰۲۱ نفر در جریان ناآرامی‌های اخیر بازداشت شدند

استاندار تهران به ارائه گزارشی از میزان خسارت‌های وارده به اموال عمومی استان تهران و همچنین تعداد افراد بازداشت شده در جریان ناآرامی‌های هفته‌های گذشته پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از ستاد انتخاباتی فرمانداری تهران، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره میزان خسارات وارده به اموال عمومی و خصوصی در استان تهران در جریان اعتراضات هفته‌های گذشته گفت: همانطور که رئیس محترم قوه قضاییه اعلام کرده اگر خسارت‌هایی به مردم وارد شده باشد، پس از بررسی جبران خواهد شد؛ نیت و هدف‌مان این است که در اغتشاشات اخیر اگر خسارت‌دیده خود اقدامی در مسیر اغتشاشات نکرده باشد حتما بررسی می‌کنیم و خسارت‌ وارده را جبران خواهیم کرد.

وی به بیان آماری از میزان خسارات وارد شده در استان تهران پرداخت و اظهار کرد: در استان تهران ۲۹ جایگاه سوخت دچار حریق شدند، بیش از ۱۴۰ شعبه بانک آسیب‌های جدی دیدند. همچنین ساختمان‌های فرمانداری در برخی از شهرستان‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دچار خسارت شدند و ۴۷ فروشگاه زنجیره‌ای در استان تهران بعضا دچار حریق شده‌اند یا از اقلامی که در فروشگاه وجود داشته، برداشته شده است.

استاندار تهران: ۲۰۲۱ نفر در جریان ناآرامی‌های اخیر بازداشت شدند

استاندار تهران تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که عادی سازی فعالیت‌ها را آغاز کنیم و برای تمام فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها این تکلیف را قرار داده‌ایم که منظر عمومی شهر را به حالت اولیه بازگردانند؛ همچنین از بانک مرکزی خواستیم در مورد بانک‌های آسیب دیده خیلی به دنبال مسائل مربوط به بیمه نباشد، بلکه سریعا آنها را تجهیز کند تا مردم از خدمات آنها بهره مند شوند. همچنین تاکنون ۲۰ جایگاه سوخت به مدار بازگشته و امروز نیز ۳ جایگاه دیگر وارد مدار می‌شود و ۶ جایگاه باقی مانده تا دو روز دیگر وارد چرخه خدمت رسانی می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد افراد بازداشت شده در جریان اعتراضات هفته‌های گذشته گفت: بر اساس آمارهای اولیه ۲۰۲۱ نفر در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند؛ بسیاری از آنها بلافاصله با یک بازجویی و به دستور محاکم قضایی اگر به صورت احساسی و به دلیل عدم آگاهی وارد جریانات شده باشند و این کار برای نخسیتن بار بوده، آزاد شدند. اما آنهایی که دستور گرفته بودند و برای ایجاد مشکل در نظم و امنیت و آرامش مردم به خیابان‌ها آمده بودند و همچنین سوابقی نیز در پرونده‌شان وجود داشت، هنوز در مرحله بازجویی هستند.

بندپی ادامه داد: در جریانات اخیر در استان تهران ما دو شهید تقدیم کردیم و همچنین زخمی‌های نیروهای انتظامی بیشتر از زخمی‌های اغتشاشگران بوده است.

وی همچنین درباره اظهارات فرماندار شهر قدس مبنی بر دستور شلیک به معترضان گفت: منظور ایشان این بوده که هر کسی وارد فرمانداری شد با استفاده از ابزار فیزیکی با آنها مقابله کنند. در فرمانداری هیچگونه اسلحه‌ای وجود ندارد که بخواهند از آن استفاده کنند؛ ایشان به زودی توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهند داد.

استاندار تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره انتشار بوی نامطبوع عصر روز گذشته در تهران با بیان اینکه «این بوی نامطبوع که قسمتی از مناطق تهران را گرفته بود با وزش باد و باران برطرف شده و اکنون شاخص آلودگی هوا کمتر از ۸۰ است که عدد قابل قبولی محسوب می‌شود» اظهار کرد: کارشناسان محیط زیست با استفاده از دستگاه سنجش میزان اکسید کربن و اکسید ازت بررسی کردند که همه آنها در حد نرمال بوده است. طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته احتمالا منشأ بو از جنوب تهران بوده زیرا در آن موقع ما دو ساعت وزش باد از سمت جنوب را داشتیم.

وی افزود: ۲۷ کانون بو در جنوب و جنوب‌ غربی یعنی از شهر ری تا فرودگاه امام وجود دارد که مهمترین آنها آرادکوه است که در این منطقه روزانه ۷۰۰۰ تن پسماند خانگی انباشت می‌شود. از این پسماندها بوی نامطبوعی به وجود می‌آید و هنوز ما نتوانستیم آنجا را طبق اصول علمی ساماندهی کنیم.

بندپی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران موظف شده که طرح پسماند را تدوین کند و هم‌اکنون با کارشناسان خارجی در حال مشورت است. ضمن آنکه قرار است محل آن نیز که اکنون چسبیده به تهران است، به نطقه دیگری انتقال داده شود.

استاندار تهران درباره زمان راه‌اندازی متروی پرند نیز گفت: با هماهنگی که با وزارت راه و شهرسازی و راه‌ آهن جمهوری اسلامی به عمل آمده در آذر ماه شاهد راه‌اندازی این خط ریلی خواهیم بود.

محسنی بندپی در بخش های از صحبت‌های خود با ابراز رضایت از رسیدگی و روند ثبت‌نام داوطلبان اظهار کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی دارای یک قانون اساسی مردم‌ نهاد هستیم که تمام صفحات آن تجلی حضور مردم است. اکنون نیز انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان را با نظم و شفافیت برگزار خواهیم کرد و هر فردی که این صلاحیت را در خود می‌بیند که در تبیین قانون و نمایندگی مردم نقش داشته باشد، می‌تواند کاندیدا شود.

وی با بیان اینکه «ساعت ۱۰ صبح امروز ۴۸۰ نفر ثبت‌نام کردند که ۱۸ درصد آن زنان و ۶ نفر نیزاز اقلیت‌های مذهبی هستند»، خاطرنشان کرد: این انتخابات از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا در هفته‌های اخیر ما با انواع توطئه‌ها روبه‌رو بودیم که قصد داشتند امید مردم را ناامید کنند. حضور مردم در این انتخابات می‌تواند تجلی ایستادگی آنها در برابر این توطئه و دلبستگی آنها به نظام اسلامی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
5
43
...مردم فقیر و بیچاره رو به نام اجیر شده دستگیر کردید و ...
...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
3
33
این خانم فرماندار صلاحیت این پست را ندارد بسیار غیر مسولانه صحبت کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
2
28
ماست مالی نکنید، دقیقا گفت چون میدانستند ماموران اجازه شلیک ندارندمیگفتندما رابزنید، من گفتم هرکس واردفرمانداری شد بزنید حرف شلیک تیربود نه کتک زدن .
پاسخ ها
بیدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
این خانومه گفته بود هر کس اومد داخل براش دست بزنید ، چرا این رسانه ها اینقدر سیاه نمایی میکنن.
علی فدایی
|
Spain
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
7
دیگه همه چیز روشن است توجیه نکنید!! از قدیم می گفتند مردها سنگدل هستند و موجب جنگ و خونریزی می شوند و زنها را رقیق و مهربان معرفی می کردند ولی متاسفم که یک زن برای پست و مقام م اعلام می کند حکم تیر و کشتن مردم فقیر را صادر کرده است، به کجا می رویم..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
9
فرماندار بی ملاحظه و خشن که برای نظام هزینه سازی سنگین کرده باید برکنار،محاکمه و مجازات شود.
علی فدایی
|
Spain
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
12
این زن مادر نیست؟؟مگر یک مادر می تواند به این صراحت حکم قتل فرزند دیگران را صادر کند و مادران را داغدار کند؟؟ این را از دستگاه های دولتی بیرون کنید، صلاحیت هیچ شغلی را ندارد الا اینکه مامور اجرای احکام اعدام شود!!ب........................................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
15
0
بنظر من وظیفه شناس بوده و گفته هرکس خواست وارد ساختمان بشود بزنند . مقابل اشرار که حلوا پخش نمیکنند !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
3
این زن خودش از جایی دیگه دستور گرفته که چی بگه ما چقدر ساده ایم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین