کد خبر: ۶۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

بارش 9سانتی برف در سرعین/ فعال بودن سامانه بارشی تا عصر امروز

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: ضمن کاهش محسوس دمای هوا از شب گذشته و بارش باران و برف در اغلب مناطق استان پیش بینی می‌شود این سامانه بارشی تا عصر امروز ادامه یابد.
بارش 9سانتی برف در سرعین/ فعال بودن سامانه بارشی تا عصر امروز
آفتاب‌‌نیوز :

سیاوش محمدی اظهار کرد: پیرو اطلاعیه صادره از هواشناسی استان، از دیشب ضمن کاهش محسوس دمای هوا، در مناطقی از استان بارش باران و برف به ویژه در شهرستان‌های سرعین و نیر با 9 سانتیمتر برف رخ داد.

وی بیان کرد: براساس نقشه های هواشناسی، طی امروز آسمان استان ابری و مه آلود توام با هوای سرد بوده و سامانه بارشی گاهی با بارش برف تا عصر امروز در استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی فعال است.

به گفته مدیرکل هواشناسی فردا شرایط جوی نسبتاً پایداری با وزش باد جنوبی و در طول روز با افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: مجدداً از اواخر وقت چهارشنبه با شمالی شدن جریانات جوی و نفوذ هوای سرد، آسمان استان ابری و مه آلود شده و بارش باران در مناطقی از استان به ویژه در مناطق شمالی و نواحی منتهی به استان گیلان آغاز می‌شود.

محمدی اضافه کرد: از صبح روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به منطقه، بارش در سطح استان گسترش یافته که در مناطق مرکزی و جنوبی استان به دلیل کاهش محسوس دمای هوا به صورت برف پیش‌بینی می‌شود و بارش برف بصورت متناوب تا یکشنبه هفته آینده در مناطق مرکزی و جنوبی استان تداوم می یابد و انتظار می رود مجموع بارش طی روزهای پنجشنبه و جمعه قابل توجه باشد.

مدیر کل هواشناسی استان بیان کرد: به دلیل استقرار توده هوای سرد و گستردگی بارش برف در استانهای همجوار به هم استانی ها توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری، با اطلاع از وضعیت راه ها از طریق تلفن گویای 141 و مجهز کردن خودرو ها به تجهیزات زمستانی در این مسیرها تردد کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین