کد خبر: ۶۲۴۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

تداوم بگیر و ببند در ترکیه با بازداشت حدود 70 نفر

نیروهای امنیتی ترکیه طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، نزدیک به هفتاد نفر را به اتهام همکاری با عوامل کودتای سه سال قبل بازداشت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌رغم گذشت یک سال و نیم از پایان وضعیت فوق‌العاده و حالت اضطراری در ترکیه، وضعیت پلیسی در این کشور و بازداشت‌های متعدد به اتهامات تروریستی و امنیتی هنوز ادامه دارد.

رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش می‌دهند که طی 24 ساعت گذشته، حداقل 67 نفر به اتهام عضویت در سازمان گولن و همکاری با عاملان کودتای نافرجام 15 جولای 2016 بازداشت شدند.

تداوم بگیر و ببند در ترکیه با بازداشت حدود 70 نفر

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» پلیس ترکیه امروز (چهارشنبه) به دستور دادستانی ازمیر، عملیاتی را برای دستگیری بیست‌وپنج مظنون به عضویت در سازمان گولن آغاز کرده که از بین آنها تا کنون دوازده نفر بازداشت شدند.

این افراد به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه‌ مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا – متهم شده‌اند. مقامات ترکیه‌ می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آنها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار بای‌لاک برای هماهنگی استفاده کردند.

آناتولی همچنین در خبر دیگری نوشت که طی عملیات‌های شامگاه سه‌شنبه نیروهای امنیتی در استان‌های آنکارا، قیصریه و ملطیه حداقل پنجاه‌وپنج نفر بازداشت شدند.

در بین این افراد بازداشتی، علاوه بر مظنونان استفاده کننده از نرم‌افزار بای‌لاک، چند نظامی ارتش و نیروی پلیس ترکیه نیز حضور دارند.

آنکارا سازمان گولن را - که اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند. در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

دولت ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام تا کنون، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه (که یک سال پیش منقضی شد) بیش از ۷۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۷۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین